opel corsa 2024 zenderlijst verkeerde namen en logo's zowel dab+ als fm kan nergens geen scan doen

Ik heb een corsa van 2024 en krijg veel verkeerde zendernamen in de lijsten alsook logo's.
Gereset naar fabrieksinstellingen maar dat is zonder resultaat.
Naar garages geweest niemand die me kan helpen.
Nu vraag ik hier hulp want ik wil een radio die werkt.

Zie film.
https://www.youtube.com/watch?v=Oi1jXnb1neI

Ik zou gezien de leeftijd van de auto en dus radio, dat probleem toch echt bij de dealer neerleggen. Misschien een firmware update? Misschien een verkeerde land instelling?. Frequenties worden door veel dezelfde stations gebruikt. Ik weet niet of de radio dat uit de RDS code haalt of dat in een lijst heeft staan. Als het dat laatste is gebruikt hij misschien de Nederlandse lijst ipv de Belgische.

Ik heb dat ook nog nooit gezien maar misschien zoals @fred zegt de landinstellingen dat zou je met een dealertool moeten kunnen instellen. Of het lijkt alsof hij in een soort hotelstand staat wat je bij een hotel-tv wel ziet je kan dan niks veranderen. Accupool al eens losgehaald voor een paar minuten?
Volgens mij gebruikt peugeot ook deze radio misschien op die fora eens zoeken.
Er zit 2jaar onbeperkte garantie op de auto dus zou de hoofdimporteur eens bellen.
Overigens zie ik je op het filmpje oneven frequenties in toetsen kan je ook even frequenties ingeven bij 98.6?

Heb je de zenders in de lijst laten updaten?

Ga naar lijst, dan naar het update( ververs ) teken en druk hierop. De lijst wordt dan bijgewerkt. Er zal vervolgens een voortgangsbalk getoond worden. Let op... laat deze balk volledig uitlopen. Uiteindelijk heb je er dan een lijst staan met alle beschikbare zenders. Helpt dit?

Ik vond dit over jonge Stellantis infotainment systemen:

Hold down the power button or the mute/radio button for about 10–20 seconds to force the infotainment system to reboot. This will clear the cache and force the radio to rescan DAB stations and update the metadata

Ik vond dit over jonge Stellantis infotainment systemen:

Hold down the power button or the mute/radio button for about 10–20 seconds to force the infotainment system to reboot. This will clear the cache and force the radio to rescan DAB stations and update the metadata

Dat lukt niet heb dit al geprobeerd en fabrieksinstellingen terugzetten ook al gedaan een scan kan ik niet doen naar nieuwe zenders alleen wat toonregelingen ik ben naar verschillende opel garages geweest niemand die dat ooit gezien heeft

Op zaterdag 13 juni 2026 09:13:39 schreef deeaiwai:
Heb je de zenders in de lijst laten updaten?

Ga naar lijst, dan naar het update( ververs ) teken en druk hierop. De lijst wordt dan bijgewerkt. Er zal vervolgens een voortgangsbalk getoond worden. Let op... laat deze balk volledig uitlopen. Uiteindelijk heb je er dan een lijst staan met alle beschikbare zenders. Helpt dit?

Staat geen update op als ik naar de lijst ga

Op zaterdag 13 juni 2026 08:30:27 schreef fred101:
Ik zou gezien de leeftijd van de auto en dus radio, dat probleem toch echt bij de dealer neerleggen. Misschien een firmware update? Misschien een verkeerde land instelling?. Frequenties worden door veel dezelfde stations gebruikt. Ik weet niet of de radio dat uit de RDS code haalt of dat in een lijst heeft staan. Als het dat laatste is gebruikt hij misschien de Nederlandse lijst ipv de Belgische.

Land staat Belgique dus Belgie want Belgie zalf kan ik ook niet ingeven
107,50 is wel degelijk frequentie van Lorali hebb een opel corsa zonder navigatie gisteren getest daat staan wel de goede zendernamen erbij maar wel niet de logo's was een iets ander systeem denk dat daar met de aan en uit knop je een reset kon doen. Maar dat gaat met die van mij niet.

Dit is een anders systeem op deze radio zie je aan de linker en de zijkant vaste symbolen dus deze video is niet van toepassing op mijn radio https://www.youtube.com/watch?v=OwPcYWF1oaQ&t de aan en uit knop heb ik al 10 seconden ingedrukt gehouden en de telefoonknop ook er gebeurt niets

Probleem is ook dat het dringt in augustus vervalt de fabrieksgarantie radiuo is uptodate mijn vorige opel corsa had dat probleem niet en waar ik de auto gekocht heb die zeggen dat dit in de lucht hangt en dat dab+ en fm nog niet op zijn punt staat raar antwoord.

Op zaterdag 13 juni 2026 09:12:08 schreef Paul Welther:
Ik heb dat ook nog nooit gezien maar misschien zoals @fred zegt de landinstellingen dat zou je met een dealertool moeten kunnen instellen. Of het lijkt alsof hij in een soort hotelstand staat wat je bij een hotel-tv wel ziet je kan dan niks veranderen. Accupool al eens losgehaald voor een paar minuten?
Volgens mij gebruikt peugeot ook deze radio misschien op die fora eens zoeken.
Er zit 2jaar onbeperkte garantie op de auto dus zou de hoofdimporteur eens bellen.
Overigens zie ik je op het filmpje oneven frequenties in toetsen kan je ook even frequenties ingeven bij 98.6?

Als ik die nummer van de hoofdimporteur had maar die geven ze niet heb naar opel service gebeld die willen nummer van fabriek niet doorgeven. Radio Lorali zit op 107,50 ik heb al gezegd waar ik de auto gekocht heb van de Accupool eens los te maken maar dat willen ze precies ook niet doen ze negeren gewoon wat ik zeg en ben een beetje bang om hetzelf te doen wie weet is er dan iets ontregeld als zou ik het wel eens willen proberen

Klinkt misschien lullig maar dit is wel een beetje wat je kan verwachten tegenwoordig van stellantis. Duur betaalde wegwerp auto's en geen service of garantie waar je wat aan hebt. Ik ken gevallen waarbij zo'n puretech drama blokje met 50dkm in elkaar draaide en vervolgens wordt elke aanspraak op garantie of coulance afgewezen omdat de eigenaar het ding één keer dertig km te laat voor een beurt heeft binnengebracht.

Ik zou ze in elk geval voor het verstrijken van de garantietermijn schriftelijk in gebreke stellen. Maar je moet daar niet teveel van verwachten. Zij zullen waarschijnlijk niet thuis blijven geven omdat ze geen oplossing hebben en daar ook niet in willen investeren. En je kan dan alleen nog de juridische weg nemen. En dan loop je er tegen aan dat zij groot zijn met een mega juridische afdeling en jij klein bent en leeg gaat lopen op de kosten, waardoor je waarschijnlijk toch wel afhaakt vroeg of laat.

Poot stijf houden, auto neerzetten, zeggen dat je het opgelost wil hebben en dreigen met een rechtszaak als ze moeilijk doen.

Op zaterdag 13 juni 2026 15:29:20 schreef 90000006:

Klinkt misschien lullig maar dit is wel een beetje wat je kan verwachten tegenwoordig van stellantis. Duur betaalde wegwerp auto's en geen service of garantie waar je wat aan hebt. Ik ken gevallen waarbij zo'n puretech drama blokje met 50dkm in elkaar draaide en vervolgens wordt elke aanspraak op garantie of coulance afgewezen omdat de eigenaar het ding één keer dertig km te laat voor een beurt heeft binnengebracht.

Opel had dat al einde jaren '90 met de Ecotech blokjes, liepen soms voor de eerste beurt (30k) al in elkaar.
Een collega ging met 30k na de eerste beurt proefrijden en kwam lopend terug.
Blokje in elkaar.
Foutje met de spanrollen van de distributieriem...
Lag niet aan Opel.... Duh.
De minimale kosten werden vergoed..
Ik heb dus niet teveel vertrouwen meer in die tent.
De laatste echte Opel liep in '73 van de band zeg maar. (B Kadett)

Op zaterdag 13 juni 2026 13:36:16 schreef alaina:
[...]
107,50 is wel degelijk frequentie van Lorali

Hier een lijst met welke zenders op welke frequenties zitten zowel in Vlaanderen als in Walonie
https://mytuner-radio.com/radio/country/belgium-stations/frequency/fm
Deze zitten in Vlaanderen allemaal op de 107,5

Welke je ontvangt ligt aan je locatie.

Op zaterdag 13 juni 2026 15:37:09 schreef fred101:
[...]
Hier een lijst met welke zenders op welke frequenties zitten zowel in Vlaanderen als in Walonie
https://mytuner-radio.com/radio/country/belgium-stations/frequency/fm
Deze zitten in Vlaanderen allemaal op de 107,5
[bijlage]
Welke je ontvangt ligt aan je locatie.

Benelux zit op 104.9 in Ham Limburg
https://www.radiobenelux.be/

https://be.frequence-radio.com/nl/frequentielijst-radio-lorali.html
https://www.lorali.be/

107.5 Lorali in Lummen Limburg

Even voor de zekerheid:
- Ontvang je Lorali wel correct maar geeft de display een andere zender/logo weer.
- Of kun je Lorali ook niet ontvangen, dus klopt het zender die je ontvangt wel met de display maar jij wilt Lorali op die frequentie ontvangen.

Ik heb juist gebeld naar iemand die radio's plaatst ik ga daar maandag naartoe die moest kijken welke auto ik heb en dan kon die er een nieuw in plaatsen maar gaat het dan opgelost zijn ???

Alle problemen met Opels is sinds de overname van Stellantis bedroevend als je inlogd op de site en betaald om technische gegevens op wilt vragen (autodata) en je het niet kan vinden heb je gewoon pech (geen geld terug) er is veel al niet meer te vinden opel hangt er gewoon maar een beetje bij.

Maar als een dealer je niet wilt of kan helpen lukt het ook wel door een universeel die autoniveau of jifeline heeft.

Dit is hulp op afstand en die hebben ook de beschikking over originele tools.

Er zit ook een verborgen menu in de radio. Hier kan je ook nog vanalles zien. Druk op het muziekpictogram op de radio ( in blijven drukken) Er verschijnt dan het engineering mode scherm. Toets dan de pincode 7503900 in. Dan zet je het vinkje aan bij external tool monitor. Dan spy mode. Blader eens door het menu heen. Staan daar geen gekke dingen?

Op zaterdag 13 juni 2026 20:03:56 schreef deeaiwai:
Er zit ook een verborgen menu in de radio. Hier kan je ook nog vanalles zien. Druk op het muziekpictogram op de radio ( in blijven drukken) Er verschijnt dan het engineering mode scherm. Toets dan de pincode 7503900 in. Dan zet je het vinkje aan bij external tool monitor. Dan spy mode. Blader eens door het menu heen. Staan daar geen gekke dingen?

Geprobeert maar er verschijnt niets ik blijf klikken zal een film maken

Ik klik toch op muziekpictogram gebeurt niets
https://www.youtube.com/watch?v=Dr2IOwsORYE

Ik ben een andere video aan het uploaden youtube verwijderd muziek met copyright en mijn videos
Ik klik op het muzieksymbool maar er gebeurt totaal niets ook de aan en uitknop gebeurt er niets en ook niet op telefoon https://www.youtube.com/watch?v=1S6364mFMsA

Op zaterdag 13 juni 2026 15:49:11 schreef fred101:
Even voor de zekerheid:
- Ontvang je Lorali wel correct maar geeft de display een andere zender/logo weer.
- Of kun je Lorali ook niet ontvangen, dus klopt het zender die je ontvangt wel met de display maar jij wilt Lorali op die frequentie ontvangen.

radio Lorali ontvang ik maar ik moet op het logo en de naam Radio Benelux klikken mijn radio geeft verkeerde namen en logo's mee in de zenderlijst zowel op fm en dab+
Radio Souvenir Tienen uitzendend op 96.5 fm staat er ook niet bij op de fm dan moet ik klikken op radio Ninove 95fm logo en naam en dan pas kan ik luisteren naar Souvenir maar dat is wel 96.5 fm.
Famoilieradio Vlaams Brabant zender zit in Hakendover op fm niet te vinden ind e lijst moet ik op logo en naam VBRO+ gaan klikken.
Dab+ Liimburg
Hasselt1 voor Radio Ludo te beluisteren
NRJBELGIE voor naar Nostalgie+ te luisteren
Nostalgie+ voor naar NRJ Belgie te luisteren
Die radio is totaal ontregeld geeft allemaal verkeerde namen weer.

Ik ontvang Lorali maar die staat niet tussen de zenderlijst logo en naam is Benelux als ik daarop klik ontvang ik Lorali. Waarom dat die radio mij 10 verkeerde namen mee geeft snap ik niet.

[Bericht gewijzigd door alaina op (12%)]

Inderdaad erg vreemd. Accu loskoppelen? Paar minuten wachten en weer aansluiten.

Die zenderlogo's worden volgens mij niet via de ether aangeleverd, die staan lokaal in de radio en zullen op basis van de zendernaam (FM-RDS of DAB) weergegeven worden. Dat gaat bij jouw radio dus mis.

Bij mijn VW radio (2018) kan ik per USB stick een update doen van zender logo's. Ik heb dat nog nooit gedaan en zie voor een relatief nieuwe zender als JOE dus ook geen logo.

Misschien kun je achterhalen of zo'n logo update bij jouw radio ook mogelijk is? In de hoop dat dat het probleem oplost...