Help.
Op de werktafel een KD-49XF8096. Mooi edge-lit toestel maar niet in orde dus.
Bij het opstarten verscheen het "SONY" logo, waarna de TV bevroor. Logo bleef staan, geen respons op de afstandsbediening, evenmin op de knoppen op de achterzijde.
Met mijn beperkte ervaring dac ht ik: "het zal de eMMC wel zijn".
Oude eMMC van bord gehaald. Mijn RT809H zei bij het uitlezen "30-40% lifetime used", en las vervolgens zonder problemen BOOT1, BOOT2, EXT_CSD en USER. Nou zegt dat niet alles dus toch maar deze eMMC vervangen door een nieuwe geladen met een "bewezen" dump.
Guess what? De TV vertoont exact hetzelfde gedrag. Blijkbaar was/is het dus niet de eMMC.
Wie-oh-wie heeft er een suggestie in welke richting ik het zou kunnen zoeken?
Oh ja: mainboard 1-981-326-12. Misschien geeft dat nog een aanknopingspunt?

Mijn vermoedens kan zijn het standby processor of geheugen daarvan. maar kan ook zijn dat de zelftest niet passeert daardoor niet doorstart..

Aha. En kun je iets zeggen over wat jij in dat geval zou doen om verder te komen?

Die dump komt van Kenotron. Ik durf hem "bewezen" te noemen omdat ik er reeds eerder een identiek toestel mee tot leven heb gewekt.

Zou je de TV moeten "loggen" waarop deze vastloopt, maar bij Sony is dat niet zo eenvoudig als bij Philips. IDD denk dat bewijs bij ander toestel voldoende is om Dump te verifieren

Op zaterdag 27 juni 2026 18:16:18 schreef smd:
Zou je de TV moeten "loggen" waarop deze vastloopt, maar bij Sony is dat niet zo eenvoudig als bij Philips. IDD denk dat bewijs bij ander toestel voldoende is om Dump te verifieren

"Niet zo eenvoudig".
Van mij hoeft het niet per sé eenvoudig te zijn. Maar is er bij Sony TV's überhaupt een mogelijkheid om, zonder speciale tools die zijn voorbehouden aan geautoriseerde reparatiecentra, iets van een error-log naar buiten te krijgen?

Op het Loggen is er bij Sony niet echt over nagedacht.. Men wil mainboarden niet hersteld hebben eigenlijk.