henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Nee de "joystick" blijft niet hangen, dat heb ik zelf gedaan, wist niet wanneer die dat "oppikt".
FWUUTPV Upgrade
@@eLoadeepromSetFileNameFun
[LDR]bLdrUsbUpgradeDebug := 1
[LDR] ////////////////////////////////////check TPV file name format start
[LDR]ac_usbFileName := .
[LDR]e_fileType := 12
[LDR]ac_usbFileName := ..
[LDR]ac_usbFileName := System Volume Information
[LDR]ac_usbFileName := autorun.upg
[LDR]b_Standard_pkg_found == 0!
[LDR]b_Standard_NVM_found == 0!
[LDR]b_cust_pkg_found == 0!
[LDR]b_cust_nvm_found == 0!
[LDR]_szFileName == upgrade.pkg!
[LDR]////////////////////////////////////ui1_lookup_count := 0
[LDR]b_Standard_pkg_found and b_Standard_NVM_found are both FALSE
[LDR]ac_usbFileName := .
[LDR]ac_usbFileName := ..
[LDR]ac_usbFileName := System Volume Information
.[LDR]ac_usbFileName := autorun.upg
[LDR]b_Standard_pkg_found == 0!
[LDR]b_Standard_NVM_found == 0!
[LDR]b_cust_pkg_found == 0!
[LDR]b_cust_nvm_found == 0!
[LDR]_szFileName == upgrade.pkg!
[LDR]////////////////////////////////////ui1_lookup_count := 1
[LDR]b_Standard_pkg_found and b_Standard_NVM_found are both FALSE
[LDR] ////////////////////////////////////check TPV file name format end
[LDR]b_Standard_NVM_found and b_cust_nvm_found are both FALSE
..
Error: Open file upgrade.pkg fail,
Error: No valid upgrade file found, USB upgrade stop
Hij vind gewoon de file zie de regel "[LDR]ac_usbFileName := autorun.upg", maar de installer vindt het niet goed blijkbaar.
Of zou de originele zip file erop moeten staan?
Ik heb ook de file nog renamed naar upgrade.pkg werkt ook niet.
De eerste putty log is van een normale startup, geen idee wat de output moet zijn bij een correct werkende tv. Maar wat ik daar zie lijkt me fout.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hij zoekt kennelijk een upgrade.pkg die inhoudelijk ook aan bepaalde regels voldoet?
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (45%)]
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Ik denk eerder dat het formaat niet klopt, op de site staat een zip file, volgens instructie moet je die uitpakken en in de root van een lege USB zetten die FAT32 formatted is (met MBR partitie).
Dat werkt niet zoals ik al zei, ook renamen niet.
Wat ik nog niet geprobeerd heb is de originele zip er gewoon in kwakken.
Dat heb ik eens eerder meegemaakt met een android tablet die ook corrupt was een jaar of 15 terug), stond ook fout in de documentatie nu ik me herinner.
Kan ik maandag wel eens proberen (is een toestel op mijn werk).
Als het een verkeerde FW file is zou ik een andere melding verwachten.
Of de file "System Volume Information" zit de boel te verzieken, maar dat zet die bemoeizucht van windows erop.
Kan ik ook wel eens eraf proberen te gooien op een linux VM of zo en nogmaals proberen.
[Bericht gewijzigd door henri62 op (14%)]
Is de USB 4 tot 8Gb ? Het moet een USB2.0 zijn en géén 3.0 .
USB in poort 1 , tv op lichtnet aansluiten en dan moet je al beeld krijgen met de tekst "upgrade in progress..". Werkt de upgrade niet dan eventueel een andere stick proberen. Toetsenbord los maken als je vermoed dat de knop blijft hangen.
henri62
Op zaterdag 11 juli 2026 14:54:10 schreef henri62:
Ik op het toestel beide USB poorten geprobeerd, de blauwe wordt afgeraden (3.0).
Maakte niks uit.
Dan nogmaals de vraag hoe groot is de USB stick? Waarom deze vraag, omdat niet alle USB stick bruikbaar zijn , met name USB sticks groter dan 8Gb.
henri62
henri62
Stick is 4 GB dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
-edit- Er schijn nog een force update te zijn die alles geforceerd update, weet iemand waar ik dat kan vinden en hoe dat werkt?
Misschien toch het mainboard stuk in de LVDS output van de LCD interface?
[Bericht gewijzigd door henri62 op (17%)]
Op maandag 13 juli 2026 08:03:42 schreef henri62:
Misschien toch het mainboard stuk in de LVDS output van de LCD interface?
Daar geloof ik persoonlijk niks van. óf je hebt dan geluid, ambilights die gaan branden en die dingen, óf je hebt een knipperende led.
Het feit dat die doodleuk in standby gaat staan en niks speciaals in de log doet me toch echt aan software denken.
henri62
Ik ga wel een botte upgrade_loader.pkg proberen als ik de goede ergens kan vinden. Er zijn 2 versies van een TPS191E ik probeer de laatste wel.
henri62
Toestel gaat niet in standby uit zichzelf.
Blijft gewoon aan staan maar reageert verder negens op, alleen het rode ledje via de remote.
Als je een upgrade_loader van een TPS19.1 probeert te laden dan gaat het daar al fout want het toestel is een TPM20.1E en die gebruiken dezelfde upgrade_loader als een TPM19.1E. Dus even op zoek naar de juiste software.
henri62
Waar heb je die info vandaan dat het TPM20.1E moet zijn?
Ik heb naar de logs gekeken en daar zag ik iets van TPM191E.
henri62
De firmware is TPM191E en het chassis is TPM20.1 volgens deze site:
https://toengel.net/philipsblog/firmware-download/
-edit- Helaas werkt ook niet, zelfs renamen naar upgrade.pkg ook niet.
Zo te zien is het toch een foute upgrade file, even terug en verder zoeken naar een andere download.
Achteraf na analyse van diverse logs ligt het denk ik toch aan het SSB dat de display output stuk is. Dus maar gaan zoeken naar een nieuw/ander SSB of een reparatie poging doen.
[Bericht gewijzigd door henri62 op (23%)]
Probeer eerst de juiste pkg, als die geladen is de setoption code intoetsen en hopen dat het allemaal weer werkt. Die TPM code lees je op het zwarte etiket op de achterkap.
Deze link ( https://toengel.net/philipsblog/firmware-download/ ) is voor firmware, niet voor de pkg.
Je moet deze hebben, dit is tevens de update naar Android 12
[Bericht gewijzigd door william1967 op (46%)]
henri62
Helaas die file pikt de TV ook niet.
-edit- De +12V naar het paneel is er, de fuse op het Tcon board is nog OK. Dat is ook volgens het schema de enige voeding naar het paneel.
Helaas is van het Tcon board geen schema. Nu maar eens uitvissen waar de voeding daar precies gemaakt wordt en of die er nog is.
Panel type: LVG650EQQA3PD19H0X
Tcon board:
V19_UHD_TM120_v0.3
P/N: 6870C-0805A
Alle IC's op dat board worden handwarm, ik meet op een SOT52 wel 1.87V (VCC19) lijkt me plausibel.
Vcore=1.1V
Vdd = 0V => Sluiting tegen GND, de vraag is waar dus.
Als de VDD tegen massa ligt is niet OK. Ook zonder bandkabels?? Zet een 2,5- 3V op de lijn met 0,5A stroom. Warmtebeeld cameraatje en je pikt zo defecte component er uit. Is het niet zichtbaar dan 1 A, maar niet te veel!!
henri62
In een 65" ook al...
Normaal gaan er van de t-con twee kabels naar het scherm. Eentje loshalen en testen, indien hetzelfde probleem, de andere. Dan weet je gelijk waar je probleem zit.
Erg vaak meegemaakt met 50, 55 en 58" schermen.
Kortsluiting in het scherm en dan trekt hij een bepaalde spanning weg. Dat is ook op te lossen, maar je moet zeker zijn.
(en eigenlijk ik was van mening dat je toestel in standby viel, dus eventjes op het verkeerd been gekomen)
henri62
wat je schreef "paneel is los" is erbij gekomen toen ik al op 'posten' gedrukt heb wellicht, want dat komt nu eerst op mijn scherm.
Wat ik dus zeurde en niet relevant is: die VDD kan ook weggetrokken worden door sluitingen in het scherm en dat is klassiek bij schermen geproduceerd vanaf 2020.
henri62
Ok, kan gebeuren dat posts elkaar kruisen.
Zal denk ik een c-tje of een diode zijn.
Als het niet te vinden is maar een nieuw Tcon bordje scoren. Ik zie dat die niet zo duur zijn.
henri62
Het is opgelost! De TV heeft weer beeld.
C280 was kortgesloten op het T-con boardje.
Is een cer-C van 10u. Zit helemaal rechts naast een spoeltje van 22uH.
Waarschijnlijk de chip die alle -Vee spanningen maakt van het paneel (iets a la AS15F functies).
Nieuw C-tje van 22u erop gezet.
Ik was dus op het verkeerde been gezet door de melding van "super_block_valid:155: bad magic, 0x20708acbf2780f98" in de logging.