Beste forumleden,

Pagers waren ooit populair in grote kantoorgebouwen. In de jaren '70 werkten die vaak met het magnetisch veld van een ringleiding binnen het gebouw. Toen was een pager bijna een statussymbool. Wie op kantoor belangrijk was liep rond met zo'n clips aan de ceintuur. De latere uitvoeringen van pagers toonden een tekstbericht zodat de bestemmeling al wat informatie had over de toestand.

Ik vraag me af of er wifi pagers bestaan. Zijn die ergens prijsgunstig te koop? Regelmatig gebeurt het dat de huisbel niet wordt opgemerkt of iets anders aan de aandacht ontsnapt. Het Home Assistant systeem merkt dat. Een krachtige toeter of iets dergelijks is geen leuke oplossing want die stoort anderen.

Met een microcontroller printje moet het mogelijk zijn een wifi pager te bouwen. De bedoeling van deze vraag is vermijden dat het wiel opnieuw moet worden uitgevonden. Bestaat er mogelijk een Android app waarmee de pager functie op een smartphone kan werken?

Vriendelijke groeten,

Eduard

Een snelle zoekactie leert mij Home Assistant Companion-app

Bestaat er mogelijk een Android app waarmee de pager functie op een smartphone kan werken?

Zeker, SMS heet dat.

Bedankt Zeeuwsekees.

Ik ken die app niet en hij is me bij eerste zoektocht ook niet opgevallen. Met wat geluk kan die Companion hetgeen wat ik verwacht. Wordt zeker verder uitgezocht.

Met Home Assistant probeer ik via een dynamisch elektriciteitscontract een betere prijs te krijgen voor geïnjecteerde energie. Tot heden heb ik nog geen methode om de inverter gestuurd stil te leggen tijdens periodes met volle batterij en negatieve kWh prijs. Op de omvormer moet daarvoor een wachtwoord worden ingevoerd. Manueel een fluitje van een cent. Dat is mede de aanleiding van mijn belangstelling voor een pager. Die kan me oproepen als het tijd is op de insteltoetsen te drukken. De terugdraaiende mechanische teller is in ons huis al jaren geleden door een digitale meter vervangen. In België is de prijs de je krijgt voor in het net geïnjecteerde energie bij standaard niet-dynamische contracten erg laag.

Vriendelijke groeten,
Eduard

Je kunt ook meerdere bellen door het huis verspreiden natuurlijk.

Hier heb ik er eentje vast, en twee die door home assistant gestuurd worden. En er gaat meteen een screenshot van de camera bij de deur met een berichtje naar telegram.

Let op bij wie je het koopt. Ze kunnen zomaar onverwachts ontploffen.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op (25%)]