Anoniem
Op 17 januari 2005 08:54:02 schreef abdul:
Volgens mij gaan jullie op mijn naam af, maar ik ben gewoon een nuchtere zeeuw die. De helft begrijp ik en de andere helft zet mij aan het denken hoe het in nederland gaat met namen. Ik sta versteld van de reacties op een dood simpele vraag en wens deze topic te sluiten. Bedankt voor jullie mede werking. Ik dacht dat dit niet de bedoeling was van dit forem maar ja we leven in nederland.
Ik ga niet op een naam af, en Meinesz vermoedelijk evenmin, dat was gewoon een vinnige reactie, had je als pseudoniem vissertje genomen dan zou hij vermoedelijk geschreven hebben: hou je bij je kabeljauw en je haring.
Ik ben het met hem volkomen eens, kringloopcentra zijn een overheidsinitiatief dat enerzijds de afvalberg moet verkleinen door recyclage en anderzijds de minder begoeden in staat moet stellen voor weinig geld tweedehands apparaten te kopen. Door op dergelijke manier te knoeien bewijs je die mensen echter geen dienst,en de afvalberg? binnen de kortste keren staan die apparaten terug in het containerpark. Veel huishoudelijke apparaten kun je zelfs zeer moeilijk openmaken. De veiligheidsdirectieve schrijft voor dat die dingen niet door onbevoegden mogen kunnen hersteld worden , en terecht!
Trouwens, wat heb je te klagen? Je hebt toch antwoord gekregen op je vragen. Eigenlijk had je dat als "professioneel hersteller" zelf wel moeten kunnen bedenken. Het is de terechte kritiek die je dwars zit.
Het topic sluiten? Kan de starter dat,als er nog stof tot discussie is?
Niet alle kringloop winkels over een kam scheren. Er zijn best goede tussen. Zijn ze in Grunn dan zo beroerd?
Anoniem
Op 17 januari 2005 18:29:26 schreef J--K:
Niet alle kringloop winkels over een kam scheren. Er zijn best goede tussen. Zijn ze in Grunn dan zo beroerd?
Dat weet ik niet, ik kan alleen een oordeel vellen over wat ik zelf meegemaakt heb. Ik zou alleszins niemand aanraden electro bij "Abdul de echte Zeeuw" te kopen.
k.p.meinesz
Een schizofreen is nooit alleen!
Op 17 januari 2005 18:29:26 schreef J--K:
wat is goed? ik zie alleen de defecte apparaten de goeden draaien wel.
maar het valt mij wel op dat het vaak de īnet bij de kringloop weg apparaten zijnī
en als ik dan dit verhaal over hoe die dingen tijdelijk aan de gang gebracht worden tja.....
dan heb ik mijn twijfels over de kringloop winkels
Ik heb lang gewacht met antwoorden binnen deze topic, maar kon het uiteindelijk niet laten.
Wat een waardeloos gesprek zeg. Sorry dat ik het zeg.
Ik snap de opmerking van K.P. over de kamelenhandel totaal niet, maar het slaat in dit geval echt kant nog wal.
De overige vooroordelen die naar voor gespuugd worden over hoe waardeloos kringloopwinkels wel niet zijn stelt mij enorm teleur.
Misschien hebben de mensen in kwestie het helemaal niet zo kwaad bedoeld, maar het is allemaal wel erg lomp gesteld. Een beetje nuance in dit verhaal was op z'n plek geweest.
OFFTOPIC De buurman van mijn zaak is Aliyar, een baas van een turks café. Hoewel ik TV hersteller ben, riep hij mij op een avond ter hulp naar zijn huis. De deferentieelschakelaar sprong steeds af. Na wat zoeken vond ik een wasmachine die gewoon buiten in de tuin stond en op de stroom aangesloten was. De wasmachine was totaal kapotgeroest. Ik heb hem op de gevaren gewezen. Hij heeft nog kleine kinderen die daar vaak blootvoets rondlopen. BTW. De machine kwam ook van de kringloop.