Stuur ff de foto's naar mijn email, dan zet ik ze online.
Wij willen namelijk ook niet slapen vannacht!
Impact
Always look at the bright side of light
Whaaaaaaaaaaaaa #$&*@(#^$ ^#(
Sorry, was ff frustratie.. Waarom kan ik geen screencapture doen van windows media player..
Ik ga nu ff mn WMF omzetten naar AVI en dan met virtual dub een export van wat frames maken... pffff kansloos onhandig..
Met een beetje geluk zien jullie zo wat plaatjes.
Die heb ik even gemailt naar ScanTech.
Het is een plexiglas kubus, gevuld met vloeistof.
Doordat de kubus ronddraait om alle assen krijg je mooie spiegelingen en de vloeistof zie je ook alle kanten op klotsen. Hopelijk komt dit effect een beetje over op de foto's... ik ben bang dat dat nog wat lastig wordt...
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
is die cubus nu ook nep of heb je er dat water in geprojecteerd. griebels, dat lijkt wel mooi.
uitleg!!!!! films 
mss ook een foto van het overzicht?
Impact
Dit is een opname vanaf de trap richting de zolderkamer zonder Photoshop of andere bewerkingen. Hooguit is het in het echt nog vele malen overtuigender.
Jullie hadden vast wel begrepen dat het geen statisch plaatje maar een video was
.
Door mijn slechte video-opname is het beeld heel erg slecht. Dit is eenzelfde techniek zoals de Efteling gebruikt (eerder in dit topic als ik het goed heb).
Die cubus is dus net zo nep of echt als het water.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf nog steeds voor de gek kan houden.... je hersenen 'weten' dat dit echt moet zijn. De reden hiervoor is dat er voldoende eikpunten zijn zodat je hersenen diepte 'waarnemen'.
Ik ben bezig met een demoshow van ongeveer 3 a 4 minuten met geluid en voor grotere zalen. Toch gaat het allemaal trager dan ik had gehoopt. Een avondje knutselen is zo voorbij en dan kom je niet snel verder.
@Impact: Je zit niet op MSN, graag multipostgedrag voorkomen, posts samengevat.
@ScanTech: Naar aanleiding van je mail: 3D ontwerpen is heel wat anders.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
MAH
Dat het een tof effect is geloof ik ondertussen wel.
maar HOE doe je dat. foto van de opstelling + uitleg 
Impact
Mag er nog een klein beetje magie zijn? 
In dit toppic staat zo ongeveer alles al wat je maar kunt verzinnen. Ik kan er dus echt niets aan toevoegen. De gehele setup kun je hier al vinden.
Wat ik heb gedaan is een combi van zo ongeveer alle technieken. Ik geloof niet dat 1 techniek in zijn eentje de illusie afmaakt.
Misschien een detail om te vermelden, maar normaal hoort er ook 5.1 geluid bij met minimaal bioskoopqualiteit audio... Illusie zit vaak in de details
.
Wanneer alles echt klaar is nodig ik iedereen uit om zelf te komen kijken naar mijn setup. En reken maar: ook ik ben net zo benieuwd als jullie. Alleen heb ik wat te weinig tijd.
Als ik een betere opname voor elkaar krijg dan zal ik zeker een filmpje plaatsen. Op dit moment vind ik het beeld niet echt zo verbluffend als het hoort te zijn.
maar je schrijft dat je dit (ontwerp) gevonden hebt op Ebay? Kun je die link posten dan? Kunnen we ook meedenken met jouw ontwerp..
MAH
Op 29 januari 2007 21:15:39 schreef Impact:
Mag er nog een klein beetje magie zijn?
nee, electronika en magie gaat niet samen... (alleen maar bij de electronische bermuda-driehoek... maar das wat totaal anders)
hoe heb je alles gecombineerd? uitleg 
ik ben echt heel erg benieuwd.
Impact
De projectiebron staat off viewing ax direct op de kijker.
Via Brewster (zoek die maar eens in een of andere hoek) wordt het beeld recht op de kijker gemikt.
De tussenplaat is een dikke polycarbonaat plaat van een aantal lagen en coatings voor de juist buigingshoeken en reflecties voor de belangrijkste kleuren.
Er zijn natuurlijk altijd hologrammen die 'echter' zijn, maar voor mijn doel volstaat dit zeer zeker
.
Ik ga binnenkort een locatie zoeken om daar een permanente opstelling te maken. Opstellen en afbreken lukt me niet binnen een weekend...
Mmmm. Kun je dan geen foto maken van waar de HELE installatie op staat, wel of niet werkend? Dan hebben we een idee hoe groot het geheel is...
Ik krijg het idee dat het niet makkelijk is om te beschrijven hoe het allemaal werkt, maar met een foto van het geheel zijn we wel wat verder...
De werking zien we dan wel als je een demo geeft.
Impact
Update:
Het zoeken/vinden van een locatie is niet zo moeilijk. Jammergenoeg wordt het dan een kostbare zaak om als hobby uit te oefenen.
Ik ga eerst de bovenverdieping en de tuin afwerken.
Dan moet ik me toch maar op de garage storten en die ombouwen tot projectieruimte. Qua ruimte is het wel erg beperkt, maar bij gebrek aan beter is het in ieder geval iets..
Mocht ik nieuws hebben dan plaats ik wel weer wat.
Anoniem
Op 28 juni 2005 21:48:53 schreef EE-student:
Mensen,
Ik heb 1 dag geleden mijn 9de project afgemaakt.
Voor mijn 10de project wil ik eens echt iets speciaals doen
Voor mijn 10de project kies ik (theoretisch) uitvinden van een hologram....Het zou toch een gat in de markt zijn als men zoiets kan uitvinden...ik heb al een paar ideetjes waarop ik me ZOU kunnen baseren...maar zoals elke ingenieur of uitvinder in groep werkt om hun kennis samen te bundelen zou ik graag van jullie, jullie gedacht of jullie ideeën...ik dacht aan lichtfrequentie te veranderen waardoor men andere kleur krijgt maar hoe dan?hoe een apparaat uitvinden die bijvoorbeeld 3 frequenties kan genereren sneller dan de snelheid van het licht?Of misschien moet men iets uitvinden waarmee men de snelheid kan regelen...zo dacht ik erover...ter informatie:nu momenteel ben ik geïntereseerd in puur theoretische kijk op de hologram...de praktische kant zal voor (héél) later zijn
10e project, maar alleen theoretisch?
Ik dacht dat een project per definitie iets was wat je kunt realiseren en waar een termijn op staat.
Ontwerpen, plannen tekenen,dan materiaal bijeen harken, er aan beginnen, afwerken.
Het afgewerkt product testen en dan ergens voor gebruiken of in een hoek gooien.
Jij bedoelt zo te lezen een beetje in je bed liggen fantaseren, om in slaap te geraken?:-)
@ Impact: Kun je dan nog steeds geen foto laten zien van het geheel? Ook al is het niet werkend of opgesteld?
Nu moeten we maar raden wat je idee voorstelt...
Impact
De opstelling is ivm de verbouwing weer afgebroken.
Ik hoop er binnenkort weer tijd voor te kunnen maken.
Op dit moment zit alles in flight cases en heb ik verder nog geen materiaal. Het stadium 'idee' ben ik wel grotendeels voorbij. Natuurlijk komen er dagelijks wel weer nieuwe ideeen bij, maar dat is alleen maar extra
.
Voor de rest bevat dit draadje alle info om de juiste info te achterhalen.
Hopelijk gaat de garage sneller dan de rest van het huis. Als het klaar is kan ik eindelijk eens wat fatsoenlijke foto's / filmpjes laten zien.
ik blijf ook volgen , maar dit lijkt me echt zo'n suffe winter avonden project, daar is het nu nog net iets te mooi voor denk ik.
Daar ist ik weer... login was ik even kwijt..
Het project is een klein beetje uit de hand gelopen. Op dit moment ben ik een bedrijfje begonnen in 'indrukwekkende ervaringen'.
De hologram illusie is daar een belangrijk onderdeel van.
In de tussentijd heb ik veel geinvesteerd in professioneel geluid, en de hologrammen zijn verder geperfectioneerd.
Aangezien het nu wat donkerder wordt, is het nu mooi tijd om de opstelling eens goed te testen. Ik hoop binnenkort een filmpje online te kunnen plaatsen. Het gaat allemaal nog wel naast mn normale baan, dus echt tijd over heb ik bijna niet meer...
Groeten!