Op 26 juli 2005 21:41:13 schreef olibollie:
nee staat niet in C van basis naar 0 2k7 en naar + 10k
emiter via een 47Ohm en 10nF
Met dat ingangssigaal staat hij toch echt niet meer in A
. Maar dat hoeft geen bezwaar te zijn.
MvgEat
olibollie
Er bestaan geen problemen, alleen uitdagingen.
olibollie
300 mW moet ook genoeg zijn voor Rob's draadje hoor! Meer is nooit te veel, maar wie het onderste uit de kan wil krijgt het deksel op zijn neus.
Heb je nog een 1971? 
MvgEat
olibollie
nee helaas wel nog 2n5946
was jij dan al zover om hem aan een draadje te hangen?
mvg olaf
[Bericht gewijzigd door olibollie op ]
Oh nee, eerst een modulator om mijn bescheiden 10 mW van audio te voorzien en daarna een lineair van maar liefst 200 MW, euh mW!
MvgEat 
voor 10mW kan je gewoon een simpel 600/600ohm 1:1 trafo'tje in de voeding opnemen
Op 26 juli 2005 22:26:56 schreef Rd12tf:
... daarna een lineair van maar liefst 200 MW
Mini EMP?
[Bericht gewijzigd door Bertrix op ]
Op 26 juli 2005 22:31:49 schreef olibollie:
Eat dus je gaat niet expirementeren met een irfje?mvg olaf
Nee ik doe een keer mee met Rob's uitdaging met hooguit 200 mW. Daarna word de VFO gebruikt als LO voor een 40m ontvanger. Ontvangers zijn toch mijn 'main core'.
@Bertrix
Als modulator had ik een cascode versterker in gedachten, onderste transistor/fet als rf versterker en de bovenste als daadwerkelijke modulator. In ieder geval bedankt voor de tip!
MvgEat
Op 26 juli 2005 22:39:34 schreef Rd12tf:
[...]@Bertrix
Als modulator had ik een cascode versterker in gedachten, onderste transistor/fet als rf versterker en de bovenste als daadwerkelijke modulator. In ieder geval bedankt voor de tip!MvgEat
Daar heb ik ook goede ervaringen mee
Op 26 juli 2005 22:31:49 schreef olibollie:
Eat dus je gaat niet expirementeren met een irfje?mvg olaf
Je kan beter naar een snelle Mosfet driver zoeken en je IRF540 (had je toch?) laten schakelen (klasse D) veel efficienter, daarna moet je ook wel vreselijk efficient gaan filteren ....
MvgEat
olibollie
[offtopic]@bertrix, wil jij soms opvallen... - ze storen weet je, ik heb ze liever weg, die bertrix plakaten...[/offtopic]
Op 26 juli 2005 22:57:29 schreef olibollie:
ja of die 5946 gebruiken wattje of 4 moet genoeg zijn
4 Watt is meer dan genoeg, vind je het niet zonde van zo een mooie UHF tor?
@Bertrix en Mr.Soldeer (AKA Mr.Weller
)
Ja, die Neon reclame is wel een beetje groot! 
MvgEat 
olibollie
Ben_
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects
12 volt t-t is ook het maximum dat je kunt halen met alleen een ontstoorspoel en 12v voeding.. goed gemikt 
Op 26 juli 2005 23:09:21 schreef Mr Soldeer:
[offtopic]@bertrix, wil jij soms opvallen... - ze storen weet je, ik heb ze liever weg, die bertrix plakaten...[/offtopic]
ze staan er niet meer, op de meeste forums heeft iedereen zo iets dus ik dacht dat dat zonder problemen mocht...
olibollie
Op 27 juli 2005 16:08:09 schreef Ben_:
12 volt t-t is ook het maximum dat je kunt halen met alleen een ontstoorspoel en 12v voeding.. goed gemikt
na paar dagen pielen met spoelen en torren eindelijk, nu eerst dit maar eens netjes inblikken en dan eens kijken of ik op een draad ergens binnenkom
en me plletje afmaken
Heel mooi Olaf! Nou nog een mooi pi-filter maken 
Ik ben ook bezig met een klassa A eindtrap met een BD137, Gaat lukken.
MvgEat
olibollie
Op 27 juli 2005 16:11:31 schreef Bertrix:
[...]ze staan er niet meer, op de meeste forums heeft iedereen zo iets dus ik dacht dat dat zonder problemen mocht...
jah, alle andere forums die ik ken zijn mooie kleuboeken waar de topics meer onzin bevatten dan de kleurrijke banners ed errond als je de topic ertussen vind he) - Co is een nuchter, koel "denkgebied" waar geen kleurrijke nonsens thuishoort !!! - sry , moest het effe kwijt