Hoi,
Ik heb een scoop zien te koop staan type tektronix 465, 2 kanalen, 100Mhz.
Ik denk dat dit merk zeer goed is maar hoeveel zou ik hiervoor max geven? 150 euro?
Er is maar 1 probe bij
.
Het beestje moet al 20 jaar oud zijn maar is niet defect
M.v.g. Quad
Een TEK465 is het werkpaard onder de TEK scoops, heb er zelf twee.
Als ie in orde is, is een prijs van €150,- met één probe niet teveel.
Kijk hier eens wat ze gerefurbished kosten http://www.helmut-singer.de/index.htm
Ze zijn dan wel nagezien = 100% werkend, maar niet opnieuw gecalibreerd en zonder probes.
ik ben ook op zoek naar een scoop, maar - euh zijn hier mensen op CO die hun scoop weg doen... ik woon in West vlaanderen, België (ieper)
ik zoek iets als 20Mhz; 2kanaals, analoog of beter - liefst geen digitale - weet eigenlijk niet waarom maarja...
ook minimaal 2 kanaals (en ook meteen het max, budget
)
dus enkel de bandbreedte steekt nie zo nouw - 20,30,40 MHz is best OK
budget - laten we zeggen 125 eurozz (ongeveer he)
de scoop moet natuurlijk wel werken 
probes meegeleverd???
iemand iets ??? mails me, of gooi het op Co 
Mr. Soldeer, is dit wat voor je? Hitachi V-209.
2 x 20 MHz, accugevoed met ingebouwde netvoeding en 1 probe.
Beeldscherm 70x55 mm, niet echt de grootste dus, maar de accumogelijkheid is wel heel erg handig voor onderweg.
Heb helaas geen handleiding ervoor, maar die is op het net wel te vinden.
Voor 100 euri stuur ik hem voor je op naar Ieper 
JAJAJAJAJAJAJAJAJA, effe aan mama en papa vragen... heb vacantiejob, dus 100 euri zal wel gaan 
van KT88 kan ik wel verwachten dat je iets werkends aflevert... , toch 
die manual ga ik effe opgoogelen...
is die accu intern???
Op 25 juli 2005 21:20:41 schreef Mr Soldeer:
van KT88 kan ik wel verwachten dat je iets werkends aflevert... , toch
Met die buizen weet je het maar nooit, maar ik ben nog van de goeie ouwe NOS-kwaliteit, dus dat zal wel meevallen.
Calibratie is gedaan met een Hameg 203-6, dus misschien niet zo heel goed als af fabriek, maar ik heb er nog nooit last van gehad 
is die accu intern???
Yep, die zit erin. Zijn beste dagen heeft hij overigens wel gehad, maar hij is nog wel goed voor ca. een half uurtje meten.
Op netvoeding draait hij gewoon non stop.
@KT88 - hou oud is ie???
manual kom hier - kom kom kom .... - nog koppiger dan m'n kat - vind em nog nie zo direct ..., effe joker inzetten 
Op 25 juli 2005 21:41:11 schreef Mr Soldeer:
@KT88 - hou oud is ie???
Ik schat een jaar of tien.
Kwam er via Google achter dat dit ding nog steeds nieuw wordt geleverd voor $750 of daaromtrent.....hm.
accu is 12V meen ik uit een chinese site te hebben opgemaakt - kan dus wel andere accu aan
hier zal ie toch op het net hangen
effe Hitachi mailen voor de manual, vind em niet 
als het effe mogelijk is
, kan je fotoke van het voorpaneel posten, dan kan ik de knopkes eens bestuderen - beetje kijken wat er ingesteld kan worden...
Foto zit in je mailbox, ca. 1 meg groot.
kon niet echt verkleinen, dan zie je niet zo veel meer, ook al niet vanwege de flits.
Op 25 juli 2005 21:53:05 schreef KT88:
Foto zit in je mailbox, ca. 1 meg groot.
kon niet echt verkleinen, dan zie je niet zo veel meer, ook al niet vanwege de flits.
sry KT88, maar er is iets mis met dat JPG, verkeerd gecodeerd... andere jpg's kan ik wel nog openen...
@Jeroen - bedank, die gaan we eens bekijken 
Op 25 juli 2005 22:05:20 schreef Mr Soldeer:
sry KT88, maar er is iets mis met dat JPG, verkeerd gecodeerd... andere jpg's kan ik wel nog openen...
Vreemd, hier gaat het goed.....
@Jeroen - bedank, die gaan we eens bekijken
Meteen uitprinten en bewaren, ik heb weleens gehad dat zo'n site ineens weg was 
Staat iig. ook het frontpaneel op.
Dit is een basic scoopje, bediening zou voor zich moeten spreken. In ieder geval voldoende voor audio- en TV klusjes.
De draagtas heb ik er ook nog bij, alleen is die wel gescheurd hier en daar. Is je moeder handig met stof? 
die draagtas is idd voor mamie... mja, ik kan de jpg niet bekijken, maarje, staat idd in de manual een prentje 
heb hem voor de zekerheid gedownload, ken dat soort verdwijntrucs...
als ik signalen tot enkele MHz op het scherm kan toveren ben ik tevreden
(10MHz is zowat het max wat ik nodig heb, dus dat zullen dan 5 perioden op het scherm zijn - best ok voor mij)
ja, de bedienning is simpel - ideaal 
morgen met mamie en papie praten (liggen al te slapen... hahaha) - zou Ok moeten zijn
:D:D:D:D:D
Op 25 juli 2005 22:40:14 schreef Mr Soldeer:
morgen met mamie en papie praten (liggen al te slapen... hahaha) - zou Ok moeten zijn:D:D:D:D:D
Doe maar rustig aan, het ding loopt niet weg.
Ik was eerst eigenlijk helemaal niet van plan om hem te verkopen (back up scoop), maar ach, hij komt goed terecht zie ik 
Ik had mijn XDkaartje alweer gewist, zal anders morgen nog weer eens een plaatje schieten bij daglicht.
[Bericht gewijzigd door KT88 op ]
mja, is geknipt voor z'n toekomstige taak...
kzal er goed voor zorgen, effe wat rommel wegschuiven, afstoffen, en tadaa, plaatsje vrij op de werktafel:D
[offtopic]
pffff TV is weer naar de maan, nog geen week is ie hersteld, en weer met een plof naar de k****n... wedden dat het die weerstand van 0R47 in de voeding is
- mamie en papie kwamen net zeggen dat ie weer naar de maan is, vandaar dat ze al slapen - hahahahaha
kga eens moeten zoeken waarom die weerstand eruit knalt
...
kga nu ook gaan slapen, morgen werken - scoop verdienen 
[/offtopic]
Evilest Aedolon
Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.
Op 25 juli 2005 22:52:45 schreef Mr Soldeer:
vandaar dat ze al slapen - hahahahaha
Denk je nu echt dat ze slapen? Ze dachten, nouja geen tv dan maar...
jaja, ze zijn aan het kaarten
:D:D
[offtopic]over die TV --> http://www.circuitsonline.nl/forum/view/23617/last
had niet gezien dat er nog op gereageerd was, twas dus al voorspeld...
[/offtopic]
Op 25 juli 2005 22:52:45 schreef Mr Soldeer:
[offtopic]
pffff TV is weer naar de maan, nog geen week is ie hersteld, en weer met een plof naar de k****n... wedden dat het die weerstand van 0R47 in de voeding is- mamie en papie kwamen net zeggen dat ie weer naar de maan is, vandaar dat ze al slapen - hahahahaha
kga eens moeten zoeken waarom die weerstand eruit knalt
...
Als je dat maar niet met een geaarde scoop doet!
Op accu of met een niet-geaarde netaansluiting, en dan nog heel voorzichtig zijn.
Beter is nog de TV via een scheidingstrafo aan te sluiten.
kga nu ook gaan slapen, morgen werken - scoop verdienen
Kijk, dat is de spirit 
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Op marktplaats staat nog een tek 466 Analog storage scoop te koop voor 150,-
Best leuk zo'n analoog scherm geheugen 
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Op 25 juli 2005 19:55:04 schreef quad:
Het beestje moet al 20 jaar oud zijn maar is niet defect
Volgens mij is zo'n tek 465 eerder 30 jaar oud
volgens mij bestaan die dingen nl. al sinds 1975 en misschien nog wel eerder.
Hoi,
Ik denk wel dat ik mij de tek 465 gaat kopen want ik kan niet eeuwig achter blijven.
De leeftijd van 30 jaar is goed om weten om wat van de prijs af te krijgen.
Alvast bedankt voor de soms wel zeer goede antwoorden!
M.v.g. Quad
Op 26 juli 2005 22:27:19 schreef Xenobinol:
[...]Volgens mij is zo'n tek 465 eerder 30 jaar oud
volgens mij bestaan die dingen nl. al sinds 1975 en misschien nog wel eerder.
Ouder!
Aan mijn TEK465 zijn in 1975 door TEK modificaties doorgevoerd.
Het schemablad van die modificaties (zit in het manual) is gedateerd 24 april 1974.