Op 6 september 2005 21:27:22 schreef Rd12tf:
[...]
1:3 staat een stukje hoger in de posts, moet beter kunnen.

Oeps :o

Nog steeds geen verbetering :( Met het spoeltje spelen helpt een heel klein beetje... Maar nu toch een paar vragen:

ik heb hem vertikaal hangen, kan het daar aan lichten dat de swr 1:3 is?
hij hangt dus vlak bij een muur, maar die is van hout en bakstenen. Op een halve meter afstand staat een radiator en dat is gelijk het massavlak.
Ik heb de massa aan de rechterkant van de radiator kan dit het probleem zijn? Officieel moet het in het midden he, maarja dat gaat niet lukken.

Op de FM hoor ik heel vaak chauffeurs, op de USB hoor ik ook veel praten maar op USB lijkt het net op een eend ofzo, niet verstaanbaar. Ook niet als ik naar LSB of AM schakel. Dit kan niet aan de SWR liggen he?

Ohja, als ik het hele gebeuren in een pvc pijp inbouw heeft dat een positief of negatief effect? (het lijkt mij goede isolatie)

"Op de FM hoor ik heel vaak chauffeurs, op de USB hoor ik ook veel praten maar op USB lijkt het net op een eend ofzo, niet verstaanbaar. Ook niet als ik naar LSB of AM schakel. Dit kan niet aan de SWR liggen he?"

Ik denk dat jij dat verkeerd ziet, als er een signaal te horen is op stand "FM" en je schakelt over naar USB dan zit je nog steeds naar het zelfde kanaal te luisteren hoor! alleen verander je het soort modulatie, als je echt een USB-signaal ontvangt moet je ook eens proberen te draaien met de knop "clarifier" die knop dient om in de mode USB en LSB de modulatie "verstaanbaar te maken" om het eenvoudig uit te drukken.