Komt die nu mee hahaha ik dacht dat het persé met een amplifier moest etc...
Zal eens een jackplugje opsnorren..
Op 18 oktober 2005 20:20:48 schreef Henry S.:
Hey er komt schot inWel vreemd trouwens dat je met een 10k gateweerstand zoveel ruststroom trekt.
Door de diode? In sper dus er is geen spanningsdeler meer met de weerstand tussen gate en drain.(?)
[Bericht gewijzigd door Rd12tf op ]
Op 18 oktober 2005 20:14:44 schreef ripkip:
Komt die nu mee hahaha ik dacht dat het persé met een amplifier moest etc...Zal eens een jackplugje opsnorren..
Daarom maak ik mijn eindtrap in klasse BC kan ik een trap eerder moduleren en spaar mijzelf (en de batterijen!) een extra lf poweramp voor de modulatie. Mijn zender word mobiel.
Zorgt die diode in sper aan de ingang niet voor gelijkrichting van het inputsignaal waardoor de FET een extra positieve voorspanning krijgt?
Op 18 oktober 2005 20:28:38 schreef KT88:
Zorgt die diode in sper aan de ingang niet voor gelijkrichting van het inputsignaal waardoor de FET een extra positieve voorspanning krijgt?
Het is een truuc van Henry om de fet in C te krijgen, dan moet ie dus in doorlaat staan en dan begrijp ik het niet meer? Henry Help!
Dat verklaard nog steeds de hoge stroom niet...
Diode staat in sper, kathode naar de gate toe, m'n fet wordt puur door de 2N3866 aangestuurd.
The diode in the gate acts as an DC restorer,rectifying the drive signal.
KT88 heeft het aan het rechte eind
Alleen een rtty in pause, soms wat bliepjes en soms spraak op 6400kHz, geen Ripkip te bekennen.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
Op 18 oktober 2005 20:35:18 schreef Henry S.:
Dat verklaard nog steeds de hoge stroom niet...Diode staat in sper, kathode naar de gate toe, m'n fet wordt puur door de 2N3866 aangestuurd.
Ripkip gebruikt een IRF510, (veel) steiler dan een 530? Nee, ook niet!
//edit
Maar Henry heeft toch geen bias (geen R tussen D en G)?
Er zit een knijterharde machinegeweer-draaggolf bovenop je hier.
Weet niet of dit iets locaals is of een keetje-tippel.
Geen Dire Straights gehoord dus.
Ik heb verder geen bias. 10k en diode in sper parallel van gate naar massa. Geen drive=geen stroom door de fet.
Ik hoor heel vaag iets wat muziek zou kunnen zijn, maar het stoorniveau is ook met 10 dB toegenomen en het aantal zenders dat ik ontvang is zeker verdubbelt (waaronder SSB stations, Italianen, Roemenen?)
Op 18 oktober 2005 20:53:59 schreef Henry S.:
Ik heb verder geen bias. 10k en diode in sper parallel van gate naar massa. Geen drive=geen stroom door de fet.
Dat is dus de verklaring, Ripkip heeft de Grenade gebouwd, inclusief bias...
We rommelen gewoon even verder. Ik zit ook nog niet met een erg mooi signaal moet ik zeggen en de modulatie was minimaal 
Veel Roemenen op 6400-6500kHz
@Rd12tf: Ik zal het schema eens op de scanner leggen, alleen heb ik er zelf nog een trapje tussen gedaan. Vandaar de hete 2N3866 en de bloaz'nde fet. 
De verre stations worden nu ook harder, zelfs met 40 Watt maak je nu weinig kans meer.
Leuk Henry, ik heb m'n tranceiver bijna af, alleen de eindtrap en kristalfilter nog dus wellicht leer ik nog van je!
[Bericht gewijzigd door Rd12tf op ]
Over de inverted v,ik dacht dat de hoek tussen de benen niet kleiner dan 90 graden mag zijn,had hier eerst hetzelfde geprobeerd ook aan de schutting aan weerskanten maar kreeg de swr niet beter dan rood,en de lengte is nu met litzedraad 11,35 mtr en was eerst 10,95 mtr met tweelingsnoer gewoon opgesplitst in een kabeldoosje aangesloten en gas erop.
Op 18 oktober 2005 22:17:51 schreef Bertrix:
een SAA1057 is die nog te krijgen, max 15 euro?
Hier in Nl 4,50 euro bij van Dijken.
Op 18 oktober 2005 21:50:00 schreef rob007:
Zou er dan eindelijk eentje gaan slagen?
Waneer gaan we verder met testen?Rob007.
Morgen weer een dag
ga er nog wel wat aan rommelen want het is nog niet 100% denk ik maar testen kan altijd he
iemand een schema van een goede MW pll, die ik nu heb werkt met dipswitchen(zelf bedacht), maar ik wil liever met display