Ik wil hem wel voor je compileren. Stuur maar naar mijn e-mail of zet de code hier op co.

Edit: heeh lucky luke, moet je niet eens verder aan je niet afgemaakte andere projecten, zoals proppellor clock?:P

[Bericht gewijzigd door VWG3JB op ]

Op 19 oktober 2005 10:57:21 schreef Jan Bot:
Edit: heeh lucky luke, moet je niet eens verder aan je niet afgemaakte andere projecten, zoals proppellor clock?:P

zoiets verwachte ik al:)

ja daar wil ik ook heel graag aan verder, maar mijn soldeerboutje is dood, en ik zit te twijfelen: NU een nieuwe bout halen (E10) die over +/- 10 maanden weer kaduuk is, of wachten op mijn verjaardag en een goed station vragen...

ik denk dat bijde opties elkaar niet in de weg lopen, maar ik geef mn geld liever aan onderdelen uit (en voor E 10 heb je aardig wat onderdelen...)

trouwens, die stappenteller en plintmod zijn af

plintmod moet aleen nog worden vastgezet met kabelhoekjes op de plint, maar die hoekjes kan ik niet vinden maar ik weet zeker dat er nog ergens 100 oid moeten zijn, dus nieuwe kopen heb ik geen zin in want zodra ik iets nieuw koop wat ik al heb vind ik het oude zodra ik het heb gekocht :(

en die stappenteller zit nog een stomme bedradingsfout in naar de dipslays omdat de datasheet van de displays niet klopte (hoe kan dat nou?!?)

Op 19 oktober 2005 10:57:21 schreef Jan Bot:
Ik wil hem wel voor je compileren. Stuur maar naar mijn e-mail of zet de code hier op co.

uhm, na aanpassingen krijg je m waarschijnlijk nog een keer of 8... (zeg niet later dat ik je niet gewaarschuwd heb!)

ok, je hebt mail.

Op 19 oktober 2005 10:50:42 schreef WilToyo:
neem gewoon een AVR. daar zijn gratis (volledige versies)compilers voor te vinden

met als nadeel dat ik WEER een andere programeertalen moet leren

nouja, mischien maar eens naar kijken, mara ik heb nog een paar 16f628atjes liggen die ik wil gebruiken, dus pas als die op zijn :)

edit:

@jan bot: ik heb je toegevoegd op msn.

Op 19 oktober 2005 14:58:41 schreef Lucky luke:
met als nadeel dat ik WEER een andere programeertalen moet leren

valt wel mee hoor, kan gewoon in C

Op 23 oktober 2005 13:15:32 schreef Lucky luke:
het leven van ALS heeft tot nu toe de levens gekost van:

1x 78L05
1x fuse 800ma traag

laatste wijziging dodenlijst: 23-10-2005-13:15

:P
Ik heb iets van 30 78L05's hier liggen en ook nog een hoop zekeringen...

Op 28 oktober 2005 18:51:58 schreef Lucky luke:
es zijn dan hopelijk net licht genoeg...

alleen, hoe laad ik ze snel(ler) op?

Grotere laadstroom.

Er zijn batterijen die d'r voor gemaakt zijn om in 15 minutjes opgeladen te zijn, alleen die kosten een fortuin :(

Op 2 november 2005 21:30:16 schreef Lucky luke:
[...]
7 uur, alsnog niet snel als ze maar een kwartier lang meegaan...

uhm, tot hoever kan ik verdubbelen zonder rook, licht en geluidseffecten?

Temperatuur van dat dingetje meten.

Let wel dat dit meestal niet zegmaar goed voor de batterij ist.

Op 2 november 2005 21:36:17 schreef Lucky luke:
tsja, die batterijen moeten wel heel blijven als het kan...

tijd voor een %$*%$^&ing dure nieuwe 1 uur quikcharcher ultra hypersuper geval?

Of tijd voor wat 1,2V batterijtjes in serie...

Op 2 november 2005 22:32:45 schreef Lucky luke:
[...]
die zijn te zwaar... dat kan die motor niet tillen...

Triest.. dat ding kan z'n eigen gewicht niet eens dragen :P

Anders zet je er meerdere parallel

Op 3 november 2005 16:44:11 schreef Lucky luke:
[...]
motoren paralel?

maar zou een vertraging (mechanisch) mischien kunnen helpen?

Ik bedoelde eigenlijk batterijtjes...

Of anders neem je heel dun draad om een gewone 9-12V supply te kunnen aansluiten. Ik weet niet wat dat ding gebruikt, maar 0,2 - 0,3mm moet genoeg zijn.

Op 4 november 2005 19:29:14 schreef Lucky luke:
[...]
uhm, en die 150 ma is ook een beetje krap. dat gebruiken die motoren al op 10v als ik ze tegenhoud...

Neem dan wat zuinigere motoren. Kom op zeg, die motortjes moeten op z'n minst een *klein* accutje van zegmaar 35Ah (ongeveer 14KG) kunnen dragen:P

Op 4 november 2005 19:48:54 schreef Lucky luke:
ze kunnen het wel dragen, maar vooruit krijgen?

Wat wegen een paar kleine DC motortjes + wat elektronica + een 9V batt nou? Toch niet meer dan 200-400 gram?

Op 4 november 2005 19:52:50 schreef Lucky luke:
het is geen 9v blokje, het zijn 12 penlichts

Sinds wanneer? Ik dacht dat je met een 9V blokje zou gaan werken...

Op 4 november 2005 20:40:48 schreef Lucky luke:
[...]
o kan zijn

jan bot heeft er ook wat over gezegt.
het boeit mij eigenlijk niet wie het bedenkt, als het maar werkt!

(maar als ik iemand bedank moet ik wel de goeie bedanken natuurlijk)

bedankt jossie14!

en nu die spoel nog...

Owja .. dan heb je van die High-FreQ spoelen nodig. Prob eens een andere elektrozaak

Op 7 november 2005 17:07:16 schreef Lucky luke:
(uhm, hoe hoog zijn verzendkosten amerika-holland?)

Dat ligt eraan, de meeste verkopers op ebay vragen 10-15 dollar en dan kost t in werkelijkheid minder dan $1. Ik denk alleen dat ie t niet gaat doen ... (wrm ga je niet langs een e-boer)

Op 30 november 2005 18:29:01 schreef Lucky luke:
heb spoeltjes gekocht bij e-boer.

was gelukkig toch niet zo duur :)

zit ik me voor niks zorgen te maken :)

ActLikeSmart will run!

hoe duur?

Op 30 november 2005 19:39:17 schreef Lucky luke:
[...]

[overdreven modus]
en inclusief btw, een papieren zakje, de kassabon, hadelings en verwerkingskosten (hij heeft gemeten welke waarde ze hadden :))), en een plakbandje om het papieren zakje dicht te maken.
[/overdreven modus]

:P

Op 8 december 2005 20:03:11 schreef Lucky luke:
ben ik weer :)

ik mis nog een schottky (schreif ik dat goed?) diode, maar ze zeggen in die datasheet niet specifiek welke, en als ik hier op het forum zoek krijg ik wel het e.e.a. aan hits wat ik zou kunnen gebruiken, de bat85 was tot 100 ma ofzo en er was nog 1tje voor 1A ik dacht de bz140 oid?

SB140 voor 1A
SB340 voor 3A

maar dat zoek ik wel weer op vlak voor ik echt er 2 ga kopen (voor ik weer naar de e-boer ga) maar wat is een schottkydiode nu precies? wat is er zo speciaal aan (behalve de lagere spanningsval en het feit dat ie "sneller" is
(en wat bedoelen ze met sneller?) (ja ik ben nieuwschierig)

Lagere spanningsval, sneller 'in/uit' schakelen

verder moet er nog ergens een low esr elco in van 10uF.
wat betekend low esr? iets met een lage serieweerstand, dat weet ik, maar wat is de serieweerstand van een elco? en wat is er "beter, handiger, slimmer" aan als die laag is?

Interne weerstand van de elko. Belangrijk bij snel opladen/ontladen

is trouwens dat gedoe met die "groundplane" erg belangrijk?

Weet ik niet:P

want ik was eigenlijk van plan dat IC met draadjes aan gaatjesbord te solderen (voor direct solderen is het te klein) ik hoor de smd gekken al AAARGH roepen(maar wat is er erg aan die soldeermethode behalve de kans het ic te frituren?

Soldeer 'm op een smd-dip convertertje en als je dat zelf niet kan, laat dat dan doen Door mij bijvoorbeeld>:).

Op 18 december 2005 13:46:19 schreef Lucky luke:
[...]
en that's all? simpel eigenlijk. zijn die dingen nog zuperduur ofzo?

Mon afzetter elektrozaak vraagt er iets meer dan een € voor.

[...]
wat gaat er dan mis bij een te hoge serieweerstand?

Dan kan de elko niet snel genoeg ontladen.

[...]
dat solderen lukt wel sinds ik een aoyue 936 heb :) maar waar ik zo'n convertertje vandaan moet halen? ik werk wel met draadjes...

Zo'n dip converter kun je gewoon bij Voti/Futurlec krijgen, misschien heb ik er nog eentje ergens rondslingeren.

Op 18 december 2005 13:57:41 schreef Lucky luke:

ik kom er wel uit met die draadjes.

En? ist gelukt:P?

Op 2 januari 2006 13:18:48 schreef Lucky luke:
alleen is die condensator voor de spoel geen 10uF want die had de e-boer niet meer, maar 6,8 uF.

Dat is gewoon een standaard waarde hoor, ga dan maar naar een andere eboer;)

Op 2 januari 2006 15:52:32 schreef Lucky luke:
zal wel uitverkocht geweest zijn...

maar waarom werkt het nou weer niet, ik heb alles nagemaakt uit het schema v.d. datasheet.

Neem eerst 10uF en ga dan verder zeuren;).
Of plak wat parallel.

Op 2 januari 2006 17:55:22 schreef Lucky luke:
heb alleen 2x 6,8 uf low esr.

en met klein=fijn gesproken die zegt dat ik me ic gefrituurd heb. nou had ik nog een 2e maar die heb ik laten vallen.

ik weet 't, dom.
nu heb ik nieuwe gesampled, en ook een andere in pdip, hopelijk werkt dat makkelijker.

heb ik wel weer wat andere omringende componenten nodig...

Het duurt alemaal wel lang zeg, z'n step up-je maken:P

Als je een ic laat vallen is e toch niet gelijk stuk? Of bedoel je dat je hem niet meer kan vinden? Nou zoek dan nog maar even heel goed!

Sorry dat ik "ook" zei, dat ding automatisch. Ik weet ook niet waarom:P