Op 4 november 2005 20:40:48 schreef Lucky luke:
[...]
o kan zijn

jan bot heeft er ook wat over gezegt.
het boeit mij eigenlijk niet wie het bedenkt, als het maar werkt!

(maar als ik iemand bedank moet ik wel de goeie bedanken natuurlijk)

bedankt jossie14!

en nu die spoel nog...

Owja .. dan heb je van die High-FreQ spoelen nodig. Prob eens een andere elektrozaak

[leekmode]
Wat is een step up IC en hoe werktie?
en wat is eeh H-Brug precies?
[/leekmode]

Op 4 november 2005 20:41:59 schreef jossie14:
[...]

Owja .. dan heb je van die High-FreQ spoelen nodig. Prob eens een andere elektrozaak

hmm. A de groot had ik het nu over.
(hebben als ze het onderdeel hebben of kunnen bestellen wel goeie service trouwens. tenzij ze iets niet weten, dan geven ze wel info, maar die wil dan nog al eens niet kloppen met wat er op de verpakking staat)
Kok?

Op 4 november 2005 20:50:57 schreef Fantomaz:
[leekmode]
Wat is een step up IC en hoe werktie?
en wat is eeh H-Brug precies?
[/leekmode]

hoe een step up werkt ben ik zelf nog aan t uitzoeken, maar hij ocileert iets en maakt van een lage dc spanning een hogere dc spanning.

en een H brug gebruik je om motoren aan te sturen. google en zie enkele pagina's terug.

of voeg me toe op msn

[simple mode]
penligts te zwaar, zijn (grote) condensators een optie?
in de elektuur heeft een tijd trug een schakeling gestaan om van een 1F elco (merk goldcap) een 9 volt vervanger te maken, koppel er twee en je hebt 18 volt, voldoende?
(die schakeling was vrij ingewikkeld, maar idee?)

zie ook:
http://www.elektuur.nl/Default.aspx?tabid=28&year=-1&month=-1&…
[/simple mode]

dat artikel moet ik kopen, zonder te weten er iets aan te hebben. ik heb niets tegen het kopen van schema's als die nuttig zijn, maar zonder te weten wat het is, is dat lastig in te schatten.

en ingewikkeld zit ik niet echt op te wachten... het moet indien mogelijk op 10x15 passen

bovendien zijn goldcaps duur en heeft mijn e-boer aze niet, en een ander robotje is om die reden al niet afgekomen, dus dat risico wil ik niet.

ik vrees dat ik toch moet gaan denken hoe een spoel voor een step up te maken...

Die IC's icm een spoel is net een trafo.

Het werkt net als je PC, DC wordt op een hoge frequentie door een spoel gejaagt voor een beter rendement.

Op 4 november 2005 22:51:21 schreef jossie14:
Die IC's icm een spoel is net een trafo.

Het werkt net als je PC, DC wordt op een hoge frequentie door een spoel gejaagt voor een beter rendement.

maar hoe kom ik aan de juiste spoel?

(x3)

Op 5 november 2005 17:38:50 schreef Jan Bot:
[...]

of samplen bij coilcraft

Jij met je gesampel...

Op 5 november 2005 15:37:12 schreef jossie14:
[...]
Kopen

waar? hoe duur?

Op 5 november 2005 17:38:50 schreef Jan Bot:
[...]

of samplen bij coilcraft

hmm...
kan

Op 5 november 2005 18:05:02 schreef jossie14:
[...]
Jij met je gesampel...

dan krijg ik ook weer van dit soort reacties en da heb ik geen zin in.

maar als ik ze niet (voor een normale, sociale prijs) kan kopen dan ga ik ze (voor een te lage, asociale prijs) samplen.

edit: mijn electrozaak heeft ze waarschijnlijk niet. ik kijk wel ff naar de voorwaarden van coilcraft. als er niet duidelijk tussen staat dat samplen door hobbyisten verboden is, dan ga ik samplen.

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op ]

Uuhm .. vraag je elektronica zaak :P Of bel eens een andere uit de shop lijst...

hmm, coilcraft levert aleen samples als je student bent en ze nodig hebt voor studie, en alleen binnen de vs gratis...

Wat kosten ze anders?

Hehe, vraag Free_Elektron of ie ze dan naar jou wil doorsturen:P

Op 7 november 2005 16:54:15 schreef jossie14:
Wat kosten ze anders?

Hehe, vraag Free_Elektron of ie ze dan naar jou wil doorsturen:P

wat ze anders kosten weet ik niet.

goed idee, is free_elektron nog student? (vrees van niet :))

anders zou ie "per ongeluk" de verkeerde waarde kunnen samplen en doorsuren...

(uhm, hoe hoog zijn verzendkosten amerika-holland?)

Op 7 november 2005 17:07:16 schreef Lucky luke:
(uhm, hoe hoog zijn verzendkosten amerika-holland?)

Dat ligt eraan, de meeste verkopers op ebay vragen 10-15 dollar en dan kost t in werkelijkheid minder dan $1. Ik denk alleen dat ie t niet gaat doen ... (wrm ga je niet langs een e-boer)

Op 7 november 2005 17:10:05 schreef jossie14:
[...]
Dat ligt eraan, de meeste verkopers op ebay vragen 10-15 dollar en dan kost t in werkelijkheid minder dan $1. Ik denk alleen dat ie t niet gaat doen ... (wrm ga je niet langs een e-boer)

ik denk ook niet dat ie t doet :)

waarom ik niet langs een e-boer ga?

waarom denk jij van niet dan?

ik vraag het mijn e-boer wel volgend weekend (als ik tijd heb om erheen te gaan dus) maar ik vrees dat ie ofwel niks heeft, ofwel iets heeft voor een schandalig hoge prijs.

mischien moet ik toch maar een goeie webshop met spoeltjes zoeken...

of ff kijken naar wat er nog op die ouwe mobo's zit (niet zo heel oud, maar oud genoeg om te mollen (voorzover nog mogelijk ;))

Mwa, dan koop je toch gewoon op coilcraft?

Op 8 november 2005 17:22:45 schreef jossie14:
Mwa, dan koop je toch gewoon op coilcraft?

is zelf wikkelen niet maogelijk eigenlijk? ik heb nog wel wat draad...

Speciale kern nodig...

Op 8 november 2005 18:15:18 schreef jossie14:
Speciale kern nodig...

echt?

en zonder kern kan toch ook ? of kom ik dan niet aan de 10 uH?

Nej, je moet een kern (anders wordt je spoel wel erg groot). De kernen mogen niet in verzadiging gaan raken.

ik zag laatst in een spoelenberekengeval op internet dat 38 wikkelingen goed gaat...

dat ie dan 1 bij 1 word de spoel

is groot in vergelijking met het ic, maar niet heel erg groot vind ik...

Ik ga zo bij reichelt bestellen (zie topic CO).. als je opschiet kun je nog meebestellen. Volgens mij hebben ze dar wel de spoelen die je nodig hebt.