Wounded in Action

Dit topic is gesloten

hé. das offtopic! (ik doe mee!)
roken schaad de gezondheid van u en uw componenten
electronen kunnen niet kaartlezen, verkeerde afslag = kortsluiting.
het oudste beroep op aarde: electriciën! toen God sprak:"er zei licht" waren hun al 3 weken bezig met draden trekken.
enz.
etc.

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 3 januari 2006 18:01:37 schreef Lucky luke:

het oudste beroep op aarde: electriciën! toen God sprak:"er zei licht" waren hun al 3 weken bezig met draden trekken.
enz.
etc.

waar kwam de elektriciteit dan vandaan?

Op 7 januari 2006 12:29:57 schreef soldeerbout:
[...]

geen idee.

alles lag toendertijd nog door mekaar, de zee, het land, etc.

mischien lag er ergens een centrale tussen uit een verloren geraakte beschaving...

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

van gods vinger, je weet toch wel dat ze in het paradijs ook synthetische tapijten en metalen deurkrukken hebben? (ledlover denkt aan de schokken die hij steeds krijgt van de deurkruk...)
die deurkruk is dan verbonden met het elektriciteitsnet :P

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Henry S.

Moderator

Op 7 januari 2006 12:29:57 schreef soldeerbout:
[...]

Een alien energiebron van de alien elektriciens ;)

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Evne nog een leuke...
En om de link kort te houden: Het was voor mij het overwegingsmoment toch een electrische vliegenmepper te kopen...

Mijn vrouw in paniek omdat we afgelopen zomer een Wesp in de keuken hadden. En dat met 2 kleine kinderen...
Dus ik met de mepper in de weer. en ik zag hem nog zo op de grond zitten. Ik mik -letterlijk- richtend met mijn oog op die wesp en sla hem zo met het midden van die mepper, waar geen "gaas" zit, maar een merkje. Ik raak die wesp en dat beest spat niet uit elkaar, maar knapt als een verse gele pukkel op een puberkin door het ene gaatje in die mepper en Pust zó een meter(!) omhoog, Vol in mijn oog!!
I shit you not people!
Mijn oog... PIJN!!!
Uiteindelijk naar de dokter geweest en zalfje en druppels etc. gekregen. "goh, dat heb ik nog nooit meegemaakt" was de reactie van de arts. VIND JE HET GEK???
Hoe groot is de kans...
Wel 2 dagen met een dik oog rondgelopen. ;-)
Postmortal Wispsting :-)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Wahaha:D
Verbaast me dat je dan toch nog de wisp hebt gekocht:P.

Woei! *heeft etsbak*

Op 7 januari 2006 23:18:43 schreef jossie14:
Wahaha:D
Verbaast me dat je dan toch nog de wisp hebt gekocht:P.

Ik zat er op te wachten Jossie...
Was een inkoppertje. Maar mensen wat deed dat PIJN!!
Alleen heb ik uiteindelijk de 628e gekocht. de voorgaande 627 voldeden niet.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

stomste ongeluk...
de achterkant van de print controleren terwijl je soldeerbout al een pen tussen wijsvinger en middenvinger houd
als je de print vastneemt en kantelt komt de hete stift vanboven zitten en duw je daarmee een spoor in je voorhoofd
ik kan de KISSSS van het verdampende zweet nog zo horen weergalmen in mijn schedelpan.
"i kid ye not"

Resistance is futile! (for R<1 ohm)
Sine

Moderator

Op 1 januari 2006 18:57:04 schreef jossie14:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jaja, foto's zijn wat vaag. En CO bakt er weer niks van bij het verkleinen van de foto's>:).

Nu heb je eindelijk de kans om een voeding te maken die je kunt begrenzen op een paar mA ...

Als je direct met 2A gaat testen zul je nog veel posts in dit topic mogen maken :P

Op 10 januari 2006 22:55:19 schreef Sine:
[...]

Nu heb je eindelijk de kans om een voeding te maken die je kunt begrenzen op een paar mA ...

Als je direct met 2A gaat testen zul je nog veel posts in dit topic mogen maken :P

:P
Ik moet 'm nog steeds *ooit* een keer maken.

Woei! *heeft etsbak*

Snik me middelvinger tussen een bankschoef doet ook zo verdom veel pijn een week niet meer kunnen solderen

Cq3 cQ3

Op 11 januari 2006 12:51:46 schreef Counter:
Snik me middelvinger tussen een bankschoef doet ook zo verdom veel pijn een week niet meer kunnen solderen

dat is gewoon stom of sm

boem ? :P

http://members.lycos.nl/gerwin2003/GoT/boem.gif

Ja dat was de bedoeling :P we gaan een presentatie houden die een kleine demonstratie heeft :+

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker
Henry S.

Moderator

Op 10 januari 2006 22:38:05 schreef Redl!te:
stomste ongeluk...
de achterkant van de print controleren terwijl je soldeerbout al een pen tussen wijsvinger en middenvinger houd
als je de print vastneemt en kantelt komt de hete stift vanboven zitten en duw je daarmee een spoor in je voorhoofd
ik kan de KISSSS van het verdampende zweet nog zo horen weergalmen in mijn schedelpan.
"i kid ye not"

ben zo al heel wat haren kwijt geraakt...

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.
elmowww

Golden Member

Nee sorry, ik heb op het moment weinig deadlines. Mijn belangrijke spullen bliven dus nog weer even heel ;)

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Op 11 januari 2006 23:54:38 schreef Henry S.:
[...]
ben zo al heel wat haren kwijt geraakt...

Hebben ze tenminste geen tijd om grijs te worden >:)

Man wat saai alweer geen "wounded in action" te vertellen, miss toch eens gaan testen met een flinke voeding zonder stroombegrenzing (;)@jossie)

[Bericht gewijzigd door JuuL op donderdag 12 januari 2006 00:26:39

als klein kind voelen of het ijzer na het slijpen heet is, toch best wel:P

of de stroom op de verdieping uit laten vallen met een schaar, schaar half gesmolten en een leraar die niets merkt:D

Digitaal - Mijn ding :P

Hmmm heel wat brandwonden opgelopen.

Allemaal te wijten aan een hete soldeerbout.

Stomste: hete bout in je bek steken
Ernstigste: vlak voor je vakantie achterover op een 250W bout vallen... dat heeft echt forse gevolgen gehad ;(
gelukkig al lang geleden.

Een bekend spreekwoord zegt echter.
Men moet solderen als de bout heet is.

http://pascal.nedlinux.nl Niet tegenspreken, Ik heb altijd gelijk !

Aahhh Brandwonden!!
Ik werd eens 's nachts gebeld door mijn ouders.
Ik rolde over mijn vriendin heen en flikkerde zo naast bed tegen de hete kachel!
Ze waren bij familie en wilden even controleren of mijn broertje al thuis was van het stappen.
Mijn Broertje had echter mijn vader de huid volgescholden met termen als "vieze hijger" e.d. En vervolgens de hoorn erop geklapt EN de hoorn er weer naast gelegt (of de stekker eruit oid). Moeders in paniek mij gebeld (met de brandwond als gevolg hebbende)
Dus ik naar mijn ouders huis, waar ik mijn Broertje vroeg of hij last had van een hijger oid.
"Hoe weet jij dat??"
Wat bleek nou...
Mijn vader had niet in de gaten dat mijn broertje de hoorn al had opgenomen. Hij heeft weleens de neiging te zuchten als iets hem te lang duurt (zoals bijvoorbeeld wachten tot de telefoon "overgaat" ) Dus zuchte (hijgde :-)) hij recht in mijn Broertjes oor...

Iedereen gelukkig naderhand. Behalve ik met een 2e graads brandplek van ~7x4cm op mijn schouderblad... ;-(

Op 12 januari 2006 12:35:45 schreef Capt501:
Stomste: hete bout in je bek steken

hoe krijg jij een soldeerbout in je mond? :P

ik ben er ook n keer bijna op een soldeerbout gaan zitten... :P

Nog een leuke.

Stel voor. Een Tafel vol met IC's en je bent net lekker bezig of een print in elkaar te zetten. Wordt je geroepen door een klas genoot. Je legt je hand op tafel waar je gelijk kracht op uitoeft. Gevolg 4 IC's met 16 pinnen in je handpalm en vingers.
Ik voelde me net een ICvoetje auw:P

Gr.

Paul

Op 15 januari 2006 17:52:59 schreef soldeerbout:
[...]
hoe krijg jij een soldeerbout in je mond? :P

ik ben er ook n keer bijna op een soldeerbout gaan zitten... :P

Soldeerbout oppakken, naar de mond brengen, mond open, soldeerbout erin steken? Blijft de vraag waarom je zoiets zou willen doen :P

sommige kleine jongetjes vinden het lekker om op hun pen te kauwen...

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Nou (en zo is het circeltje weer rond wand hiermee startte ik dit Topic :-))
Ik pakte mijn bout en bracht hem naar mijn bovenlip om "waar te nemen" of hij al op temperatuur kwam. Maar omdat mijn stoelpoot op de kabel stond wastie erg kort, een wipeffect tot gevolg hebbende net toen ik vlak bij mijn bovenlip zat. Kabel strak, knikpunt tussen de vingers en de punt in mijn bovenlip.
"We were not amused"

Dit topic is gesloten