Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 27 december 2002 18:14:21 schreef Bastiaan:
[...]
Je kunt het display in 4 bits mode aansturen en dan heb je alweer 4 I/O-pinnen meer over.
oh, wist niet dat het kon joh, maar dat zou dan perfect zijn 
Hoi Jeroen,
Kijk eens naar die TL looplampen anders. Zijn heel geschikt en niet zo duur. Heb ze dus hiero gekocht bij de Welkoop, maar een beetje bouwmarkt heeft ze vast ook...
groet,
Alex
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Ik was weer eens aan het surfen en toen vond ik dit... het leek aardig op wat jullie willen maken
http://ubasics.com/adam/pic/archive/cntdn.zip
je moet maar eventjes zien of dit wat voor je is
Jeroen Boere
dankje erik. het was zeker bruikbaar....
alleen heb ik nu al een lcd besteld, dus ga ik het nu met een lcd maken.
jou url is echter wel zeer interesant voor de mensen die het wat goedkoper op willen lossen.
thx anyways
Hoi Jeroen,
Ik weet niet of ze UV A zijn. Maar ze worden als looplamp verkocht en dus mag ik aannemen dat ze veilig zijn. En ze doen het heel goed. Ze belichten heel mooi egaal. Het geeft veel betere resultaten dan dat ik behaalde met een gezichtsbruiner...
CU
Alex
zoals velen al weten dat ik ook nog steeds bezig om een timer te maken. Ik wou ook ongeveer zo'n timer maken met start stop en instelbare tijd. Ik heb al uren lopen zoeken naar mooie schema's. snap niet dat er zo weinig van te vinden is. maar tot mijn grote geluk heb ik toch wat kunnen vinden. Dit was wel naar een aantal dagen zoeken. Dus misschien hebben jullie hier ook wat aan.
http://home.t-online.de/home/holger.klabunde/projects/backcnt.htm
[Bericht gewijzigd door Dirk op ]
Op 29 december 2002 14:17:41 schreef Dirk:
zoals velen al weten dat ik ook nog steeds bezig om een timer te maken. Ik wou ook ongeveer zo'n timer maken met start stop en instelbare tijd. Ik heb al uren lopen zoeken naar mooie schema's. snap niet dat er zo weinig van te vinden is. maar tot mijn grote geluk heb ik toch wat kunnen vinden. Dit was wel naar een aantal dagen zoeken. Dus misschien hebben jullie hier ook wat aan.http://home.t-online.de/home/holger.klabunde/projects/backcnt.htm
nog even een aanvulling op mijn laatst geposte berich
Allen wat ik jammer vind aan dit schema dat de tijd alleen in sec ingesteld word. ik wou zelf dat je de tijd ik kan stellen op uren / minuten / sec. Dat je op het display ziet als je hem aan zet :
time: 00:00:00
Mij leek het ook een heel mooi idee om een rotary encoder te gaan gebruiken. zodat je de tijd kan instellen door middel van een ronddraaiende knop. kost wel 6 euro bij de conrad. maar heb nog 1 op een oude printplaat zitten van een oude sony radio. ik wou ook een 2x16 + backlite gebruiken. en op de tweede regel een temperatuur laten weergeven. maar ik denk dat ik aan de pic16f84 niet genoeg heb. moet dus denk ik gebruik gaan maken van een pic16f877 ofzo. dus als iemand nog goeie ideeën heeft of weet hoe je een rotary encoder aan kan sturen met een pic processor hoor ik het graag????.
Nog een vraag hoeveel stroom trekt 1 uv lamp van 15 Watt. als ik het uit reken zal er ongeveer 0.07 Amperé gan lopen. maar in een datasheet stond er veel meer??. Dan kan ik ook meteen weten hoeveel relays ik met gaan gebruiken.
Dus mij vragen zijn nog even in kort.
1. of iemand ook zo weet hoe ik het moet veranderen van xxxxxx sec naar 00:00:00
2. of iemand weet hoe je een rotary encoder aan stuurd met een pic processor. Zodat je bij links draaiend –10 sec en rechts +10 sec. en dat hij dat ook meteen op het lcd zet.
3. of iemand weet waar een goed totaal vorbeeld van een temperatuur weergaven op een lcd te vinden is. Graag compleet met programma en al. ook wten hoe je het symbool van graden celcius op het display krijgt. de temp wordt constant gemeten.
4. of ik dan genoeg in/uit gangen heb voor de timer en thermometer
5. hoeveel stroom er loopt bij een UV lamp van 15 watt
Z wou ik het op mijn lcd graag hebben
------------------
- Time: 00:00:00 -
- Temp: 00.00 oC -
------------------
En deze toetsen wou graag gaan gebruiken
--------------------- +10 sec -> ------------------
--------- -------- ----------- -------- -------
- Start - - Stop - - Rotary - - Menu - - Set -
--------- -------- - encoder - -------- -------
---------------------------------------------------
-------------------- -10 sec -> ------------------
Jeroen Boere
Koen Van Vlaenderen
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
Op 27 december 2002 17:52:25 schreef Jeroen Boere:
[...]
ik zie alleen dat ik nu nog slechts 2 vrije IO poorten over houd... en das niet goed
ik wil namelijk: 5 toetsen eraan hangen, en 1 IO voor het aanslingeren van het relais
ik dacht als je Enable op "0" zet dat je dan de andere sturlijnen kan gebruiken voor andere doeleinden en zal de lcd hier niet op reageren.