Op 15 januari 2006 14:16:59 schreef Henri Laprador:
Ik kom voortaan bij jou mijn spullen kopen.
De elektronicawinkel waar ik kom, in Kortrijk zou nog jaloers worden op het magazijn van Hugo.
H.

Ach, het is het (eind)resultaat van dik 40 jaar hobby en niks willen dumpen van wat je "over hebt" of tegen het lijf loopt.
Als ik dan iemand voor weinig aan iets (vintage) kan helpen is dat prima. Het beperkte winkeltje is ook op zondag open.

Op 15 januari 2006 20:53:37 schreef Martin en carine:
Hier een tipje, leg in het bakje waar je iets uit haalt een papiertje dat uitsteekt. Dan om de 14 dagen of 1x p/m een inventaris doen.

Helaas werkt dat ook niet echt, veel dingen gebruik je niet vaak, andere juist weer wel...

Wat ik bij projectjes doe is de stuklijst langsgaan en opschrijven wat er mist, dan vind ik nog wat vervangers en blijft er een klein lijstje over.

Van veel voorkomende dingen koop ik meer in, scheelt een ritje/pakketje.

howla das een hoop hugo :)
wel ik zit al lang met het idee al mijn componenten in een DB te zetten met name een mysql database.
en dan gewoon met een "webinterface" hier lokaal op een servertje te laten draaien. das soms vrij handig.
acces zegt mij niet veel.
maar zoals gewoonlijk geen tijd gehad daarvoor eerst nog wat bouwe

ik heb nog klaar staan

-tubesynth verder afwerken
-buizen 3m zender afwerken (is bijna af is getest nu nog goede voeding maken en in kast zetten)
-se ampje voor gitaar met de kt88 buis
-microfoon versterker met buizen (hiervoor zou ik nog ergens een ingangstrafo moeten vinden tegen goedkope prijs)
-elektur vocoder bouwen
-etc.......

dusjah dan kom je er niet aan om heel de inventaris op te maken en het in een database te zetten

ahja kben nu wel mijn weerstanden aan het sorteren :)

Trust me, je todo list wordt alleen maar langer. ;)

Als je toch bezig bent met de weerstanden, wil je dan die van mij ook uitsorteren? Heb nog 2 bakken 5% en 1% weerstanden, samen een kilo, staan. :P

[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]

De weinige tijd die ik aan de hobby kan besteden, besteed ik liever nuttig aan bouwen of repareren, niet aan het inkloppen van gegevens in een database......

Gelukkig weet ik vrij goed wat ik heb liggen, en heb ik van het meeste ook genoeg in huis :-)

Op 16 januari 2006 00:16:42 schreef Henry S.:
Trust me, je todo list wordt alleen maar langer. ;)

Als je toch bezig bent met de weerstanden, wil je dan die van mij ook uitsorteren? Heb nog 2 bakken 5% en 1% weerstanden, samen een kilo, staan. :P

als ik een deel krijg wel ja :p

Mijn voorraad bestaat grotendeels uit sloopprinten. Als ik een nieuwe print krijg, bestudeer ik wat er allemaal aan interesante onderdelen opzit, en 'gooi' hem in een doos.
Als ik dan iets nodig heb, graaf ik in m'n geheugen.... he onderdeel X moet ik ergens hebben. Dan zoeken en als je het gevonden hebt, desolderen. Het nadeel is dat je veel moet zoeken. Voordeel van zoeken is dat je op een gegeven moment precies weet wat je allemaal hebt omdat je alles zovaak ziet :). Mijn losse onderdelen heb ik wel netjes gesorteerd in een (klein in v.g.m. huga) aantal sorteer dozen/lade kasjes. De printen zijn trouwens in 3 catagorieen opgedeelt: SMD, through hole en HF.
Ik heb vroeger wel eens gedacht aan een soort van database systeem, maar z'n systeem staat en valt bij het bijhouden van de voorraad. En eigenlijk moet je dan ook regelmatig (eens per jaar?) balansen. da's mij allemaal veeeeel te veel werk.