Basisschool electriciteit

laat ze zelf ergens aan meten ofzow, als jij het staat te doen is het wel leuk maar zijn er vast wel een aantal die gaan lopen vervelen, denk ik...

je kan ook een astabiele multi-viberator (ofwel simpel knipperlichtje) laten zien. grote condensatoren > lampje, kleine condensatoren > speakertje_geluid (hee, geluid is heel snel knipperen :))

buzzertjes en motortjes zijn ook wel leuk :D

Ps: zijn vonken didactisch verantwoord?
Pss: neem een stevige voeding mee, niet zo leuk immers als de show is afgelopen als iemand kortsluiting maakt ;)

misch een soort van puzzletje en degene die het het snelst oplost krijgt een prijs(je)

maak een flipflop, de eerste die hem heeft mag deze tesla-coil mee naar huisnemen :p

Ik zou ook iets over de geschiedenis van electriciteit behandelen.

je meot wel oppassen, leg ze leuke dingen uit, zodat ze het leuk gaan vinden, maar op de middelbare school krijg je alles weer overniew bij natuurkunde..
Geschiedenis is wel intressant.. maar maak het dan niet te lang.. een beetje kort

wat heb je eigenlijk allemaal "hier" liggen??? das misch ook wel fijn om te weten

jhaa? ben je wel berieid om een tesla-coil ofzo te maken? pf om een PIC te gebruiken?

Ok, missie geslaagd.. simpel en doelstreffend...

PS: als ze nog vragen hebben heb ik ze hier uitgenodigd

programma: statische balon naar bliksem naar stroomkring naar apparaten naar lamp naar buis naar transistor naar chip naar proccessor naar mincrocontroller naar vragen...............naar huis

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op dinsdag 7 maart 2006 16:17:02