klein is fijn
Moderator
Op 23 februari 2006 00:55:28 schreef jossie:
zitten alleen een paar bugjes in...
Een paar? Ik ben meer voorstander geworden van SK.net ipv IA.net, de foutafhandeling en oplossing van bugs gaat binnen een dag op SK.net, bij IA.net mag je al blij zijn als er ooit naar gekeken wordt..
Slim natuurlijk, 'k zou wel mee willen doen.
Maar ik begrijp er geen z*k van.
Die overboekingen naar het buitenland zijn duur.
Je kan 'n truuk toepassen, of het nu nog werkt weet ik niet.
Maar als je het bedrag in 'n envelop toestuurt, krijg je meestal dat wat je wil hebben.
Blijft altijd de kwestie van vertrouwen staan en/of laten.
mvg
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Overboeken met 'gedeelde kosten' is binnen de EU gratis.
Ik denk dat ik niet mee doe, ik heb digikey:D
Op 23 februari 2006 01:01:48 schreef Wiedewa:
Slim natuurlijk, 'k zou wel mee willen doen.Maar ik begrijp er geen z*k van.
Die overboekingen naar het buitenland zijn duur.
Je kan 'n truuk toepassen, of het nu nog werkt weet ik niet.
Maar als je het bedrag in 'n envelop toestuurt, krijg je meestal dat wat je wil hebben.
Blijft altijd de kwestie van vertrouwen staan en/of laten.mvg
Het 'probleem' is dat Reichelt voor buitenlandse zendingen een minimale orderbedrag van €150 eist. De overboeking zelf is zonder extra kosten.
Die overboekingen naar het buitenland zijn duur
Die zijn sinds 2 jaar gratis binnen Europa als je via IBAN en BIC-nummers werkt.
Je moet ook "gedeelde kosten" aanduiden , dan is het voor betaler én ontvanger kosteloos.
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 23 februari 2006 01:22:55 schreef Wim P.:
[...]Is verzenden bij digikey dan gratis ?
Nee, maar daar zijn IA's voor;).
De IA-sites lijken mij omslachtig.
Ik ga dit (voor één keer ?) via e-mail doen.
Een volgende keer misschien via zulk een site.
is goed, ik doe mee
maar kun je me vertellen hoeveel mensen er tot nu toe meedoen en wat de bijkomende (verzend)kosten op dit moment per persoon gaan bedragen?
Op dit moment zijn er 4 deelnemers, dus de verzendkosten zijn op dit ogenblik ongeveer 12,00 € per persoon.
Waarvan ongeveer 8,00 € Reichelt-aandeel en ongeveer 4,00 € om het van mij naar jou te zenden.
Dit zijn (voorlopige) geschatte kosten.
Bij lichte bestellingen zakt het tweede aandeel zéér sterk, tot 0,54 €.
Het is duidelijk dat het eerste aandeel omgekeerd evenredig met het aantal deelnemers evolueert.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
@Wim P.
Ik weet niet hoeveel mensen er gaan bestellen maar anders wil ik de bestelling wel plaatsen. Ik woon 10 km van de duitse grens en kan via een kennis in Duitsland bestellen. De verzendkosten zijn dan maar 4.50 en het minnium bestel bedrag is 10 euro. Ik ben wel bereid dit te doen maar alleen als het kleinschalig blijft. Anders kost het me simpelweg teveel tijd dus.
Ik weet ook niet op voorhand hoeveel er gaan bestellen.
Ik vrees dat het te omslachtig gaat worden op die manier.
Als het voor mij alleen zou zijn, zou ik dit zeker een goede oplossing vinden en ik ga hier vast wel eens gebruik van maken.
Als ik nu jou suggestie volg, zouden we het volgende traject krijgen: Reichelt - duitse kennis - jou - mij - forumleden.
L.S.
Mijn vader en ik bestellen gemiddeld om de maand bij reichelt. Als er mensen zijn die interresse hebben om met ons mee te bestellen. mail me even. De laatste bestelling kan elk moment binnenkomen. Dus de volgende zending laat nog even op zicht wachten.
De voorwaarden zijn:
- vooruit betalen
- reichelt prijs + 20% transport kosten + porto van mijn huis naar je huis, als je het niet komt ophalen
- Geen gezeik!
GR. Ernst
waarom + 20% kosten ? De transportkosten zijn bij Reichelt niet afhankelijk van, noch evenredig met het bestelbedrag.
Wel van het gewicht.
Sandertje
Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare
Wim, je zou dus ook een ia kunnen maken samen met iemand anders. Een van jullie verstuurd, Jorrit bijvoorbeeld. En jij doet de betalingen. Is dat geen optie? Dan gaat het: Riechelt --> Duitse kennis --> Jorrit --> Forumleden
Want €12,00 vind ik best veel.
Overweeg dus toch een IA of SK. Is toch beter en makkelijker. Hoe meer mensen, hoe minder kosten per persoon.
Sandertje
Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare
Als er weinig mensen gaan komen, en dus de kosten erg hoog zullen worden, dan haak ik zowiezo af.
Ik vind 12euro TE hoog.
Evilest Aedolon
Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.
Op 23 februari 2006 14:03:11 schreef Evilest Aedolon:
Ok, ik doe wel mee.
joh, Reichelt verkoopt geen wiskundeboeken hoor, en ook geen zakje elektronen, maar WEL gewoon praktische componenten.
Als er weinig mensen gaan komen, en dus de kosten erg hoog zullen worden, dan haak ik zowiezo af.
Dan krijgen we het klassieke effect dat iedereen naar iedereen gaat kijken; zo komen we nergens natuurlijk.
Ik vind 12euro TE hoog.
Dat is de MOMENTELE en worst case kost, hoe meer er bestellen, hoe lager de kost. Het is ten andere al een pak lager dan 32 €.
[Bericht gewijzigd door Wim P. op ]
Op 23 februari 2006 13:04:00 schreef Wim P.:
waarom + 20% kosten ? De transportkosten zijn bij Reichelt niet afhankelijk van, noch evenredig met het bestelbedrag.
Wel van het gewicht.
je moet ca 30 euro aan administratie en transport kosten betalen en dat is 20% van 150 euro. Vandaar.
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 23 februari 2006 15:21:36 schreef Wim P.:
[...]Dat is de MOMENTELE en worst case kost, hoe meer er bestellen, hoe lager de kost. Het is ten andere al een pak lager dan 32 €.
Jij besteld daar zelf ook, dus dan moet je zelf ook een deel betalen...