Eendagsvliegen

klein is fijn

Moderator

Op 22 februari 2006 20:23:09 schreef chipje:
Zo blijven een aantal leuke nicknames bezet.

Had je maar eerder lid moeten worden. :P

Als er heel misschien ooit nog eens geruimd wordt, dan is het bijna zeker weten vanwege serverruimte, en zeker niet omdat de nick's op zijn.. Wees een beetje creatief, er zijn er nog een paar miljoen over. :)

Op 22 februari 2006 20:23:09 schreef chipje:
[...]
Zo blijven een aantal leuke nicknames bezet.

Dan ben je dus niet orgineel genoeg

inderdaad!
Mijn is toch oh zo orignineel.
Misschien heb je nog een kans he... CARENTAN 12457 geen intresse?

no inspiration in signatures today!

Op 22 februari 2006 20:44:44 schreef klein is fijn:
[...]Had je maar eerder lid moeten worden. :P
....
Wees een beetje creatief, er zijn er nog een paar miljoen over. :)

Op 22 februari 2006 20:45:53 schreef The Headhunter:
Dan ben je dus niet orgineel genoeg

Mij hoor je niet klagen, ik ben helemaal gelukkig met mijn nick.:-)
Maar mischien dat anderen hier wel 'last' van hebben...?
Het was ook maar een idee.

Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Kan me er wel iets bij voorstellen...
Wat heb je aan 15.000*) geregistreerde members, wanneer het gros zich nooit (meer) laat zien (wanneer hun vragen beandwoord zijn)

*) of was het een factor 10 lager?

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 22 februari 2006 22:27:27 schreef Fantomaz:
Kan me er wel iets bij voorstellen...
Wat heb je aan 15.000*) geregistreerde members, wanneer het gros zich nooit (meer) laat zien (wanneer hun vragen beandwoord zijn)

*) of was het een factor 10 lager?

we hebben nu OP dit moment precies 15277 leden

-

geen originele namen meer?
Ik ken volgens mij niemand met een naam die op de mijne lijkt. Er is dus nog genoeg plaat over...

Een indeling in active/passive members zou nog wel leuk zijn, maarja, da's alleen maar om te tellen...

In die 15277 zijn daar ook alle gekickte personen in aanwezig?

edit: er zijn op dit moment in totaal 28178 topics... Dat zegt wel genoeg denk ik...

[Bericht gewijzigd door zweetvoetje op woensdag 22 februari 2006 22:40:17

Free the whales!

Op 22 februari 2006 20:09:17 schreef muddy:
Hoi,

het is (door mij) al eens aangekaart: kunnen de 'eendagsvliegen' op dit forum op een of andere manier verwijderd worden?

En wat wil je dan doen met de gekoppelde forum posts, reacties op artikelen of geplaatste advertenties?

naam van de poster grijs weergeven, niet klikbaar...

Maar als je dat wil kan je natuurlijk ook de mogelijkheid tot anonym posten invoeren..

[Bericht gewijzigd door zweetvoetje op woensdag 22 februari 2006 22:48:29

Free the whales!

Op het moment dat een gebruiker wordt verwijderd, overal waar zijn ID voorkomt in de database zijn nickname neerzetten. Maar kost wel wat software aanpassingen.

Dat geeft een ontzettend ranzig database model. Dan moet je een veld met een referentie id misbruiken voor tekst data. Daar vervalt je mogelijkheid om integriteit af te dwingen middels foreign keys. Mijn advies nooit doen, het blijft je achtervolgen.

Ik geloof niet dat Co wat dit betreft zal veranderen.

Het heeft veel nadelen en maar 1 klein voordeel voor mensen die per se een bepaalde nick willen.

Waar natuurlijk best een goede reden voor kan zijn, zo heet ik overal behalve op GoT gewoon Aart en zou het onhandig vinden als dat niet zo was.

Overigens is maar een klein deel van de nicks bezet. Met acht karakters (a-z, 0-9) zijn er al 368 mogelijkheden.
Dat zijn er ongeveer 2.85 · 1012, ook al zal een paar % daarvan niet echt bruikbaar lijken (xw5mxy7z), het zijn er genoeg.

Daarvan zijn er ongeveer 15 · 103 bezet, dat is 0.000000532 % ;)

Berekening met dank aan EA.

Als er serieuze problemen zijn met bepaalde accountnames kan men een moderator mailen.

Op 22 februari 2006 23:07:57 schreef Aart:
Berekening met dank aan EA.

wow, heb je daar al ons 'wiskundeguru' voor nodig?

Free the whales!
klein is fijn

Moderator

Op 22 februari 2006 23:07:57 schreef Aart:
Waar natuurlijk best een goede reden voor kan zijn, zo heet ik overal behalve op GoT gewoon Aart en zou het onhandig vinden als dat niet zo was.

In dat geval is het ook gewoon noodzaak om een creatieve nick te kiezen, ik weet voor 100% zeker dat klein is fijn nog niet bestaat op GoT, zonder dat ik gekeken heb. ;)

JoWi

Special Member

Op 22 februari 2006 23:07:57 schreef Aart:
Dat zijn er ongeveer 2.85 · 1012, ook al zal een paar % daarvan niet echt bruikbaar lijken (xw5mxy7z), het zijn er genoeg.

Is het niet: daarvan is 99.9 procent niet bruikbaar. Maar dan blijven er nog genoeg over.

Ignorance is bliss
Jeroen

Moderator

Gebruikers verwijderen is om de reden die Marcel aangeeft geen optie. Opruimen vanwege de serverruimte is ook niet nodig, aangezien de gebruikersdata maar een fractie is van de totale data.

Wat we wel zouden kunnen doen wanneer iemand graag een nickname wil die al bezet is, is de oude account hernoemen wanneer het inderdaad een eendagsvlieg is en die gebruiker al (bijvoorbeeld) een jaar niet meer gepost heeft.

Op 23 februari 2006 09:21:15 schreef Jeroen:

Wat we wel zouden kunnen doen wanneer iemand graag een nickname wil die al bezet is, is de oude account hernoemen wanneer het inderdaad een eendagsvlieg is en die gebruiker al (bijvoorbeeld) een jaar niet meer gepost heeft.

dat is wel een ideewat makkelijk uitvoerbaar is

namen zoals
eendagsvliegnr00001
eendagsvliegnr00002
eendagsvliegnr00003

enz.

[edit]
maar dan moeten we ook een sticky topic aanmaken voor als iemand online komt en hij ineens eendagsvliegnr00001 heet hoe hij een andere naam kan kiezen.

[Bericht gewijzigd door Ganzz op donderdag 23 februari 2006 10:56:28

-
Henry S.

Moderator

Aangezien haast niemand een sticky leest...

Ik zou zelf niet aan de naam rommelen, een eendagsvlieg kan ook een slapende gebruiker zijn die in eens actief wordt.

Dit is een creatief forum, dan moet een creatieve naam ook mogelijk zijn!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 23 februari 2006 12:22:48 schreef Henry S.:
Ik zou zelf niet aan de naam rommelen, een eendagsvlieg kan ook een slapende gebruiker zijn die in eens actief wordt.

Dat is ook waar.
Na mijn eerte post ben ik ook ca 10 maand 'weg' geweest.
Hobby lag even stil enz.

Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

ja en ik ben geloof ik ook een half jaar niet aanwezig geweest.

LED there be light

Op 22 februari 2006 23:26:27 schreef zweetvoetje:
[...]
wow, heb je daar al ons 'wiskundeguru' voor nodig?

oei, heb je een probleem ergens mee?
Hij vroeg het en ik heb gewoon gezegd aantal mogelijkheden tot het aantale karakters, deed toen vast een lichtje branden want de rest heeft ie zelf gedaan.

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

Ik post ook maar 1 keer in de week ongeveer, en soms een aantal maanden niet, terwijl ik toch practisch alle topics hier lees, of in ieder geval bekijk. Dan zou je dat er op een of andere manier er ook uit moeten filteren.

Dat is er al, click maar op logout...

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

was maar een ideetje:'( (maar idd van de 15 duizend geregistreerde en als aanvulling op dat andere topic hier)

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.