verwijderen illegale praktijken

Het valt me zo nu en dan op dat er zo nu en dan nieuwe CO members zijn, die vragen naar cracks of andere illegale software.

Nu worden deze posts keurig afgesloten maar dan is de teerling alwel geworpen en blijft de vraag wel staan.
Iemand die zich dan geroepen voelt hier op in te gaan heeft vrij spel om de persoon buiten CO om te contacten.
Om toch de handen schoon te houden zou ik willen voorstellen die topics, of stukjes ervan, te verwijderen. Dan distantiërt CO zich ook van de contacten die gelegd zijn via "ons" forum.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

net of dat wat uitmaakt..

tja...

die posts worden toch al gesloten voordat er ook maar 1 illegaal idee uit voort vloeit.

Mensen gaan volgens mij ook niet op een electronica site ''zoeken'' naar illegale projecten.

Greetzz. Henk:P

Voor volledig illegale software (cracks, serials, etc) ben ik het ermee eens, dit hoort hier niet. Er is voldoende op het net beschikbaar als je maar zoekt. Het risico is dan voor degene die het download.

Maar langs de andere kant: Ik heb hier nogal wat info liggen, ideaal voor een beginner. Ik ga dit niet op dit forum plaatsen, of op het net zetten, m'n internetverberbinding laat dit gewoon niet toe ("trage" upload). Indien er echter iemand specifiek vraagt achter een bepaald iets, wil ik wel een stukje doormailen, buiten co om.

Als dit echter ook al niet meer mag, heb ik voor de verkeerde hobby gekozen. Na pakweg 20jaar van de schoolbanken af te zijn, en nooit elektronica als vak gekregen te hebben, kan ik nu toch stilaan m'n plan trekken.
En dit dankzij co, en de steun die ik soms eens in m'n mailbox mag verwachten.

Dat degene die niets illegaals op z'n pc heeft staan, de eerste steen naar me gooit!!! (muziek, film, windhoos, office, all included)

Ik ben in blijde afwachting, wie heeft het lef (of heeft geld teveel voor alle software), om me te raken?

Henry S.

Moderator

Op 26 maart 2006 01:06:24 schreef Henk hobby:
die posts worden toch al gesloten voordat er ook maar 1 illegaal idee uit voort vloeit.

Mensen gaan volgens mij ook niet op een electronica site ''zoeken'' naar illegale projecten.

Greetzz. Henk:P

En voor CO is daarmee de kous af.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 26 maart 2006 01:16:15 schreef Lavreys Chris:
Dat degene die niets illegaals op z'n pc heeft staan, de eerste steen naar me gooit!!! (muziek, film, windhoos, office, all included)

Ik ben in blijde afwachting, wie heeft het lef (of heeft geld teveel voor alle software), om me te raken?

Waar woon je?

elmowww

Golden Member

Naja, wat ik weet is dat je met google bijvoorbeeld erg snel op deze site komt. Hartstikke positief natuurlijk!

Ik weet niet exact hoe het zit met het indexen bij google, maar is het nou ook makkelijk om gesloten, weinig bekeken topics te vinden via daar? Dan zou ik inderdaad zijn voor het weggooien van deze reacties, omdat anders mensen met verkeerde ideeen op het forum gelokt worden. (het gaat hioer meer om principe dan praktijk, want zo ontzettend vaak komt dit niet voor).

Ik ben het alleszins eens dat dit een heel net forum is, met soms enkele uitschieters die op de goeie manier de kop in worden gedrukt.

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Het gaat mij om de explicite vraag:
"Heeft iemand voor mij de crack van Eagle versie zie-ik-je-nog-es?"

Zo'n topic wordt gesloten omdat wij/CO daar niet aan meedoen/meedoet.
Maar de vraag is gesteld (op CO!) waarna er mensen zullen zijn die aan de hand van het email adres van de vrager verdere contacten legt met als eindresultaat dat de vrager zijn illegale copie cq crack heeft bemachtigd "dankzij" een gerenomeerde electronicasite.
Ik bedoel te zeggen:
Het alleen sluiten van een dergelijk topic is onvoldoende, naar mijn idee.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 26 maart 2006 12:07:33 schreef Fantomaz:
Het gaat mij om de explicite vraag:
"Heeft iemand voor mij de crack van Eagle versie zie-ik-je-nog-es?"

Zo'n topic wordt gesloten omdat wij/CO daar niet aan meedoen/meedoet.
Maar de vraag is gesteld (op CO!) waarna er mensen zullen zijn die aan de hand van het email adres van de vrager verdere contacten legt met als eindresultaat dat de vrager zijn illegale copie cq crack heeft bemachtigd "dankzij" een gerenomeerde electronicasite.
Ik bedoel te zeggen:
Het alleen sluiten van een dergelijk topic is onvoldoende, naar mijn idee.

En dan? Dat valt buiten de legale verantwoordelijkheid van co...

Op 26 maart 2006 12:07:33 schreef Fantomaz:
Het gaat mij om de explicite vraag:
"Heeft iemand voor mij de crack van Eagle versie zie-ik-je-nog-es?"
..............

Als CO dit topic sluit is dat voor hen van de baan.
De aanvrager laat hier zijn adres achter, als ze die willen pakken is dat dus geen enkel probleem. Ook zo voor de leveranciers.

LDmicro user.

Op 26 maart 2006 00:56:41 schreef Fantomaz:
Het valt me zo nu en dan op dat er zo nu en dan nieuwe CO members zijn, die vragen naar cracks of andere illegale software.

Nu worden deze posts keurig afgesloten maar dan is de teerling alwel geworpen en blijft de vraag wel staan.
Iemand die zich dan geroepen voelt hier op in te gaan heeft vrij spel om de persoon buiten CO om te contacten.
Om toch de handen schoon te houden zou ik willen voorstellen die topics, of stukjes ervan, te verwijderen. Dan distantiërt CO zich ook van de contacten die gelegd zijn via "ons" forum.

Dan raad ik je toch eens aan om een beter observatie techniek/tactiek toe te passen:

Zoals wij omgaan met topics waar illegale handeling plaats vinden/gaan vinden (ja, wij werken ook preventief...)

1. Topic sluiten
2. Eventueel topic editten (wat dus ook vaak gedaan word) zodat de vraag niet meer zichtbaar is.
3. Topic laten staan om een boodschap naar de overige forummembers te maken dat het dus NIET toegestaan is om topics met illegale requests te starten/beantwoorden.
4. Dit blijft een week of 3 staan en dan word hij verwijderd. Dit opschonen van het forum neemt veel tijd in beslag, dus vind het niet gek als het soms wel eens 4 weken kan duren....

mailen kan ook als je een klacht/opmerking/sugestie hebt.. ik begrijp niet waarom je hier een topic voor moet openen.

Ik denk dat wij als CO team genoeg doen om het wettelijke te handhaven en de bezoekers zoveel mogelijk te helpen middels onze creatie...

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 26 maart 2006 14:49:25 schreef Jeroen Boere:
2. Eventueel topic editten (wat dus ook vaak gedaan word) zodat de vraag niet meer zichtbaar is.

Als dat vaak gedaan wordt, heb ik niets aan te merken want dan valt mij dat niet op en zijn de gevallen die ik zie slechts incidenten die onder de andere 3 punten vallen.

mailen kan ook als je een klacht/opmerking/sugestie hebt.. ik begrijp niet waarom je hier een topic voor moet openen.

Ik denk dat wij als CO team genoeg doen om het wettelijke te handhaven en de bezoekers zoveel mogelijk te helpen middels onze creatie...

Het was geen punt van kritiek Jeroen.
Ik ben nog steeds vol lof over (de handhaving van) het forum. Ik zag alleen zo nu en dan illegale verzoeken en dan vond ik het jammer dat het forum als contact medium werd gebruikt.
Ik wilde daar wel eens een conversatie over starten. Daarom mailde ik het ook niet maar startte ik een topic.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Sine

Moderator

Mijn bescheiden mening ...

Waar maak je je druk over !?

Op 26 maart 2006 15:06:58 schreef Fantomaz:
Ik zag alleen zo nu en dan illegale verzoeken en dan vond ik het jammer dat het forum als contact medium werd gebruikt.

Ja, dat kun je niet vermijden...

Nergens verder Sine,
Ik vond het alleen vreemd dat men er wel op geweezen werd dat je geen verzoeken mag doen tot illegale dingen als Cracks e.d. Werd dit wel gedaan werd dit topic gesloten.
Maar de vraag bleef staan zodat de TS er wel een reactie kreeg via de mail.
Mijn idee was dan ook die topic te modden zodat de vraag naar illegale zaken verwijderd werd.

Wat ik echter niet wist was dat dat al gebeurde.
Dus is er niets aan de hand. :-)

Op 26 maart 2006 16:05:52 schreef Bertrix:
Ja, dat kun je niet vermijden...

Alleen door de vraag te verwijderen. Maar dat schijnt al te gebeuren.

[Bericht gewijzigd door Fantomaz op zondag 26 maart 2006 16:07:57

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 26 maart 2006 15:58:22 schreef Sine:
Mijn bescheiden mening ...

Waar maak je je druk over !?

Juist, het topic word gesloten, op circuitsonline kan de discussie niet meer verder. Als het niet via CO gaat gaat het wel via een andere site.

Anoniem

Ik begrijp niet welke "verlicht idee" Fantomaz nu weer gehad heeft en wat hij ermee wil bereiken.
De mods doen wat nodig is omdat CO binnen een wettelijk kader blijft, verwijderen onwettige posts en daarmee is de kous af. Zou F willen dat CO de politie inlicht misschien? Krijgt hij heimwee naar de tijd dat papa agent was? Klikken is niet proper Fantomaz.Vooral omdat je zelf ook welles buiten de schreef gaat. Denk maar niet dat je geheel onbekend bent bij bepaalde instanties (onder een andere naam dan).

He bah jongens...
Ik vind het jammer dat ik met een idee de zwarte piet toegeschoven krijg. ;-(
Ik doe het met de beste bedoelingen om te voorkomen dat CO een meetingpunt voor illegale software wordt.

Mijn eigen dingen staan daar buiten lijkt me, GD...
Tuurlijk is lang niet al mijn software legaal hier op mijn PC. Laten we elkaar geen mietje noemen.
En tuurlijk zal ik ook wel her en der geregistreerd staan.
Maar koman! CO is toch een leuk hobbyforum!

Nogmaals:
Ik verwachtte dat vragen om illegale software welliswaar gestopt werd, maar dat er nog wel een mogelijkheid bestond de vrager via zijn emailadres alsnog te voorzien van zijn wensen. Dat zou ik jammer vinden.
En wat blijkt: Zulke vragen worden al door Modderators verwijderd naar het schijnt. Dus was het een belletje om nix.
Maar dat iedereen daarom zo over mij heen valt, vind ik jammer. Klaarblijkelijk zitten we daar niet mee op een lijn.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Fantomaz,

Trek het je niet aan.

De ene keer kan ik dit van jou gebruiken.
Andere keer kan jij ook iets nuttigs van mij horen.

Zijn we beide dan illegaal bezig, dacht het niet.
Vind het soms wel leerzaam of 'ns afgekat te worden.
Tegenovergestelde gebeurd natuulijk ook, en dan bloos ik 'n beetje...

mvg

...Modderators...

Doen de moderators het zo slecht in jouw ogen? :)

[gezicht in plooi modus]Geloof dat het hier ernstig meevalt met dit soort vragen. En eh.. zouden er nou echt mensen zijn die op een forum gaan neuzen om te kijken of ze iemand kunnen helpen aan een illegale copie? Dus gewoon weg laten zakken in de oude topics, danwel ergens eens een keer verwijderen.
Verder zullen de meeste mensen die zoiets vragen eendagsvliegen zijn. Die vullen zelden een email address in.

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Op 26 maart 2006 21:04:26 schreef Marco69:
[Moderators ]Doen de moderators het zo slecht in jouw ogen? :)

Ik stotter wel vaker als ik me frustreer. :-P

Verder zullen de meeste mensen die zoiets vragen eendagsvliegen zijn. Die vullen zelden een email address in.

Is ook waar natuurlijk. :-)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 26 maart 2006 21:04:26 schreef Marco69:
Die vullen zelden een email address in.

als iemand zich regged hier op CO moet het e-mail adres valid zijn.

d'r word immers een actievatie link op gestuurd.

maarja, iedereen heeft tegenwoordig wel een spam mail adres voor o.a het reggen op sites ;)

IF you can't convince them, then confuse them!

Goh Jeroen toch.....

Mmm, er staat op deze site 'n link om printplaatjes te maken, met de software erbij.
Wil je dit gebruiken, moet je frunniken met iets wat niet werkt, blijft er 'n optie over en dat is aanschaf.

Zelf vind ik dat dan nog geen behoorlijke manier.

Voor 'n leek als mij, kan amper met software omgaan, sorry.
Moet het toch helemaal frustrerend zijn om eraan te beginnen, zeker als je in het begin al zoveel weerstand tegenkomt.
Vind dan de middenweg en zeg, ik zie het niet en weet het wel.

Als alles in het leven met zulke omwegen moet begrijp ik nog steeds niet dat er PC's zijn die werken.
Iedereen kijkt van iedereen af om iets te leren.
Zonder het te doen begrijp je het ook niet.

Nu wil ik absoluut geen illegale software promoten.
Maar het zou na 'n keer testen toch ook 'n beoordeling moeten krjgen, of is de electronica in slaap gevallen.

Wat ik erg prachtig aan dit forum vind is dat je overal
adresjes kunt zien staan waar de werking van iets staat.
Mensen die zich echt inzetten om het hele spul in leven te houden, vergeet niet dat het spul vaak al 40jaar en ouder is.

M.a.w. software die 15jaar oud is zou ik nog voor moeten betalen, dacht het niet.......

mvg.

fzwart

Golden Member

Op zich vind ik dat Fantomaz best wel een punt heeft.
Vroeger werden dat soort topics inderdaad alleen maar gesloten zodat er, buiten CO om, toch verder "gerommeld" kon worden.
Nu zie ik steeds vaker dat inderdaad de tekst verwijderd of veranderd is door de mods zodat het meteen voorbij is.

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar
Henry S.

Moderator

Op 26 maart 2006 21:59:35 schreef Wiedewa:
Goh Jeroen toch.....

Mmm, er staat op deze site 'n link om printplaatjes te maken, met de software erbij.
Wil je dit gebruiken, moet je frunniken met iets wat niet werkt, blijft er 'n optie over en dat is aanschaf.
[...]

Welke is het? Misschien verouderde info?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.