vragen over FAT en SAT

Factory Acceptance Test (FAT)
Site Acceptance Test (SAT)

Ik moet een verslag maken over FAT en SAT maar ik kan er nergens informatie over vinden weet iemand misschien waar ik er informatie over kan vinden of dat er iemand al een verslag over heeft die ik als naslag werk kan gebruiken

M.V.G Jeroen

Move -> Schoolvragen. Geen flauw idee btw.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Stel je koopt een luchtvaart baken. Dan ga je, als-tie af is, naar de fabriek en dan gaat de fabriek hem voor je neus testen, terwijl jij met argusogen kijkt of ze de boel niet beduvelen. Als je wilt kun je ook zelf testen, maar dan kijkt de fabriek op je vingers mee.
Dat is de Factory Acceptance Test.

Ben je tevreden, dan komen ze het ding na een tijdje plaatsen. Is dat eenmaal af, dan ga je weer testen, nu niet meer zozeer het apparaat zelf, maar de werking in de omgeving waar hij staat (haalt hij zijn bereik? zijn de reflectieproblemen goed opgelost? etc.).
Dat is de Site Acceptance Test.

De kunst is je specificaties voor de aanbesteding zo te schrijven dat een FAT en SAT goed duidelijk zijn.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Op 28 maart 2006 12:53:17 schreef Frederick E. Terman:

De kunst is je specificaties voor de aanbesteding zo te schrijven dat een FAT en SAT goed duidelijk zijn.

Tevens is het gebruikelijk tijdens de SAT de problemen die tijdens de FAT naar boven zijn gekomen en wellicht (gesimuleerd) opgelost zijn, tijdens de SAT nog eens extra te belichten.
Vaak gaat het in de praktijk nl. zo van: `dat probleem is wel opgelost als we komen plaatsen`.

Dus een complete SAT bevat ook een weer een deel van de FAT

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!