Hmm even mijn vast geroeste natuurkunnde ophalen
even over die claim van koffie apparaten en besparing
stekl je koffie zetter inhoud 1 liter a 20 graden ( ja ik weet 't= percies 1 kg
) om te koken hebben we dus 100 graden nodig. ( ik vergeet even de verliezen)
Q = m*c*DeltaT
Q = 1*4185*80
Q = 334800 Joule
Stel zonder die geweldige energiesaver doet hij er 5 minuten over en vermogen = 1200 watt
E = p*t
E = 1200*300
E = 360000 Watt/Sec (Joule)
rendement zou dan 100*(334800/360000) 93% zijn.
Als wat die man beweert waar is kunnen er drie dingen aan de hand zijn:
1 Vermogen wordt ca 50 % en mijn 4 A zekering gaat niet stuk, volgende de natuurkunde duurt het opwarmen dan ook tweemaal zo lang.
2 Het apparaat is geniaal en houd je zekeringen en je kwh meter voor de gek.
3 Er wordt iemand heel rijk met de verkoop van de energiesaver en een heleboel consumenten een stuk armer.
Op 6 mei 2006 21:34:46 schreef Peter112:
Hmm even mijn vast geroeste natuurkunnde ophalen
even over die claim van koffie apparaten en besparingstekl je koffie zetter inhoud 1 liter a 20 graden ( ja ik weet 't= percies 1 kg
) om te koken hebben we dus 100 graden nodig. ( ik vergeet even de verliezen)
Q = m*c*DeltaT
Q = 1*4185*80
Q = 334800 JouleStel zonder die geweldige energiesaver doet hij er 5 minuten over en vermogen = 1200 watt
E = p*t
E = 1200*300
E = 360000 Watt/Sec (Joule)rendement zou dan 100*(334800/360000) 93% zijn.
Als wat die man beweert waar is kunnen er drie dingen aan de hand zijn:
1 Vermogen wordt ca 50 % en mijn 4 A zekering gaat niet stuk, volgende de natuurkunde duurt het opwarmen dan ook tweemaal zo lang.
2 Het apparaat is geniaal en houd je zekeringen en je kwh meter voor de gek.
3 Er wordt iemand heel rijk met de verkoop van de energiesaver en een heleboel consumenten een stuk armer.
Dat denk ik ook 
2valt zowisow af,, 1 denk ik ook... of het gaat een tijdje goed, en dan springt de zekering als nog..??
Misschien werkt het een heel klein beetje? Genoeg om de ingebouwde LED gratis te laten branden? Ik ga voor nummer 3!
Op 6 mei 2006 21:48:59 schreef Gevallenopstraat:
Misschien werkt het een heel klein beetje? Genoeg om de ingebouwde LED gratis te laten branden? Ik ga voor nummer 3!
als de LED al brand, ALS er al een LED in zit, of is dat ook al oplicterij?? 
kevin_
Don't Blame Me, Blame Yourself..
Op 6 mei 2006 21:52:24 schreef snake:
[...]
als de LED al brand, ALS er al een LED in zit, of is dat ook al oplicterij??
de led zal er in zitten maaar de voorschakelweerstand mss niet:D
[Bericht gewijzigd door kevin_ op ]
Miezjel
Si vis pacem para bellum.
Hey lachen.. die kerel van die cyclone ken ik
heb naast m gestaan bij een kennis van me
geen idee of het ding werkt... al claimde hij van wel.. ik mocht m ook testen in mn auto maar heb het maar vriendelijk afgeslagen omdat ik er eerst 100 euro voor neer moest leggen om te testen 
ben benieuwd hoe die zaak af zal lopen
(en zal me kennis nog es vragen wat het verdere nieuws is omtrent deze uitzending)
Sorry voor de vraag, maar een ding begrijp ik niet goed.
Als je de werkelijke kracht uit geleverder energie optimaal wilt benutten is toch Cos (phi) tussen de 0,9 en de 0,85 negatief.?
Ga je over de 1.0 dan ga je motoren, dus warmte ontwikkelen.
M.a.w. je pikt toch de best piek in de sinus.
Geloof me, hiervandaan begrijp ik het net niet meer.
En als je de Cos(phi)nog verder omlaag trekt 0,7 is er weinig of geen energie ter beschikking, maar wel stroom.
Graag 'n beetje uitleg...
Gekoppelt kun je alleen maar met de stroom mee en niet tegen dacht ik altijd.
Zal altijd de wind op de kop hebben als je meer wilt leveren, en da's dan de arbeid.
Zo'n prulding kan daar geen invloed op hebben, geloof ik nis van......
mvg
Op 7 mei 2006 01:39:11 schreef Sine:
je kunt dat zeker beinvloeden,alleen win je er niks mee, niet op deze manier iig
Dus ik zit in gedachte gang goed.
Ben wel blij dat daar in elk geval goed is over nagedacht.
Arbeid moet je toevoegen, anders gebeurd er nis eigenlijk.
Sorry hoor, ben er al weer bijna 8jaar uit.
mvg
Op 7 mei 2006 01:24:17 schreef Wiedewa:
Sorry voor de vraag, maar een ding begrijp ik niet goed.Als je de werkelijke kracht uit geleverder energie optimaal wilt benutten is toch Cos (phi) tussen de 0,9 en de 0,85 negatief.?
Ga je over de 1.0 dan ga je motoren, dus warmte ontwikkelen.
M.a.w. je pikt toch de best piek in de sinus.
Geloof me, hiervandaan begrijp ik het net niet meer.En als je de Cos(phi)nog verder omlaag trekt 0,7 is er weinig of geen energie ter beschikking, maar wel stroom.
Graag 'n beetje uitleg...
mvg
Ik zal een poging wagen
De cos Phi geeft de faseverschuiving aan tussen de spanning en de stroom.
Bij cos PHI =1 is de stroom totaal in fase met de spanning.
Bij cos pho 0,85= eilt de stroom voor of na op de spanning.
Negatieve cos phi bestaat niet wel capasatief of inductief.
P=U*I*Cos phi
als ik een motor 230v / 2300w/ cosphi 0,85 laat lopen
2300=230*I*0,85 I= 11,78A
Hiervan is 10A arbeid stroom en 1,78 blindstroom.
dezelfde motor met een cos phi van 0,5
2300=230*I*0,5 I=20A
hiervan is 10A arbeidstroom en 10A blindstroom.
de blindstroom verricht geen arbeid maar loopt wel door je bedrading.
En door de weerstand in je draden ontwikkeld deze stroom daar dus warmte dus je hebt dikkere bekabeling nodig omdat er een hogere stroom loopt terwijl er maar weinig arbeid vanaf komt.
Deze blindstroom moet ook worden opgewekt in de centrale en kost daar dus energie.
De transportleidingen moeten deze stroom vervoeren en bij de afnemer word hij niet gemeten en dus niet betaald.
Vandaar dat je verplicht bent om je cos phi tussen de 1 en 0,7 dient te houden.
Iets duidelijker zo?
Anoniem
Op 7 mei 2006 00:52:53 schreef Miezjel:
Hey lachen.. die kerel van die cyclone ken ikheb naast m gestaan bij een kennis van me
geen idee of het ding werkt... al claimde hij van wel.. ik mocht m ook testen in mn auto maar heb het maar vriendelijk afgeslagen omdat ik er eerst 100 euro voor neer moest leggen om te testen
100 Eu,Leuke kennissen heb jij zeg! Ofwel maakt hij een grapje, ofwel wéét hij dat hij bedrogen is en wil iets van zijn centen recupereren. En niet iedereen geeft graag toe dat hij zich heet laten belazeren.
De grote oorzaak van alle oplichterijen is nog steeds de hebzucht onder de mensen. Houd iemand gigantische winsten voor zijn neus en hij verliest op slag zijn gezond verstand.
[Bericht gewijzigd door Anoniem op ]
Op 7 mei 2006 10:17:08 schreef grotedikken:
Houd iemand gigantische winsten voor zijn neus en hij verliest op slag zijn gezond verstand.
Gelukkig is niet iedereen zo 
Als dit oplichterij is, wat het duidelijk is, moet dan niet is een keer een mail naar Kassa gestuurd worden? of meteen naar de politie? ( ik weet niet hoe je zoiets moet aanpakken, maar dat is wat ik denk )
kevin_
Don't Blame Me, Blame Yourself..
Op 7 mei 2006 10:47:59 schreef snake:
[...]Gelukkig is niet iedereen zo
Als dit oplichterij is, wat het duidelijk is, moet dan niet is een keer een mail naar Kassa gestuurd worden? of meteen naar de politie? ( ik weet niet hoe je zoiets moet aanpakken, maar dat is wat ik denk )
keek eens rond, oplichterij is overal
dat zijn mensen die rijk willen worden van leugens en geloven dan zelf in hun leugens 
ik ben wel eens benieuwd wie dat zou kopen
kevin_
Op 7 mei 2006 10:52:45 schreef kevin_:
[...]
keek eens rond, oplichterij is overal
dat zijn mensen die rijk willen worden van leugens en geloven dan zelf in hun leugensik ben wel eens benieuwd wie dat zou kopen
kevin_
Niet iedereen is zo bekend in electronica als jij en ik, dus ik denk dat er toch nog een hoog percentage mensen is dat daar in zal trappen...
Op 7 mei 2006 09:26:14 schreef The Headhunter:
[...]Ik zal een poging wagen
De cos Phi geeft de faseverschuiving aan tussen de spanning en de stroom.
Bij cos PHI =1 is de stroom totaal in fase met de spanning.
Bij cos pho 0,85= eilt de stroom voor of na op de spanning.
Negatieve cos phi bestaat niet wel capasatief of inductief.
P=U*I*Cos phi
als ik een motor 230v / 2300w/ cosphi 0,85 laat lopen
2300=230*I*0,85 I= 11,78A
Hiervan is 10A arbeid stroom en 1,78 blindstroom.
dezelfde motor met een cos phi van 0,5
2300=230*I*0,5 I=20A
hiervan is 10A arbeidstroom en 10A blindstroom.
de blindstroom verricht geen arbeid maar loopt wel door je bedrading.
En door de weerstand in je draden ontwikkeld deze stroom daar dus warmte dus je hebt dikkere bekabeling nodig omdat er een hogere stroom loopt terwijl er maar weinig arbeid vanaf komt.
Deze blindstroom moet ook worden opgewekt in de centrale en kost daar dus energie.
De transportleidingen moeten deze stroom vervoeren en bij de afnemer word hij niet gemeten en dus niet betaald.
Vandaar dat je verplicht bent om je cos phi tussen de 1 en 0,7 dient te houden.Iets duidelijker zo?
Heel hartelijk dank voor je uitleg.....
En ja, nu is het me duidelijk..
Anoniem
Op 7 mei 2006 10:47:59 schreef snake:
[...]Gelukkig is niet iedereen zo
Ja, en dan ga jij moéten bewijzen dat het oplichterij is anders is het laster en kom je zelf in nauwe schoentjes.
Jouw eigen testen en bevindingen zullen weggelachen worden.
Men zal vragen: ben je geaccrediteerd voor dat soort testen, is je meetapparatuur gecalibreerd? Bovendien zal je rapport vermoedelijk niet aanvaard worden omdat je betroken partij bent. Een testrapport van een labo zal zo'n twee dagen testen vergen, dus reken op 2000Eu.
Ik vermoed dat er een VDR + condensatortje in het ding zit. Dus als je dat oscillogram in twijfel trekt zal onmiddellijk opgemerkt worden dat het gemeten is aan een testpin in het toestel.Het is misschien niet relevant, maar het is op zich geen bedrog en jouw argument is ontkracht. de website stelt ook niet datde kWh meter beinvloed wordt, want dat zou strafbaar zijn , maar het tegenovergestelde. Al is dat onzin, het klinkt voor de niet oplettende klant hetzelfde, maar juridisch is het
een wereld van verschil.Nee, vriend, jij maakt hen niets.
Moest het zo simpel zijn dan waren de elektronische ontkalkers reeds 20 jaar van de markt verdwenen. Maar wat zien we: ze worden steeds meer verkocht en zelfs door grerenommeerde sanitairbedrijven. Terwijl het eveneens gewoon oplichterij is. Maar ondertussen is de firma die ze maakt zo machtig, dat jij alds kleine man ze niks kan maken. Zelfs de consumentenorganisaties zijn bang om openlijk voor hun mening uit te komen en blijven bij een zwak :"ondoeltreffend" terwijl het gewoon quatch is.
Ze zeggen ook dat je een 2000W kookplaat op een 4A zekering kunt zetten(overigens niet dat het op 230VAC is), dat kun je toch verifieren?
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 7 mei 2006 13:09:07 schreef Bertrix:
Ze zeggen ook dat je een 2000W kookplaat op een 4A zekering kunt zetten(overigens niet dat het op 230VAC is), dat kun je toch verifieren?
Die kan je daar ook opzetten
alleen valt ie na een 5tal minuten uit door overbelasting
Miezjel
Si vis pacem para bellum.
Op 7 mei 2006 10:17:08 schreef grotedikken:
[...]
100 Eu,Leuke kennissen heb jij zeg! Ofwel maakt hij een grapje, ofwel wéét hij dat hij bedrogen is en wil iets van zijn centen recupereren. En niet iedereen geeft graag toe dat hij zich heet laten belazeren.
De grote oorzaak van alle oplichterijen is nog steeds de hebzucht onder de mensen. Houd iemand gigantische winsten voor zijn neus en hij verliest op slag zijn gezond verstand.
Ik heb de site van die cyclone nog es bekeken en ze staan zelfs met zn 2 op de foto daar... hulpverleningsdienst flevoland gebruikt die dingen...maar ik zeg al.. ik ga nog wel es horen hoe het nou met dat ding zit..overigens die kennis heeft verder niks met de zaak te maken hoor.. dus hij zal er niet aan verdienen/verliezen.
CARENTAN
no inspiration in signatures today!
In de motorsport gebruikt men wel een soort windtunnel die men na een turbocharger plaatst. Dit zou dan wel winst boeken. Wel te verstaan dat een turbocharger WEL zeker werkt. De "Cyclone" gelijkende windtunnel zou dan een nihil verschil opwekken. Wel klopt het zeker dat een rijkere lucht-brandstof verhouding de motor zijn vermogen opdrijft. Ook belangrijk is dat een motor die (degelijk) geturbocharged is, echt wel meer zuipt, geen besparing dus.
Deze post komt van iemand die zijn neus graag in de autosport steekt. 
Heb dus geen schrik om me onderuit te halen.
[Bericht gewijzigd door CARENTAN op ]
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Op 25 juli 2006 19:29:05 schreef CARENTAN:
Heb dus geen schrik om me onderuit te halen.
Een supercharger doet inderdaad wat je zegt, deze stopt meer brandstof in dezelfde cilinderinhoud zodat er meer mechanische energie kan worden opgewekt uit dezelfde cylinder inhoud.
Dat is algemeen bekende kennis, ik zie zelf het verband niet met het topic, jij wel?
Nice avatar by the way...
Ben_
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects
Wel te verstaan dat een turbocharger WEL zeker werkt. De "Cyclone" gelijkende windtunnel zou dan een nihil verschil opwekken.
Ik denk dat het bedoelde effect van zo'n cyclone vooral is om betere menging tussen brandstof en lucht te krijgen. Dat zou kunnen werken als de brandstof als een aerosol aanwezig is, maar in de cyclone alsnog kan verdampen.
Maar het netto effect in die situatie: verdampen van het aerosol kost energie en maakt het mengsel kouder (pluspunt). Anderszijds is door de aanwezigheid van meer damp de partiaaldruk van lucht in de cylinder lager (nadeel).
CARENTAN
no inspiration in signatures today!
Op 25 juli 2006 19:47:15 schreef Xenobinol:
[...]Een supercharger doet inderdaad...
Een turbocharger doet wel hetzelfde, maar werkt niet hetzelfde als een supercharger.
En inderdaad, dit is zware offtopic 
En merci voor avator...