Op 11 mei 2006 17:47:02 schreef Amateur19:
Aan de hand van een opmerking in deze thread
http://www.circuitsonline.net/forum/view/33853
een nieuw topic gestart.
Vooral vanwege deze opmerking.
[...]
Alsof de leden van CO het moeten oplossen zonder dat je zelf iets opzoekt. IK kan het in het desbetreffende topic nl. niet vinden.
Ik kan ook wat slopen en dan gaan vragen hoe zat het ook alweer aangesloten. En als "ze" het dan niet weten is het "hun" schuld.
ga ik toch ff mezelf verdedigen...
ik bedoel: leuk dat iedereen zijn dingen aan kan sturen voor hun klok, maar als ik eens wat is is het weer zo'n exootisch geval waar zelfs onze slimme coerszich geen raad mee weten. oftewel, ik leg de schuld bij die stomme exotixche rotkoppentrommel, en niet bij de Coers.
het zou fijn zijn als ik dat ding draaiend kon krijgen.
Maar om een en ander nog wat duidelijker te maken heb je hier wat info over een aantal VideoDrums. Mogelijk zit die van jou er niet bij maar.........ik denk toch dat je aan de hand van deze info iig de aansluitingen van de motor in die SABA oid. kan uitmeten. ZELF DOEN!!!!
als ik wist hoe ik dat kon uitmeten zou ik het doen, maar dit is de 1e videorecorder waar ik onderdelen uit wil gebruiken. ik heb er al 's eerder een van binnen bekeken maar die heb ik (stomstomstom het was nl. een hele ouwe, maarja, ik was toen nog niet zo slim) weggegooid (schaam schaam)
Een steppersturing laat hem dan wel voor je draaien.
die zit ws. al op dat eigen printje... maar als ik nou maar eens een sheet van dat IC vond...
hopelijk kom ik er uit met die info hieronder 
Drum JVC HR-1??
[afbeelding]
Drum JVC HR-D755
[afbeelding]
Drum AKAI VS4
[afbeelding]
Drum AKAI VS22
[afbeelding]
Drum AKAI VS120
[afbeelding]
Drum GRUNDIG VS680
[afbeelding]
Capstan AKAI VS22
[afbeelding]
HEEL ERG BEDANKT MAN!
Ik denk dat er misschien nog wel leden van CO zijn die een en ander over videodrum-motoren weten of op schema hebben.
Misschien wordt het geplaats in deze tread.
:7
zou leuk zijn, dan kan iedereen zijn exoten laten draaien
nog meer mooie propellerclocken:D