[Info]Koppentrommel/drum aansturen?

Amateur19

Overleden

Aan de hand van een opmerking in deze thread

http://www.circuitsonline.net/forum/view/33853

een nieuw topic gestart.

Vooral vanwege deze opmerking.

Op 22 april 2006 16:08:32 schreef Lucky luke:
schop...

@ jan : herkenbaar?:
leuk hé, iedereen weet hoe ze die dingen aan moeten sturen op hun propellerclokpagina's, maar als ik eens een keer een koppentrommel heb is het een of andere exotisch geval waar ze zich op co geen raad mee weten...

Alsof de leden van CO het moeten oplossen zonder dat je zelf iets opzoekt. IK kan het in het desbetreffende topic nl. niet vinden.
Ik kan ook wat slopen en dan gaan vragen hoe zat het ook alweer aangesloten. En als "ze" het dan niet weten is het "hun" schuld.

Ik denk dat er misschien nog wel leden van CO zijn die een en ander over videodrum-motoren weten of op schema hebben.
Misschien wordt het geplaats in deze tread.

:7:7

[Bericht gewijzigd door Amateur19 op woensdag 17 mei 2006 16:17:18

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

Merkwaardig dat je dit topic begint net nu ik op zoek was naar de pinout van een koppentrommelmotor met als doel een propellerklok te maken. Dat zou niet eens zo moeilijk zijn, moest ik een datasheet kunnen bemachtigen van het BA6415FS driver IC dat erop zit. Ik heb me rot gegoogeld maar er blijkt niks te vinden. Misschien weet iemand anders raad? Alleen de pinout van het IC zou ook voldoende zijn.

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
Amateur19

Overleden

Ik ga nu niet meer in de sheet kijken die ik hier heb. Ik geloof wel dat ik er wat over heb. Maar hou me ten goede als het een ander BA is. Bij ROHM zelf hebben ze er iig niets meer over. Soms zie je wel eens een nieuw IC nummer wat dan een verbetering is op een voorgaande maar waar geen sheets voor zijn uitgegeven ze worden dan wel in de orginele sheet erbij gezet als een versie die bijv. meer stroom kan leveren per poort en bijv. alleen maar voor dat type motor van die fabrikant wordt gemaakt. Dus zelfs niet verkrijgbaar is voor de handel.

Morgen plaats ik nog wat IC data van drum en capstan IC's

:)

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

harstikke mooi Amateur19!!!

ik heb op dit moment mijn koppentrommel al draaient. Zo moeilijk is het nmiet om te zoeken. Ik zocht naar 2 of meer spoelen met een weerstand van 3 tot 60 ohm. En ik vond er 2 van 18 ohm. deze even snel aansluiten op mijn regelbare voeding, iets van 5 volt. En jahoor de motor reageerd.

Toen 2 H-bruggen met pic aangestuurd en draaide. Alleen wel jammer dat de motor tikkerd. Maar binnenkort ga ik daar ook wat aan doen.

Op 14 mei 2006 09:58:49 schreef Jan Bot:
harstikke mooi Amateur19!!!

ik heb op dit moment mijn koppentrommel al draaient. Zo moeilijk is het nmiet om te zoeken. Ik zocht naar 2 of meer spoelen met een weerstand van 3 tot 60 ohm. En ik vond er 2 van 18 ohm. deze even snel aansluiten op mijn regelbare voeding, iets van 5 volt. En jahoor de motor reageerd.

Toen 2 H-bruggen met pic aangestuurd en draaide. Alleen wel jammer dat de motor tikkerd. Maar binnenkort ga ik daar ook wat aan doen.

Dat zou inderdaad ook een oplossing zijn als het niet lukt met die BA6415.

@Amateur19: Ik wil niet onbeleefd overkomen, maar had je al wat gevonden?

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
Lucky Luke

Golden Member

Op 11 mei 2006 17:47:02 schreef Amateur19:
Aan de hand van een opmerking in deze thread

http://www.circuitsonline.net/forum/view/33853

een nieuw topic gestart.

Vooral vanwege deze opmerking.

[...]

Alsof de leden van CO het moeten oplossen zonder dat je zelf iets opzoekt. IK kan het in het desbetreffende topic nl. niet vinden.
Ik kan ook wat slopen en dan gaan vragen hoe zat het ook alweer aangesloten. En als "ze" het dan niet weten is het "hun" schuld.

ga ik toch ff mezelf verdedigen...

ik bedoel: leuk dat iedereen zijn dingen aan kan sturen voor hun klok, maar als ik eens wat is is het weer zo'n exootisch geval waar zelfs onze slimme coerszich geen raad mee weten. oftewel, ik leg de schuld bij die stomme exotixche rotkoppentrommel, en niet bij de Coers.

het zou fijn zijn als ik dat ding draaiend kon krijgen.

Maar om een en ander nog wat duidelijker te maken heb je hier wat info over een aantal VideoDrums. Mogelijk zit die van jou er niet bij maar.........ik denk toch dat je aan de hand van deze info iig de aansluitingen van de motor in die SABA oid. kan uitmeten. ZELF DOEN!!!!

als ik wist hoe ik dat kon uitmeten zou ik het doen, maar dit is de 1e videorecorder waar ik onderdelen uit wil gebruiken. ik heb er al 's eerder een van binnen bekeken maar die heb ik (stomstomstom het was nl. een hele ouwe, maarja, ik was toen nog niet zo slim) weggegooid (schaam schaam)

Een steppersturing laat hem dan wel voor je draaien.

die zit ws. al op dat eigen printje... maar als ik nou maar eens een sheet van dat IC vond...

hopelijk kom ik er uit met die info hieronder :)

Drum JVC HR-1??
[afbeelding]

Drum JVC HR-D755
[afbeelding]

Drum AKAI VS4
[afbeelding]

Drum AKAI VS22
[afbeelding]

Drum AKAI VS120
[afbeelding]

Drum GRUNDIG VS680
[afbeelding]

Capstan AKAI VS22
[afbeelding]

HEEL ERG BEDANKT MAN!

Ik denk dat er misschien nog wel leden van CO zijn die een en ander over videodrum-motoren weten of op schema hebben.
Misschien wordt het geplaats in deze tread.

:7:7

zou leuk zijn, dan kan iedereen zijn exoten laten draaien :) nog meer mooie propellerclocken:D

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Amateur19

Overleden

Op 14 mei 2006 12:57:51 schreef Thomas:
....................
@Amateur19: Ik wil niet onbeleefd overkomen, maar had je al wat gevonden?

Komt eraan, ben aan het scannen als een gek.

:)

Op 14 mei 2006 13:19:43 schreef Lucky luke:
.....
ga ik toch ff mezelf verdedigen...
.........

:):) Dat hoeft nou ook weer niet.

't is ook wat kort door de bocht, en meer algemeen bedoeld. Vooral bij schoolvragen. Maar goed. Ik ben nog wat docs aan het scannen met wat stuur IC voor capstan en drum motoren.

:7

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

Op 14 mei 2006 16:19:07 schreef Amateur19:
[...]

Komt eraan, ben aan het scannen als een gek. CHECK THIS

:)
[...]
:):) Dat hoeft nou ook weer niet.

't is ook wat kort door de bocht, en meer algemeen bedoeld. Vooral bij schoolvragen. Maar goed. Ik ben nog wat docs aan het scannen met wat stuur IC voor capstan en drum motoren.

:7

je site is offline...

Amateur19

Overleden

Op 14 mei 2006 17:19:26 schreef Jan Bot:
je site is offline...

Uhh solly er stond HHTP ipv HTTP.

:)

[Bericht gewijzigd door Amateur19 op woensdag 17 mei 2006 16:17:59

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets