pcnerd
Take a parachute, and jump!
kuch, audio, pwm, storingen, en andere aanstuur signalen, en ja, voor HF is ie gewoon niet geschikt, maar dan kun je beter een 10 gig scoop kopen, dan kun je iig fatsoenlijk alles erin stoppen.
Aaah, ik snap je weerstand opeens, je hebt zelf een pm3232 
Trust me, zodra wat spannenders gaat doen kom je met 10-MHz niet toe, en die 10MHz bij een scope is erg gunstig uitgedrukt ( voor de fabrikant )
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Op 11 juni 2006 16:01:03 schreef Sine:
10 MEG kun je buiten audio geen drol mee ( punt )
Ik heb anders veel lol gehad van een 10 MHz scoop voor RS232, IR signalen, I2C, etc.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
heb net mijn nieuwe scoopje binnen. Tektronics 455 voor 45 euro. 50MHz. kanaal2 is niet hoed. vertikale afbuiging moet ik nakijken.
gewoon marktplaats een tijdje in degaten houden en er dan snel bijzijn...
@pcnerd: 10 gigh scoop? leuk. maar als die bestaan is het een duur en (bijna) nooit gebruikt grapje. Op school hebben we 30 en 50 MHz staan en daar doen we gewoon alles mee. dus meer zal je niet heel vaak nodig hebben...
[Bericht gewijzigd door MAH op ]
pcnerd
Op 11 juni 2006 16:42:57 schreef Wouter van Ooijen:
[...]Ik heb anders veel lol gehad van een 10 MHz scoop voor RS232, IR signalen, I2C, etc.
ik probeer 'm ook al te vertellen, dat je zolang je niet met zenden/ hf spul bezig gaat, dit een 10mhz scoop meer dan genoeg is.
zelfs schakelende voedinkjes e.d. kun je er mee bekijken.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 11 juni 2006 16:11:03 schreef Sine:
Aaah, ik snap je weerstand opeens, je hebt zelf een pm3232Trust me, zodra wat spannenders gaat doen kom je met 10-MHz niet toe, en die 10MHz bij een scope is erg gunstig uitgedrukt ( voor de fabrikant )
jep. bij 10MHz staan er 20 perioden op het scherm.....
Op 11 juni 2006 16:49:56 schreef pcnerd:
[...]
ik probeer 'm ook al te vertellen, dat je zolang je niet met zenden/ hf spul bezig gaat, dit een 10mhz scoop meer dan genoeg is.
zelfs schakelende voedinkjes e.d. kun je er mee bekijken.
Ik spreek jou oven een paar jaar nog eens hierover ok 
Scopes boven de 10MHz zijn echt allen niet voor zend amateurs, Sterker nog, aan de HF kant ga je zelden met een scoopje prikken.
[Bericht gewijzigd door Sine op ]
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 11 juni 2006 16:49:23 schreef MAH:
@pcnerd: 10 gigh scoop? leuk. maar als die bestaan ..
jep dat bestaat. en zelfs nog sneller dan dat.
Lecroy heeft er een met 100GHz bandbreedte ...
http://www.lecroy.com/tm/products/scopes/default.asp?mseries=18
ik gebruik dagelijks een Wavemaster 8000. die loopt 6GHz op zijn sokken ( ding sampled dan aan 20Gs/S). Kost rond de 85000$
pcnerd
dat spul zal idd niet goedkoop zijn.
maargoed, voorlopig kan ik nog met een 2 kanaals 10mhz scoopje toe, zal kijken hoe lang het zo blijft.
Rewer
Digital Love
Op 11 juni 2006 14:04:31 schreef PcModder:
Omdat ik wat meer geavenceerde dingen ga doen met electronica heb ik besloten om een scoop te kopen. Ik ga echter een nieuwe scoop kopen omdat ik toch de richting elektriciteit elektronica volg en em warschijnlijk nog veel nodig zal hebben. Ik had een boekje van Conrad in de bus gekregen en nu wil ik wel is weten wat jullie vinden van devolgende scoop:
30 MHZ OSCILLOSCOOP 630
Bestnr.: 129640 - 892 keer
PROBES MF 312
Bestnr.: 107077 - 89Als je dit optelt is het toch voor een aardige som geld dus wil ik het direct goed doen,
Alvast bedankt,
Jan Cools
Ik zou ook gene kopen waar er voltcraft op staat maar kijk eens in elektuur van de maand mei (met het WK daar) wel daar hebben ze ze allemaal eens op een rijtje gezet.
Een fatsoenlijke scoop kost je 80-150 euro op marktplaats. Denk daarbij ook even aan dingen als bedieningsgemak. Ik heb hier een philips PM3244 staan, maar dat ding is een pain in the ass qua bediening (en vooral qua triggering). Tektronix scoopjes zijn veel prettiger, is mijn ervaring. Maar die zijn vaak wel wat duurder. Daarnaast vind ik dat vooral de oudere modellen er erg goed uitzien.
Op 11 juni 2006 17:01:24 schreef Sine:
[...]Ik spreek jou oven een paar jaar nog eens hierover ok
Scopes boven de 10MHz zijn echt allen niet voor zend amateurs, Sterker nog, aan de HF kant ga je zelden met een scoopje prikken.
Ben ik die uitzondering
Ik heb nog steeds een 20MHz Dynatek en meet aan HF-eindtrappen 
Op 11 juni 2006 23:40:58 schreef Henry S.:
[...]
Ben ik die uitzonderingIk heb nog steeds een 20MHz Dynatek en meet aan HF-eindtrappen
Bij korte golf eindtrapjes is dat wat anders idd 
Ik heb een gisteren een Philips PM3243 gekocht, maar er is geen handleiding bij, het is een proffesioneel oud beestje, heeft iemand daar een handleiding van ? want ik krijg kanaal 1 niet op het scherm.
morc
Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
Zo´n oud beestje heb ik op mijn werk nog staan (iets ouder nog de 3240 uit mijn blote iets over verhitte hoofd)handleiding service manual heb ik.
Mischien kan je er wat mee ?
zweetvoetje
Free the whales!
@PCModder: ik heb ook zo'n beestje, en ik heb ook geen handleiding, maar normaal gesproken moeten beide kanalen gewoon zichtbaar zijn.
als je wat met de position knop speelt ofzo zou ie wel tevoorschijn moeten komen, maar waarschijnlijk heb je dat al gedaan.
De enige methode om 2 signalen tegelijk te bekijken is door hem op 'chop' in te stellen. Met 'alt' gaat het niet tegelijk, maar het effect is vaak ongeveer hetzelfde.
Krijg je wel lettertjes op het scherm als je de logic-analyser aanzet? (heb je er ook de PODs bij?)
edit: ik zie net op: http://www.telford-electronics.com/manuals_p.htm dat de manuals nog verkocht worden, ik weet alleen nie hoe duur ze zijn.
[Bericht gewijzigd door zweetvoetje op ]
Ja idd, kun je zoiets opsturen ?
[Bericht gewijzigd door The Dutchman op ]
Hoeft niet
Heb net gevonden hoe het kwam, de Cal knop stond helemaal verkeerd ik zal wel is een fototje posten 
zweetvoetje
Free the whales!
ah, ik zie nou trouwens ook dat je een pm3243 hebt, i.p.v. de pm3543.
die is ook wel fijn, met 2 tijdbasissen zo te zien.
morc
Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
lijkt veel op het beestje wat ik nog heb staan, iets nieuwer:-)
Ik zal morgen eens dat ding afstoffen en zien wat het is 
[Bericht gewijzigd door morc op ]
Jip, die heb ik, nu moet ik nog zorgen voor goede snoeren, kan ik gewoon een BNC connector kopen en daar snoeren aanzetten ?
Dan zal ik nog een probe moeten bijkopen
, Nu mag ik van mijn ouders niet meer aan mijn elektronica bezig zijn omdat de examens weer volop gaan beginnen