Op 3 maart 2007 19:15:45 schreef WillyHul:
Nog een stommere actie...
Ik heb naast mn bed een klein behuizingkje met 4 schakelaars zodat ik vanuit mn bed wat licht aan kan doen. Alleen het behuizingkje sluit niet helemaal zo goed omdat ik er teveel in geboord heb. Dus eergisterennacht lag ik lekker te slapen, met het kussen tegen het behuizingkje aan, is ie losgegaan. Toen ik dat merkte dat er iets op mn kussen lag, merkte ik al gouw dat dat het behuizingkje was........ ik voelde het tintelen 
Ik was opeens klaar wakker:). Gelukkig voel je niet zo gigantisch veel als je op een dik matras licht. Nu maar gouw dat ding van de muur slopen.
koop een el-cheapo klikaaklikuit setje en je probleem is weg.
ik heb 2 van die setjes van de HEMA, zit dan 1 ab (5 kanaals) en 3 stopcontacten in zo'n set. 1 stopcontact is stuk dus heb nu 5 stopcontacten met AB
.
de 2e AB ga ik aan een PICje hangen. dan ook nog een lichstluisje (2, om ook de richting te bepalen) bij de deur: en voila: domotica: het licht gaat aan als ik binnenkom en uit als ik weg ga (ok, een LDR is ook handig, zodat 'ie merkt of het licht wel nodig is) (en uiteraard met een displaytje en schakelaartjes dat je kan instellen wat er aan/uit moet) (is overigends een project wat nog ergens op de todolist zweeft en waar niet aan gewerkt word)