Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Op 15 juni 2006 21:48:16 schreef Lucky luke:
beste moderatoren,
ik ben bezig een poging te ondernemen tot het opbouwen van een zeer eenvoudige homepage
Dat is natuurlijk heel leuk voor jouw homepage, maar als je echt beroemd wil worden is het een veel beter idee een mooie cursus te maken en hem dan *hier op CO* te plaatsen. Veel meer bezoekers, dankbare mods, en als je ook nog bezoekers naar je site wil trekken plaats je ergens nog een linkje.
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Op 16 juni 2006 14:36:40 schreef Lucky luke:
heeft CO iets aan een artikel: schema's lezen?
Vast niet idereen, maar als ik sommige discussies zie dan zou dat best nuttig zijn. (maar ik ben geen moderator/beheerder)
Ganzz
-
Op 16 juni 2006 15:14:26 schreef Lucky luke:
edit:
de geboorte van spamacount is een feit!
kijk op www.home.versatel.nl/spamacount/index.html.
De geboorte van een 404 error is een FEIT
Wouter van Ooijen
Op 16 juni 2006 15:14:26 schreef Lucky luke:
de geboorte van spamacount is een feit!
kijk op www.home.versatel.nl/spamacount/index.html
Oei! dat doet pijn aan mijn ogen. Snel weg daar...
Wouter van Ooijen
Op 16 juni 2006 15:48:17 schreef Lucky luke:
dus wat wil je liever?
witte achtergrond, zwarte letters. saai he? maar wel goed leesbaar, en het papier wordt niet al te nat als ik het inkjet.
enne... zorg dat
- google al je pagina's kan vinden
- iedere pagina een eigen URL heeft
Ganzz
-
Op 16 juni 2006 22:58:40 schreef Lucky luke:
[...]
adsl budget, versatel.werkt traag (40kbit per sec. max. gemeten hier, theoretich moet meer mogelijk zijn)
heeft datalimiet van 250 mb de maand.nu geen flash, maar met een beetje flashspel loopt het hier echt als een schildpad. voordeel is: je vijanden lopen meestal ook als een schildpad (soms niet...)
maar dat is behoorlijk offtopic... nu je er toch bent, wat vind je van de huidige kleurencombinatie van www.home.versatel.nl/spamacount ?
kleuren zijn beter maar ik vind het paars waneer je al op een link hebt geklikt niet lekker te lezen
Amateur19
Overleden
Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets
Op 16 juni 2006 20:46:41 schreef Lucky luke:
...........
verder weet ik niet wat mijn internetprovider met php en mysql doet, maar ikzelf zou al helemaal niet weten hoe daarmee om te gaan.
...........
Daar zou ik je nog wel mee kunnen helpen. Ik kan je ook nog een hoosting plekkie aanbieden met PHP MySQL Perl POP3 SMTP IMAP. DSL 10MB/s UP/DOWN max. Ik heb nog 80GB leeg staan. Moet je alleen wel zelf voor een domeinnaam en dns-verwijzing zorgen.
Een aantal kreaties. Datasheets/Fotoalbum. Site met BBS e.d. Site voor een vriendin. Mail-server interface. Chat server (in aanbouw).
Dit is geen reclame, gewoon hobby.
:7 no-profit NO-ADS!!!!
Op 16 juni 2006 23:10:25 schreef Lucky luke:
[...]
zolang het ondersteunt word gebruik is het toch niet erg?
[...]
Volgens mij heb je eerdere reacties niet gelezen...
Frames geven je niet de complete url, Google vindt ze ook niet netjes, er is alleen met een omweg naar te linken, en dat laatste is nou juist het belangrijkste.
Wouter van Ooijen
Op 18 juni 2006 14:05:38 schreef Lucky luke:
[...]
hoe maak ik dan een leuk menuutje aan de linkerkant?
of moet ik dan onder ELKE pagina een link naar de 1e pagina zetten?
Er zijn vele manieren voor. Zelf maak ik eerst de pagina's van m'n website, dan specificeer ik hoe de menustructuur in elkaar zit, en een python scriptje maakt de benodigde frames en linkerpagina's aan.
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Eerlijk gezegd snap ik het probleem met frames niet...
Ik gebruik al 4 jaar frames op mijn site, toegegeven: het is niet makkelijk voor opgeven voor zoekmachines en dergelijke, maar als je gewoon de index pagina opgeeft is er niets aan de hand, dus wat is het probleem?
Maar ja... ik kan geen php mysql of wat dan ook, alleen html, en daar hou ik het gewoon bij, lekker simpel, wel veel werk misschien (in vergelijking met php en zo) maar dat snap ik tenminste:)
Lucky luke: de site is leuk, maar hoe de tekst geordend staat vind ik aan de rommelige kant (maar dat zou aan m'n schermresolutie kunnen liggen (1280 x 1024)) en - wat al vaker gezegd is - staan er behoorlijk veel typefouten in.
Ik zou (al is het nog maar het begin van een site) toch goed getypte inhoud plaatsen, voor hetzelfde geld krijg je nu een paar bezoekers die de nu bestaande stukken tekst lezen, denken van: 'jemig, wat een spel/typfouten' en je site niet meer hoeven te zien, dat zou toch jammer zijn?
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 18 juni 2006 14:54:53 schreef weardguy:
Eerlijk gezegd snap ik het probleem met frames niet...Ik gebruik al 4 jaar frames op mijn site, toegegeven: het is niet makkelijk voor opgeven voor zoekmachines en dergelijke, maar als je gewoon de index pagina opgeeft is er niets aan de hand, dus wat is het probleem?
dat scheelt mij een hoop werk...
Maar ja... ik kan geen php mysql of wat dan ook, alleen html, en daar hou ik het gewoon bij, lekker simpel, wel veel werk misschien (in vergelijking met php en zo) maar dat snap ik tenminste:)
zeker omdat die behoorlijk herkenbaar klinkt...
Lucky luke: de site is leuk, maar hoe de tekst geordend staat vind ik aan de rommelige kant (maar dat zou aan m'n schermresolutie kunnen liggen (1280 x 1024))
klopt, het is best wel rommelig geordend, ook op 800x600 (mijn scherm). (daar ben ik nu overigends wat aan het doen, ik meld het wel als dat online is)
en - wat al vaker gezegd is - staan er behoorlijk veel typefouten in.
Ik zou (al is het nog maar het begin van een site) toch goed getypte inhoud plaatsen, voor hetzelfde geld krijg je nu een paar bezoekers die de nu bestaande stukken tekst lezen, denken van: jemig wat een spel/typfouten en je site niet meer hoeven te zien, dat zou toch jammer zijn?
dat zou zeker jammer zijn. geef typefouten waar je je aan ergerd dan ook door, dan verbeter ik ze
edit: de kleurencombinatie staat nu tenminste vast (is weer gewijzigd ja. nu grijz achter en zwart voor. links nog steeds in standaard kleur want weet niet hoe dat ge-.css't moet worden...
Op 18 juni 2006 14:05:38 schreef Lucky luke:
[...]
hoe maak ik dan een leuk menuutje aan de linkerkant?of moet ik dan onder ELKE pagina een link naar de 1e pagina zetten?
of is het wat javascriplookalikigs waar ik nu nog niks van weet (maar wat me wel interesant lijkt)
[...]
Wat is er mis met twee tellen copy & paste?
Teven het tweede verzoek om dit op het elektronische vlak te houden! Websites maken valt niet onder vlag van CO.
Dus alleen een discussie betreffende de inhoud aub.
Op 19 juni 2006 16:24:55 schreef Lucky luke:...och, dingen als stijl/smaak valt niet over te twisten...
Jawel hoor, daar kan je heel goed over twisten.