Hoi,

ik heb een oude buizen doormeetzender gehad. Deze levert standaard een sinus van 120 KHz tot 260 MHz. Nu wil ik de amplitude van dit signaal versterken en er een blokgolf uit halen. Dat kan wel via één of meerdere opamp schakelingetjes, maar het probleem is de voeding. Waar kan ik die voeding vandaan trekken. Ik denk niet uit de generator zelf, want die zal wel op zo'n 100V werken met die buizen. Daarnaast si het een rotkwarwei om dat ding open te krijgen. Ik heb al geprobeerd met 2 schottky diodes en een dikke elco het signaal op de positieve flank gelijk te richten en er zo een dc spanning uit te halen, maar veel hoger dan 1,3V kwam ik niet.

Weet niet direct een antwoord op je vraag, Brend
maar ben wel sterk geintreseerd in het schema van je doormeet zender.
Kun je dit mailen of iets?
Thanx :-)

ik heb het schema helemaal niet dus dat zal niet gaan. De naam is Bernd bij de weg :P Het is een vrij simpel, eenvoudig apparaat hoor. Mn oom zei dat hij waarschijnlijk is opgebouwd uit twee dubbeltriodes.. das alles. (ja met wat andere onzin er omheen) Het is een oud apparaat van Leader. Bij lage frequenties is het sigaan ook niet echt moi. Pas van 800 KHz... zoiets wordt het sinusvormig.

[Bericht gewijzigd door Bernd op ]

Bernd, effe de R verwisseld, sorry :-)
Dubbel triodes? zou dus osc+buffer kunnen zijn, of een balans osc.
Nu ja, thanx anyway.

Bernd wat is het typenummer van die Leader?

er staat op LSG-10 signal generator. Ik wil eigenlijk een plaatje laten zien, maar het upload archief doet het niet meer ofzo. Als ik op uploaden druk laadt ie wel, maar ik kan hem nergens meer vinden.

Maar allemaal leuk en aardig, maar heeft er ook iemand een antwoord op mn oorspronkelijke vraag??

Kijk eens in je mailbox voor het schema