Ik weet het, dit is geen computerforum maar een elektonica forum maar het heeft er indirect wel zeker mee te maken.
In de elektuur van maart 2003 staat een stukje over een dll-bestand om seriele poorten van de computer aan te sturen. Ik heb zowiezo geen ervaring met het toepassen van dll bestanden.
Weet er iemand een site waar ik wat uitleg kan vinden (het liefst over het elektuur artikel)?

dll bestanden kan je gebruiken bij het schrijven van een programma in de dll staan zogezegd een aantal functies ingebouwd die bij het bouwen van een eigen programma makkelijk zijn aan te roepen. Helaas ken ik het hele artikel van de elektuur niet dus ik kan je ook niet verder helpen

een klein schop je naar Software & Interfacing

dat artikel wou ik ook net toepassen

je kunt die .DLL dan bijvoorbeeld implementeren in Borland c++ builder en zo een programmatje maken om de poort handmatig te sturen, echt wel handig!

kan ik ergens documentatie of zo vinden over die dll?
ik neem aan dat er ook bepaalde commando's in bijvoorbeel visual basic gebruikt moeten worden?

[Bericht gewijzigd door Jaco van der Linden op ]

Op 16 maart 2003 13:18:23 schreef Moonwalker:
dat artikel wou ik ook net toepassen

je kunt die .DLL dan bijvoorbeeld implementeren in Borland c++ builder en zo een programmatje maken om de poort handmatig te sturen, echt wel handig!

*schop

Ik was ook van plan om zoiets te doen. Maar ik ben (helaas) niet echt thuis in C of C++. Zou iemand een klein stukje code hier kunnen posten (of mailen) zodat ik een 'opstapje' heb?

ik dacht dat ik al naar het programma had gekeken wat bij de serial.dll hoorde. Maar dat heb ik net gedaan, en zo gaat het wel lukken.

[Bericht gewijzigd door L.Mo op ]