Toch even melden dat ik mijn WK-versterker klaar heb gekregen (en dat met al die pillen op.....lekker, aan 400V werken
)
Details en foto's post ik pas na de 7e october, de ZBA luisterdag heeft de premiere.
Details van de schakeling kan ik wel geven, ook wel interessant voor Chipje:
ECC802S direct gekoppeld als input/kathodyne, dan 12BH7 als driver, dan KT88 push pull met tegenkoppeling vanaf de anodes naar de kathodes van de 12BH7s. Geen loop-feedback.
Biasregeling: nu nog even noodgedwongen met potmetertjes wegens tijdnood, maar er komt een opt coupler in die de spanning over een kleine kathodeweerstand meet, waarna de opto-transistor de NRS bijregelt met een zeer laagdoorlaatfilter erin (integreren).
De kathodevolger kreeg ik niet ver genoeg uitgestuurd in het negatieve bereik, en ik had geen tijd meer om nog een extra negatieve hulpspanning te fokken (lees: een extra trafo te monteren).
Al die plannen gaan na beide luisterdagen wel doorgang vinden, maar voorlopig doen we het even zo.
Die 2e luisterdag is trouwens op 21 october in Beetsterzwaag, misschien leuk voor de Noorderlingen?
En hoe klinkt dat nou? Nou, gewoon geweldig lekker 
Oh, nog wat voor Chipje: neem een 6CG7/6FQ7 als ingangsbuis, dat is een 6SN7 in Noval uitvoering.
Die zijn beter betaalbaar dan NOS 6SN7, en de Sovtek 6SN7 wil je niet, geloof me.