Weet niet of in het goeie topic, maar:
Hoe weet ik (meet-technisch gezien) of ik een ISDN lijn of een analoge telefoonlijn heb??

Alvast dank!
Groet Pia

Geloof dat ISDN rond de 90V werkt.
En je kan het zien aan die stekers. RJ45 is ISDN (bredere stekers dan normale telefoon aansluiting)

Bestaat dat nu nog altijd?

isdn..
It Still Does Nothing ....

ofte ook

Is Sowass Den Notwendig ? ( hebben we dan nou echt nodig )

ISDN: Ik Snap Dat Nie:+

POTS: Plotseling, Onder Telefoneren: Storing... >:-)

Bij ISDN heb je ook altijd een [wit] NT1 kastje.
En meestal ook een Quatrovox [centrale].
Bovendien staat het vermeld op de nota,bij ISDN betaal je
een hoger vastrecht.

En als ik het goed heb is de lijnspanning bij ISDN 100V en pij POTS iets van 60

Eens een telefoonstoring meegemaakt.
Klant had net zijn nieuwe woning betrokken, maar kon niet uitbellen.
Na veel gehannes bleek dat de vorige bewoner zijn NT1 kastje nog op de (destijds digitale) lijn had laten zitten. (op de eerste etage) Dat was nu analoog en filterde de DTMF "rij"-frequenties die een toestel genereerd bij het "draaien" van een telefoonnummer.
Alleen de boverste "rij" kwam nog door. Dus alleen combinaties met 1,2 en 3 waren mogelijk.
112 dus nog wel... :-)

Op 13 oktober 2006 21:37:16 schreef Sine:
En als ik het goed heb is de lijnspanning bij ISDN 100V en pij POTS iets van 60

POTS? dat is toch een vorm van ISDN?

Pots is de gewone analoge telefoonlijn.
ISDN is ongeveer 95 volt.

POTS Plain Old Telephone System is gewoon een analoge lijn.

wat zijn dan die 2 verschillende systemen die je kunt hanteren bij ISDN??
Ook 2 van die (voor mij) onverklaarbare afkoringen.

Op 13 oktober 2006 23:10:39 schreef Etherfreak:
ISDN 2.
ISDN 30.

Nee het is anders... Ik zal het boek er eens bijpakken...

***ping!!***
Point-to-point en Point-to-Multipoint

[Bericht gewijzigd door Fantomaz op ]

De gewone huis-tuin-en-keuken ISDN lijn is vrijwel altijd een point-to-multipoint ISDN lijn. Je kunt meerdere apparaten aansluiten op de S-bus.

Point to point gebruik je b.v. als je een centrale aansluit die met meerdere ISDN-2 lijnen wordt aangesloten op KPN, en waarbij je dus b.v. meer dan 2 buitenlijnen beschikbaar wilt hebben op hetzelfde nummer.

Op 13 oktober 2006 17:44:59 schreef free_electron:
isdn..
It Still Does Nothing ....

ofte ook

Is Sowass Den Notwendig ? ( hebben we dan nou echt nodig )

ISDN is heel mooi maar storing gevoeliger m.i. dan analoog, verleden week plotseling geen ADSL meer provider gebeld : alles ok, KPN alles ok : uw apparatuur is niet in orde meneer. Deze week viel ook mijn ISDN uit , gebeld de lijn werd gemeten en was ok : uw apparatuur meneer. En wat bleek na de meting zowel ADSL als mijn ISDN werkte weer. Kennelijk was de centrale prettig gestoord.

Ha
Blijkt een analoge lijn te zijn. Meet 47 volt.
En dat witte NT-1 kastje zit er idd ook niet.

Leuk als mensen denken te weten wat voor een aansluitingen ze thuis hebben! T heeft betrekking op een storing van een giga-set achter een (analoge?)centrale met vaste toestellen.
Wel gebeld kunnen worden maar niet kunnen bellen en indien voor de centrale afgetakt afwisselend de vaste telefoon en de giga-set af laten gaan? Maar k geloof dat ik maandag S!#mens een zal bellen. (of als iemand dit probleem kent?)

Alvast bedankt en goed weekeinde,
Groet Pia

Op 14 oktober 2006 12:42:21 schreef pia:
[....]Wel gebeld kunnen worden maar niet kunnen bellen [....]

Dat klinkt als een afgesloten lijn. Is de rekening wel betaald?

O sorry. Indien voor de centrale aangesloten kan hij wel bellen en met vast toestel sowieso!! :-)

Wat voor centrale heb je daar Pia?
Houd er rekening mee dat ISDN vaak gebruikt wordt wanneer men meerdere analoge toestellen heeft.
Vóór de centrale is het dan ISDN. Ná de centrale heb je dan je analoge apparatuur.
Maar in dat geval zou er ergens nog een NT1 moeten zitten.

Ik kwam op dit idee omdat je sprak van een gigaset. En volgens mij heb je die alleen bij ISDN en niet bij analoog!

Fantomaz:
Nee, dit is de gigaset A265, voor analoge lijn.
Telefoonspecs

Ik meet trouwens overal(voor en na de centrale) ongeveer 47 volt dus vandaar dat ik dacht analoog?

Dat zal dan wel, inderdaad.

euh ? ISDN is dacht ik 48 volt. De NT haalt er zijn stroom uit