SMD LM 741 OP?

En hoe precies is deze thermostaat ongeveer? Ik bedoel daarmee de differentie.

En bij gelijkspanning kan de gelijkrichters dan weglaten?

Klopt.

SMD LM 741 OP?

Neem maar PDIP, tenzij je graag met SMD werkt.

En hoe precies is deze thermostaat ongeveer? Ik bedoel daarmee de differentie.

Zou ik niet kunnen zeggen.

[...]
Neem maar PDIP, tenzij je graag met SMD werkt.

Ik heb daar geen ervaring mee, wat kan ik het beste nemen?

En wat is van die PDIP het hele typenummer?

[Bericht gewijzigd door Corné 12 op ]

PDIP.

IC LM741=LS 141=TBA 221
Bestnr.: 175935 - 89

Type LM 741 DIP
Omschrijving actieve versterker
Pins 8/DIL

[Bericht gewijzigd door JuuL op ]

En wat is van die PDIP het hele typenummer?[/quote]

Ik wil deze schakeling op een breadboard maken, maar ik heb er nog geen één. Ik wil er eentje aanschaffen. Wat voor één kan ik het beste nemen? En die van Dick Best (www.dickbest.nl) zijn die ook goed, voor dit soor doeleinden?

Nou, pech hebben dan. Maar nu kan ik gelijk de rest van de bestelling ook bij dick best doen. (ik hoop trouwens dat het in een envelop kan).

Bedankt

Ik wil graag de 220v thermostaat schakeling maken (deze site).

Alleen er staat een transistor BC 548, maar is dit een A,B,C of D. Of maakt dat niks uit in deze schakeling?

bedankt

Ik wil graag de 220v thermostaat schakeling maken (deze site).

Alleen er staat een transistor BC 548, maar is dit een A,B,C of D. Of maakt dat niks uit in deze schakeling? (ik bedoel de letter die er achter komt).

bedankt

B types voldoen in het algemeen.

Hallo,

Ik ben de thermostaat aan het maken op een breadboard. Alleen zit nu met de LM 741 DIP. Heeft iemand hier de pin aansluiting van (nummers, het zijn 8 pinnen). Heeft het iets met de stip onderaan te maken?

Bedankt

Is de datasheet van een 741 serie ( je hebt er verschillendes) die allemaal 8 pinnen hebben gelijk? En hoe kun je zien wat de linkerkant is ( bij mij zit er zon zwarte stip op).

In de datasheet staat ook een stip. stip is pin 1, vervolgens tel je tegen de klok in. Ook staan in de datasheet alle uitvoeringen plus pinnamen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]

als je de stip links onder hebt

8765
1234

Is dat zo goed?

Op 17 januari 2007 16:11:09 schreef Henry S.:
Ja, je kan tellen. ;)

Oh mooi dan hoef ik niet meer terug naar de kleuterschool:P

Maar bedankt.

En werkt je thermostaat al?

grootjes Lowa

@lowa: Ik heb een klein deel gemaakt en heb nog niet alle onderdelen. Die worden nog nagezonden.
Maar ik zit ook met een tentamen natuurkunde voor vrijdag, dus die gaat voor, dat vind ik nog al lastig met die magneetvelden en met die lorentzkracht.

Op 18 november 2006 20:02:07 schreef Corné 12:
Ik heb de weerstand van de 220 V relais gemeten. Het kan zijn dat het niet helemaal klopt, ik kon geen stroomsterkte meten, omdat het wisselspanning is en dat kon de multimeter niet. Maar dan is dat in iedergeval het maximale. Dus kan die solide state relais dat makkelijk schakelen.

Met een Ohmmeter meet je alleen de gelijkstroomweerstand, dat is slechts een fractie van de totale (schijnbare)weerstand bij het aanleggen van een wisselspanning.
Je kent duidelijk al heel wat begrippen, maar ik betwijfel of je klaar bent om schakelingen te ontwerpen die rechtstreeks op het lichtnet werken.
Jammer voor je ego, maar hou je voorlopig maar bij 12V schakelingetjes. Dan bespaar je alvast je ouders een onaangename verrassing.

Die 220 relais dat was gewoon een kant en klare relais.
Dus prik in die draadjes en klaar. Dus daar kan niet zoveel fout aan gaan, volgens mij. En anders is het een andere stop er in en weer iets geleerd hoe het niet moet (alleen overal van afblijven als je de stekker er in stopt).
Maar dat is nog maar 1 keer voorgekomen dus valt het mee. Maar ik kan nog geen schakelingtjes ontwerpen behalve heel eenvoudige, maar zoals de thermostaat, neem ik letterlijk over als hier op de site. Maar ik moet wel toegeven dat ik het wel fijner vind om met 12 v te proberen. Dus eerst de relais 12 v laten schakelen en daarna pas 220. Dus als het kan probeer ik het eerst altijd met een trafo. Maar het is vooral het kleine spul (weerstandjes potmeters en ictjes) waar ik nog geen ervaring mee hebt, en probeer te krijgen.

Bij de 230 V gedeelte staan paar weerstanden. Gaat hier ook het vermogen doorheen wat door de belasting wordt afgenomen? Het zijn maar 1/4 W weerstanden, dus moet ik misschien bij de belasting gewoon een 220 v relais plaatsen en op die relais de belasting aansluiten?

Vermogen gaat nergens doorheen, en zou je ook voor een opeenvolgende post binnen 24 uur de edit willen gebruiken?

Oke is goed. Met edit bedoelt u zeker het bericht wijzigen?

jazeker.

Heb je btw nog ergens een schema? Weerstanden in de 230V keten zie ik zo niet 123 in dit topic.

De 220 v thermostaat van deze site bij schakelingen. Bij het laatste stukje daar staat 220 V over, en het apparaat wat ingeschakeld wordt. Gaat de stroomsterkte door die weerstanden (1/4 w weerstanden gebruik ik) heen en is het nodig dat ik bij de belasting een 220 v relais er tussen plaats? Of kan hij 100 W wel inschakelen? En een condensator hoe weet je wat de + en de - is? Kan je dat met die diodestand op de multimeter meten?