roelke.nl
AVR powerd
maar voor 140 euro
heb je verzendkosten meegerekend ?
en btw ?
zo ja, wat kosten de galvo's dan nog ?
edit :
daar bedoel je ?
daar komt nog :
Western Europe $80AUD
aan verzendkosten bij
dus dat zijn alles bij elkaar toch nog meer dan 200 euro
ledfreak
Moderator green laser forum http://www.greenlasers.co.uk/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
Op 29 september 2007 12:58:38 schreef haan:
maar het verschil zit in de versterker en de afregeling daar van, galvos zijn gelijk
ja dat hoop je maar zeker weten doe je het niet neem ik aan
Is dit wel closed loop dan? Zie het negens staan.
Hij is ook te koop (mét garantie): op http://www.laserpic.com/Product_galvo/ProEnLP_12.html
Zijn grote broer is die van 30K/sec: http://www.laserpic.com/Product_galvo/ProEnLP_30.html
roelke.nl
AVR powerd
jah, ik weet dat je dingen als gift verstuurd
je geen belasting hoeft te betalen.
totdat ze je pakket openmaken ...
een gift is een gift
en ledfreak ik weet het zeker heb ze uit elkaar gehaald gemeten en gewogen en verwiseld van plaats een 15 k aan een 20 k versterker werkt gewoon en is geen verschil merkbaar
[Bericht gewijzigd door haan op (34%)]
ledfreak
ik weet wel dat de mijne niet goed getuned waren toen ze binnen kwamen
ze lopen nu op 22k in iedergeval zonder problemen
inderdaad je moet ze zelf afregelen
heb ik ook ontdekt
en op 30k wordt het wat minder maar is wel te doen kleinere hoek aan houden
de potmeters zijn wel afgelakt maar mij een raadsel waarop
zooow
antoine, dinky, dnst, pdi, en ik zijn ook weer aanwezig xD
hebben een leuk weekeinde gehad in regensburg (laserfreaktreffen 2007) lekker shows gekeken know how uitgewisseld en heel veel lol gehad 
ledfreak
Op 30 september 2007 22:45:29 schreef Electrogek:
zooowantoine, dinky, dnst, pdi, en ik zijn ook weer aanwezig xD
hebben een leuk weekeinde gehad in regensburg (laserfreaktreffen 2007) lekker shows gekeken know how uitgewisseld en heel veel lol gehad
nou post eens ff wat pics dan
this thread is worthles without pics 
komen er aan 
ik heb zelf geen fotos gemaakt
maar dnst, dinky en me broertje wel.
dus nog ffies geduld graag 
mvg henkie
Idd ik heb een typfoutje gemaakt in men vorige post
het ging wel degelijk over 4*100mW ipv MW 
Ik heb de cubusjes besteld bij Medialas en ben er op aan het wachten .
Foto's van zowel men 4 green als men 1.6Watt balenced white FULL COLOR dpss (635nm.473nm.532nm) volgen .
Momenteel gebruik ik enkel galvo's (CT 6210H 60.000PPS) in men full color systeem
maar ik ga de ''waste beam's'' wss gebruiken om enkele mooie gratings aan te sturen in een beam bankje.
LOL Als je graag gans blind bent mag je je ogen er wel mee laseren 
Nee met balenced bedoeld men dat de laser output minimaal 1.6WATT is en geloof me die wil je niet in je ogen krijgen
de modules die in de laser zitten zijn 635nm@800mW 473nm@200mW en 532nm@1000mW wat een totaal maximaal vermogen geeft van 2Watt maar aangezien je+- 20 tot 30% verlies krijgt bij wit licht is hij een 1.6Watt balenced white full color laser . alle modules zijn analoog 0-5v aangestuurd en deze geschied via een Avatar van Medialas
roelke.nl
AVR powerd
ff een vraagje, ik ben op het moment aan het kijken naar zelfbouw galvo's. Ik heb al wat ervaring met lasers omdat ik net een projectje met MOT-2's heb afgerond en die laser werkt nu prima. Maar omdat MOT-2's natuurlijk niet echt snel zijn wil ik nu eens kijken naar zelfbouw galvo's. Het hoeft allemaal niet perfect te gaan werken want ik vind het gewoon leuk om een beetje te knutselen enzo.
Maaaar, ik heb wel een idee waar ik de meeste onderdelen vandaan kan trekken, maar de staafmagneten zijn het moeilijks te vinden. Ik zat te denken aan magneten met een buitendiameter van 6 mm en een lengte van 20 mm (natuurlijk wel diametraal gemagnetiseerd) en het liefst ook al een gat erin zodat ik die niet zelf hoef te gaan boren (ofwel de CYL0275). Ik heb al een beetje op internet zitten speuren, maar dan kom je uit bij bedrijven die in het buitenland zitten enzo, dus mijn vraag is of iemand hier op het forum misschien nog zulke mageneetjes thuis heeft liggen (en ze verkoopt voor een normale prijs) of dat iemand een bedrijft ken dat zulke magneten verkoopt (en een beetje in de buurt zit)
hij heeft 800mW rood wil je wit hebben kun je er niet te veel blauw of groen in doen kom je ongeveer op 1,2w
ik ben trouws ook bezig met een mot in cloosedloop
terugkoppeling via de spoel die gebruikt word voor de nulstand komt vandaag of morgen op mijn website
roelke.nl
AVR powerd
neej het klopt wat jij zegt over dat rood
vergeet wel niet dat 635nm is
dat mixt toch anders 650nm he
Hey beste heb een vraag
Ik ben van plan om een 45 k scanner te kopen met een (maar 100 mwlaser) van de website laserworld.com
Wat ik mij nu al een tijdje afvraag is als ik figuren wil maken hoe moet ik ervoor zorgen dat als ik bv 2 cirkels wilt tekenen zonder dat deze aan elkaar raken (dus bv 1 links en 1 rechts) hoe moet ik mijn laser of scanner of beide configureren zodat ik niet constant een verbindings lijn zie gaan van de ene naar de andere cirkel.
Weet iemand ook deze te kunnen verbinden met een pc? Het gaat om de Laserworld LW-45K Scanner Set
Mvg
Axel
roelke.nl
AVR powerd
om geen lijnen tussen figuren te krijgen
moet je de laser blanken
om de galvo's aan te sturen heb je een dac nodig
Op 5 oktober 2007 15:38:58 schreef roelke.nl:
om geen lijnen tussen figuren te krijgen
moet je de laser blanken
om de galvo's aan te sturen heb je een dac nodig
Zal een gewone DAC deze scanner aankunnen (1 via lpt poort want heb horen zeggen dat USB's enorm duur zijn of valt dit mee?)
EN mag ik vragen hoe je deze laser dan blankt?
HArtelijk bedankt!
Hallo!
even voorstellen:
Ik ben Jeroen, en kijk op dit topic mee sinds dat het nog op GoT liep. Ik heb me heel lang voorgenomen iets met lasers te gaan doen, en sinds een maand ben ik actief aan het prutsen.
Ik heb een K12n scansetje gekocht via Ebay, met DMX bordje.
Om te beginnen heb ik de LPT-DAC van Guido op een breadboardje opgebouwd, en die werkt erg goed! Alleen moet ik de +5V voedingspanning naar 10V verhogen om het volledige +/-10V ILDA bereik te krijgen, voor de K12n driver. Binnenkort wil ik een printje etsen, maar dan moet alles eerst goed functioneren. Ik heb overwogen de bIlda DAC te bouwen, maar ik zie dat geknoei met SMD niet zo zitten
En de EasyLase DAC lijkt me een goede 'volgende stap' na de LPT DAC.
Uit een inkoopactie heb ik een setje van de Pecom Lasercommunicators gescoord, deze gebruik ik (gemod) om de scanners te testen. Tevens heb ik ook via Ebay een 100mW 532nm DPSS lasertje op de kop getikt.
Ik heb nu alles waar een gratis- of demoversie van beschikbaar is geprobeerd, en ik vind Mamba wel het mooiste en het prettigst in het gebruik. De DAC wordt goed aangestuurd incl. blanking. Alleen geef ik die paar honderd euro liever eerst uit aan een extra laser of DAC oid..
Dus kom ik uit op HE-laserscan.
Ik heb hier het volgende probleem mee: De blanking krijg ik niet aangestuurd.
Ik heb de 'MylaserpageDAC_ML_Driver.mld' gebruikt en kan voor DAC 2.0 kiezen in het hardware menu. Het scannen gaat vrij goed, maar op PIN1 geen blanking. Ook op andere beschikbare pinnen kan ik geen signaal ontdekken waar ik iets mee zou kunnen.
Nou vermoed ik dat mijn DAC met blankuitgang op PIN1 versie 1.0 is, en ik heb iets gelezen dat die DAC 2.0 4 blankuitgangen heeft. Als HE mijn dac op deze manier aanstuurt dan gaat dat vast niet werken gok ik 
Heeft iemand een schema van 2.0? Of is er iemand die kan aangeven wat de verschillen zijn?
En is er wellicht een juiste MLD driver voor de versie 1.0 DAC?
En dan.. foto's!
Breadboard met LPT DAC:
Met de Pecom laserdiode:
Met de 100mW DPSS:
roelke.nl
AVR powerd
poeh lang geleden.. dat het nog op GoT liep ...
dac 2.0 heeft een 74hc574 om de blanking uit te sturen
Dit is versie 2.0 : http://www.uploadarchief.net/files/download/dacwandler+ttl2.jpg