Ah! deze was ik wel tegengekomen.. maar had niet bedacht dat dit die versie 2.0 wel eens kon zijn.. stom 
Ik ga het vanavond gelijk uitproberen. Bedankt!
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (48%)]
Op 6 oktober 2007 09:44:21 schreef haan:
als er uit je pen nr1 van je ltp geen signaal komt
ligt dit niet aan je dac
Bij Mamba (Paralel port settings->1 bit output->blanking->Pin 1) krijg ik die pin1 probleemloos aangestuurd. Bij HE-laserscan lukt het niet. zowel niet bij het selecteren van &H378 als de Mylaserpage_DAC_ML_Driver, welke dus voor DAC2.0 bedoeld is.
Met de 74hc574 toegevoegd functioneert blanking onder HE-Laserscan! ..maar alleen met de standaard &H378 setting, en NIET de Mylaserpage_DAC_ML_Driver. Dat is jammer want ik had het gevoel dat die ML_Driver beter presteert..
Kan het zijn dat de 'MyLaserpage DAC' toch een andere DAC is (kwa blanking) dan deze?
ledfreak
Moderator green laser forum http://www.greenlasers.co.uk/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
Op 6 oktober 2007 19:33:42 schreef SideFX:
Met de 74hc574 toegevoegd functioneert blanking onder HE-Laserscan! ..maar alleen met de standaard &H378 setting, en NIET de Mylaserpage_DAC_ML_Driver. Dat is jammer want ik had het gevoel dat die ML_Driver beter presteert..Kan het zijn dat de 'MyLaserpage DAC' toch een andere DAC is (kwa blanking) dan deze?
vreemd ik gebruik ook gewoon Mylaserpage_DAC_ML_Driver
en die werkt prima onder he_laserscan met de versie 2 dac
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (12%)]
Let wel op, bij grotere DPSS lasers zul je idealiter de temperatuurregeling van de pomp en / of cavity / KTP mee moeten laten regelen met de belasting.
Dat zal digitaal wat gemakkelijker vorm te geven zijn als analoog.
Op 11 oktober 2007 10:13:35 schreef SideFX:
[...]Als iemand trouwens een EasyLase, of andere USB DAC heeft liggen.. ik houd me aanbevolen. Op Ebay gaan ze helaas niet zo hard..
Ik heb hier eventueel nog wel een easylase te koop liggen.
Ik ben zelf overgestapt naar pangolin.
Ook heb ik nog 2x Phoenix PRO met DMX addon te koop.
Bij interesse stuur een mailtje naar: co(aapje)laserfreak(puntje)nl
Binnekort zal ik hier ook nog eens een lijstje posten met spullen die ik hier nog heb liggen en wil verkopen, onderandere paar goedkope 50mW DPSS groen, wat rode lasers 100mW, paar pointermodules enz. enz.
roelke.nl
AVR powerd
The_PDI
:Paul :David :|sakh "Sterk in homemade laser projectoren" Blijft mooi spul ;)
Dag mensen ik wilde jullie laten zien dat ik echt gek ben nou foto's spreken voorzich...
Chan board met pro galvo's
Pro galvo's
Ilda 24kpps
sins ik effu bij marktplaats een setje hebt gekocht dan dacht ik "waarom niet die pro galvo's op de zelfbouw servoboards hangen" en het lukte zonder problemen, ofja ik wist gewoon wat ik dee zelfde geld draait de galvo de andere kant op dan heb je een rommeltje.
Hij scan nog lang niet z'n max snelheid ik ben nog wel voorzichtig
heheh.
Het heeft me nog wat nieuws aangeleerd servogain moest lager, en dus betekent dat de galvo gain veel groter is en het breedband dan mijn zelfbouw galvo. Lichter maken is niet de enige probleem wat ik hier en daar hoort.
In het practijk bij de pro galvo's merk ik dat de spiegels geen beweging hebben als je met je vinger probeert teverplaatsen (tot ze zowel eraf kunnen breken).
En dat doet mijn zelfbouw 10 en 11,5k galvos dus wel het was maar heel ietjes dat je ze kunt bewegen. Als dit inorde is dan kan je pas sneller scannen.
Zie ook op de site van chan bij Closed-loop control fig 3.
(ik neem aan dat iedereen dit al wist..)
Om dit mogenlijk temaken voor de pro galvo's had ik de schema van de lm675, OPD en chan's board aangepast en bijgewerkt met veel geEtter. Het was voor mij een geheel gekloot omdeze driverboard stabiel tekrijgen voor mijn galvo's. Ik haal op dit moment 11.5k of piek 12K met bijgewerkte magneten. En pro galvo's getest tot 24kpps.
@PDI
Nou zo gek is dat toch niet 
Maar wat ik wel vreemd vind is dit, ik zie een mooie metalen behuizing, en links zit je laser module. Waarom ga je via die 45 graden spiegel naar je galvo's ??
Die module is toch klein genoeg om rechtstreeks je galvo's aan te lichten?! (ruimte zat zo te zien!) en dat scheelt je weer een keer reflextie...
The_PDI
:Paul :David :|sakh "Sterk in homemade laser projectoren" Blijft mooi spul ;)
Ik had wat ruimte gebrek en montage voor deze laser. Toen ik de kast maakte had ik geen rekening gehouden met deze bigdipper, toen had ik nog maar een leadlight laserpointer + rood.
Maar ik heb al een nieuw behuizing waar het gat meer naar rechts zit en hij is korter. Dus daar kan ik genoeg lasers in de linker kant monteren.
spiegeltjes 0.8mm dik heb er 10 is 5 te veel.
uit iedere spiegel kunnen er minimaal 2 uit gesneden worden.
meestal 4
Hey
Ik heb op het punt gestaan een EasyLase DAC te kopen, voor HE-Laserscan en/of Mamba, maar ik ben nu toch aan het twijfelen.
Ik wil graag live aan de slag. Met HE kan ik figures starten vanaf MIDI keyboard.. maar graag zou ik effecten ook willen sturen met de controllers. Dat lukt me niet met HE, of Mamba 2004 (of doe ik iets verkeerd?), maar wel met Mamba Black.
Nu heeft Pangolin de LA-Freak aanbieding: een USB DAC + LA Studio software voor $500,- (ex shipment)
En die software lijkt vanuit de beschrijving precies wat ik zoek! Vooral Showrider en Abstraction.. Volledige controle over allerlei parameters dmv MIDI en externe muziek.. klinkt te mooi om waar te zijn voor dat bedrag. Nu mag het niet commercieel gebruikt worden.. vind ik niet zo erg want in deze opstartfase was ik niet van plan er rijk van te worden 
Maar toch gun ik het de duitsers meer op de een of andere manier.. Zit wat ik zoek echt niet in HE Laserscan?
Zijn er verder mensen die ervaring hebben met LA Freak?
Op 17 oktober 2007 11:44:25 schreef The TOOL man:
het wordt weer eens tijd voor een foto
omfg .. gaaf!
Dit doet me denken aan de hard stage op Trance Energy 2005
Achter de DJ hing en muur van spiegelbollen. Die werden afgescand door een stevige argon laser.. met als gevolg een regen van laserlicht
fantastisch!
LA Freak is leuk, maar het blijft het kleine broertje van Pangolin...
Verder moet je uikijken met je bestelling, want de DAC kun je namelijk alléén gebruiken voor LA freak.
Koop je een EaseLase DAC, dan zijn er veel meer software programma's die je kunt gebruiken!!
Als je Live wilt gaan, dan zou je ook eens kunnen overwegen om Moncha aan te schaffen. Dit is ook met DAC en goedkoper dan LA Freak.
@ side FX
Gebruik zelf voor live play de avatar van medialas. Tikkeltje duurder 1200,- maar geen gesleep met computer en relax live spelen. De avatar heeft een directe ilda uitgang + je krijgt mamba2004 erbij om de avatar vol te pompen. Meer info op de medialas site.
Alleen op deze pagina zie ik al minstens 10 posts die op vraag en aanbod thuishoren.
Hou daar even rekening mee. Bij nog meer van dit soort posts lopen jullie het risico dat er een slotje op gaat.
zow mensen
ik moet ook maar is wat aktiever gaan doen hier realiseerde ik me net (ik hang alleen nog maar rond op laserfreak.net (duitse gedeelte))
momenteel heb ik ff een grote stap gezet xD
vd week komen er binnen :
150 mW blauw van CNI
en phoenix pro met dmx 
ik kan echt niet meer wachten xD
ik zal jullie op t lopende houden met een paar fotos waneer t binnen komt 
mvg henk