hallo,
Ik zit in het 4e jaar elektro-techniek,we zijn momenteel in praktijk bezig met oefingen op modulaire impulschakelingen. Morgen moet ik een oefening maken die alsvolgt luid:
*S1 bedient E1 via K1
*S2 bedient E2 via K2
*S3 bedient E3 via K3
* Met S4 en S5 kan je vanuit de schakelkast alle lichtpunten gezamelijk in -of uit schaklen.
Wie kan me helpen...
Alvast heel erg bedank !
En wat heb je zelf?
Natuurlijk heb je http://www.circuitsonline.net/forum/view/29138 gelezen...
Ik weet alleen dat we iets gezien hebben met dioden maar ik weet niet precies hoe ik dat in de praktijk moet omzetten...
greenghost
onze site -- -- -- |Siemens - LOGO! rocks| "HELP! het werkt!!!"
dioden ????????????????????
je moet gwn een impuls in je kast steken me een centrale bediening functie. heeft helemaal nix te meken met diodes
Voor een 4e jaars moeten impulsrelais gesneden koek zijn.
Of is de kwaliteit van het onderwijs zo hard achteruit gegaan?
Er komt geen diode aan te pas, kan wel, hoeft niet.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
@sbb, das de goed doordachte methode. ik denk dat ik bi-stabile relais had gebruikt of een paar latches.
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Op 26 januari 2007 20:46:11 schreef rptje:
bedankt, het is me gelukt!
Hoe dan?
Ik heb nog niets gezien...
LAat eens weten hoe jij het opgelost hebt!
Ik wil het wel eens zien! 