Electronica en andere Youtube filmpjes.

Dit topic is gesloten

Onder spanning staan zal ie niet direct doen. Er komt maar 0.5V uit het beestje. Dat er dan wel 50kA geleverd kan worden is natuurlijk bijzaak. :+

Maar toch, indrukwekkend om te zien.

Als je maar genoeg geinteresseerd ben, verwondert heel de wereld.
I try to be a nice person but sometimes my mouth doesn't want to cooperate!

Ik was eens aan het rondzoeken naar voorbeelden om een ringkern te wikkelen. Altijd leuk die DIY filmpjes te zien. Maar ook de profie's zoals deze.
Iemand een bescheiden ringkerntrafo'tje nodig om zijn buizenversterkertje te voeden? >:-)

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
dijkmane

Golden Member

In no Sense, Nonsense
Lucky Luke

Golden Member

Dat doet 'ie dus expres bij wijze van parodie... Hij weet wel waar 'ie het over heeft, zie z'n andere filmpjes. (Er zitten een paar vreemde tussen, eentje waarbij 'ie een puzzel legt. Nouja, het is een noodschakelaar, maar het gaat om het puzzelen :).)

Het bekijken waard zijn o.a. https://www.youtube.com/watch?v=NjKgPLeJ79Q en https://www.youtube.com/watch?v=_wR_mFWeI6Y (Meer met powerleds)
https://www.youtube.com/watch?v=Pa-bPlZikfE (Test/teardown van keurig goede Chinese voeding)
https://www.youtube.com/watch?v=wqJnFhhPAis teardown/review van een slechte Chinese USB lader
https://www.youtube.com/watch?v=rbrjkzMEpPU (Kunst met neonlampjes)

Kwa humor:
https://www.youtube.com/watch?v=ioAq7PI1Uwg (Over de slechte lader)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Behalve de verbrande vingers vind ik het ook wel sterk dat ze kunnen solderen zonder tin of desolderen zonder een component/tinpomp/litze vast te houden. :P Maar we zien iets over het hoofd. Het gaat natuurlijk niet om dat solderen... We moeten kijken naar wat er achter de print op de foto staat. :+
(Gelukkig zijn er hier op het forum ook echte vrouwelijke vertegenwoordigers...)

Als je maar genoeg geinteresseerd ben, verwondert heel de wereld.
LetterHenk

Golden Member

Als je haar maar goed zit..

Action expresses priorities LH
Lambiek

Special Member

Op 9 maart 2016 08:35:09 schreef LetterHenk:
Als je haar maar goed zit..

Dat is zeker waar. :)

Ze hebben alle twee ook vuurvaste handjes zo te zien.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Shiptronic

Overleden

Die onderste is echt blond, hij staat niet eens aan ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 9 maart 2016 09:33:45 schreef Shiptronic:
Die onderste is echt blond, hij staat niet eens aan ;)

Juist niet. Hoe dom zou je zijn om dat ding daar vast te pakken moest ie aan staan. :+

Als je maar genoeg geinteresseerd ben, verwondert heel de wereld.
PE9SMS

Special Member

Nu maar hopen dat ze een backup heeft van wat er op die HDD staat.

This signature is intentionally left blank.

Die UV bril is ook wel nodig. Zeker om de fume wat zo van het smeltende PCI slot afkomt te neutraliseren.

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

Uv-brillen zullen ook wel bescherming bieden tegen tinspetters zeker? :)

Als je maar genoeg geinteresseerd ben, verwondert heel de wereld.

Dit laat natuurlijk ook zien dat de (professionele?)fotograaf (als dit een man is) zelf ook geen verstand heeft van solderen of elektronica in het algemeen.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Schimanski

Golden Member

Mooi onderwerp voor een CO quiz. LOL.

Wat klopt er niet op de foto's

a) er zijn onvoldoende ESD maatregelen getroffen
b) soldeerbout staat niet aan
c) CPU ontbreekt
d) harddisk heeft last van stofinsluiting
e) alle bovenstaande

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Lucky Luke

Golden Member

Op 9 maart 2016 11:01:07 schreef Nightwalker:
Dit laat natuurlijk ook zien dat de (professionele?)fotograaf (als dit een man is) zelf ook geen verstand heeft van solderen of elektronica in het algemeen.

Fotograaf hoeft niet eens een man te zijn, maar het zal wel. (Even voor een van de dames op het forum 'm inkopt: "anders verpruts je het niet zo erg" ;))

Even ervan afgezien dat het model d'r vingers brand en optie e van Schimanski, en het gebrek aan tin/onderdelen/litze dat Shock noemt, waarom zijn het in vredesnaam altijd oude defecte computeronderdelen als er iets technisch uit moet zien?

Laat zo'n professional eens een keertje praten met een professional uit het vakgebied dat 'ie probeert te fotograferen. Ik snap best dat ze ons puisterige nerds niet op dergelijke foto's willen hebben ;) maar om ons nou helemaal volstrekt te negeren gaat toch wel erg ver.

Je zou zo'n vent toewensen dat elk stukje techniek dat 'ie gebruikt door een fotomodel is ontworpen en geassembleerd. Inclusief z'n camera.

Als 'ie het dan nog voor elkaar krijgt dergelijke foto's te maken, is er toch iets anders goed gelukt :)

EDIT: Heb ik iets miszegd? Het is ineens zo stil...

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

https://www.youtube.com/watch?v=e-QLGQl-Cb4 - hadden ze maar hier een waarschuwingsbordje gekocht!

mod edit: dit is niet de bedoeling

[Bericht gewijzigd door GJ_ op maandag 27 juni 2016 17:51:25 (24%)

Op 9 maart 2016 11:04:57 schreef Schimanski:
Mooi onderwerp voor een CO quiz. LOL.

Wat klopt er niet op de foto's

a) er zijn onvoldoende ESD maatregelen getroffen
b) soldeerbout staat niet aan
c) CPU ontbreekt
d) harddisk heeft last van stofinsluiting
e) alle bovenstaande

Voor de koelkast:
De harten van de meisjes, want het zijn tenslotte foto's.

Schimanski

Golden Member

Stockfoto modellen zijn een slag apart, echte meiden redden het wel na wat uitleg. "Soldering is a though skill to master"

Zelf kijk ik naar deze kanalen.

W2AEW
AndyDaviesByTheSea
Mr. Carlson's lab (als ik dat lab zie vraag ik mij af wanneer Fred101 zijn eigen kanaal begint over meettechniek)
The Radio Shop
TRXBench
Colin Furze omdat ik zijn contrapties super gaaf vindt

en natuurlijk Ko Tilman, gewoon omdat het leuk is. radiofun232

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Op 27 juni 2016 22:45:47 schreef Schimanski:
en natuurlijk Ko Tilman, gewoon omdat het leuk is. radiofun232

Het is alleen erg jammer dat je de schema's uit een filmpje moet halen, hij moet meer boeken schrijven ;).

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten