Op 27 maart 2007 21:42:34 schreef Marco69:
Die 5mm steek voor die kreunsteun is daar nog niet zo'n probleem. Probleem wordt dat je eilandjes zo klein worden om het spul fatsoenlijk vast te zetten (of je haalt je minimale afstand tussen die dingen niet). Lijkt zoals je het nu hebt opgelost.

Wat mij nog niet aan staat is dat je bevestigingsgaten aan de primaire kant wel dicht bij de 230V zitten. Net als de zekering bij je groundplane. Naar mijn persoonlijke smaak wat *te* dicht.

Bevestiging wordt gedaan met "plastic" teflon? boutjes.. dus dat is niet zo heel spannend, maar kan het een en ander nog wel opschuiven denk ik.

Op 27 maart 2007 21:48:20 schreef free_electron:
ga je die luxeons rechtstreeks vanuit die bc547 sturen ? ik denk dat daar ene dikke transistor tussen moet ....

door die luxeons zal vele meer stroom lopen dan dat die bc547 kan trekken ...

Zijn geen luxeons maar Fluxleds :

Red Flux LED

Light Angle of the LED ?60?
Forward current 20mA
Forward voltage: Min 2,00V Max 2,20V
Luminous Intensity: Typ 0.8Lm Max 1.1Lm
3 gram 

Dus die 2x 20mA zit wel goed ;)

Op 27 maart 2007 20:50:57 schreef Mr GAmba:
5mm printklemmen zijn de enige die ik heb liggen... :(.

Heb je 3-polige met 5mm steek, haal de middelste pen en binnenwerk eruit en je hebt een dubbelpolige 10mm steek.

En idd, het gaat niet om de 5mm penafstand opzich maar de eilandjes die elkaar op veel minder dan 5mm naderen.

Op 27 maart 2007 21:48:39 schreef Willem:
[...]
Maar die MR.?? vraagt heel iets anders waarop nog geen reaktie (hiezo goed lezen??????).
Nee, als er iets op je lichaam wordt aangesloten mag dit zo al helemaal niet.

IMO moet iemand anders even goed lezen. ;)
Waar staat dat iets op het lichaam wordt aangesloten?
'Een soort hartritme', dus niet het ritme van een wezelijk hart...

Op 28 maart 2007 00:15:38 schreef Henry S.:
[...]
Heb je 3-polige met 5mm steek, haal de middelste pen en binnenwerk eruit en je hebt een dubbelpolige 10mm steek.

En idd, het gaat niet om de 5mm penafstand opzich maar de eilandjes die elkaar op veel minder dan 5mm naderen.
[...]
IMO moet iemand anders even goed lezen. ;)
Waar staat dat iets op het lichaam wordt aangesloten?
'Een soort hartritme', dus niet het ritme van een wezelijk hart...

Die 3polige heb ik niet.. dus dan zou ik weer 2 2polige moeten opofferen en aan stukken snijden enzo... lijkt me ook niet zo'n nette oplossing..

En over dat op het hart aansluiten ( ik ben geen dokter sickbok hoor ;) ).

Op 27 maart 2007 20:28:11 schreef Hugo Welther:
[...]
En de pin afstand bij 230V moet 7,5mm zijn.

Ik heb hier toch heel wat elektronica liggen waar het gewoon 5,08mm is bij 230Vac en zelfs bij 400Vac.
En dan heb ik het niet eens over hobbiespul maar over motordrives van alle merken.

ik zou R4 iets opschruiven, zit er zo wel erg dicht tegen aan. En als ik goed naar IC1 kijk zie ik geen enkele pin aan de ground zitten. Ook zit pin 8 aan een weerstand vast, maar dit zou de V+ moeten zijn?

Beter kijken xantus :P.

Pin 1 zit aan de gnd. Via die draadbrug naar de rest van de schakeling. Pin 8 zit idd aan die weerstand vast. Maar als je goed kijkt gaat dat baantje verder onder C7 door, naar IC2 pin 16. Als je dit baantje verder volgt,... enfin klopt wel hoor. En anders is de DRC check van Eagle bij mij naar de klote.

klopt idd :), had niet gezien dat R4 aan C7 zat en C7 aan de GND ;).

Kheb de weestand verschoven.. was idd nog ruimte zat voor.

Op 28 maart 2007 10:16:31 schreef Henry S.:
Uittreksel NEN3544:...

Ja, en wie volgt die norm volledig? Bijna niemand dus.
Neemt niet weg dat wat meer ruimte, en zeker als die beschikbaar is, helemaal geen kwaad kan. Daar heb je geen norm voor nodig, dat is common sense.

idd, common sense. En de 7.5mm connectors hebben ook hogere randen wat ook weer een stukje veiliger is dan een 'legoblokje'.

ff een vraagje:
Onderwelke naam staan die fluxled in Eagle?
Of heb je ze zelf getekend?
Zo ja heb ik wel interresse in de library.

Als je in die zoekbalk onderaan led intikt. dan komt tie erbij te staan.

Zit iig in : led-->LED-2AC-

nou niet bij mij dan?
Ik heb geen lib genaamd led-2ac- of iets in die richting

library heet bij mij gewoon led. Daarin zit dan die led-2ac- ding. En ik heb gewoon de standaard libray's die met eagle meekomen gebruikt.

Ik snap er niks meer van, heb net eagle opnieuw geinstalleerd omdat ik van de ftp site een keer alle lib gehaald had.
Maar nog steeds geen fluxled in led.lbr.
Vaag