Alternatieve drukknoppen

misschien kan je de pootjes van de ledjes verlengen door er pootjes van andere ledjes (restafval) er aan te solderen een er dan een veertje in te plooien, dan ben je nog meer zeker dat de draadjes niet gaan doorbreken door metaalmoeheid

ik hoop dat je weet wat ik bedoel

Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT

Op 1 april 2007 22:52:27 schreef shiptronic:
bedoel je de aansturing? je kan de led ook simpel over de schakelaar zetten, dan brand hij altijd ,mits je de schakelaar indrukt.

"Dit oogt minder mooi" slaat op de aansluitpinnen v/d LED's. Een verwarrende woordkeuze van mijnentwege...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Heel mooi gedaan.
Ik heb zelf ook eens een poging gewaagd en heb enkele 3mm ronde koper plaatjes op het front geplakt en deze met een aan en afslaande oscillator verbonden zodat ik geen bewegende delen meer had. Het werkt intussen al zo'n 17 jaar storingsvrij maar is helaas niet zo sjiek als jou uitvoering met ingebouwde led.

Shiptronic

Overleden

lees mijn oplossing, daar veert de folie

leds schijnen er gewoon door

code:

^^^
         --------------------------------folie
         ------   n   ----------   -------behuizing
                 [ ]            O
                               / \
                drukknop        LED

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Dat moet goed te doen zijn, want de afstand die zo'n mini-drukknopje moet afleggen om contact te maken is heel gering.

knap werkje, daar hou ik wel van !

free_electron

Silicon Member

hahaaa ! origineel !. en je moet ook gene vierkante gaten boren.

ik gebruik meestla de druktoetsen ven e-switch of andere MEC. daar is zovele verschillend spul van te krijgen. dat je altijd wle je gedacht vind.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Proficiat, dit staat nu ook vermeld op HACKADAY.COM

Ik zag een oproep voor meer mooie projecten op hackaday, en ik dacht: "Weet je wat, we gaan Pros in de schijnwerpers zetten :)". Het blijkt gelukt te zijn :D

P.S.: Lees de google translation (naar het Engels) voor de gein eens, na 2 regels hield ik het niet meer :P (Zoals Pros dus al zei :P)

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

En even verderop:

That bouwseltje screw you on the back of the front plate?

:)

Of wat dacht je van onze geliefde mod 'small fine' ?

Maar wat een goed idee is dit! Ik had het nog niet eerder gezien, en kwam erachter via HackADay. Ga ik zeker overwegen voor mijn volgende projectje.

[Bericht gewijzigd door Phlogiston op vrijdag 30 januari 2009 00:08:01 (10%)

"If a rocket goes up, who cares where it comes down." - Wernher von Braun