Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Vet, bedankt Axel, ga ik ze eens samplen. Ik wil tenslotte experimenten met die chips of het wel wat is 
sytse
Euh......
Cool project,
Kan deze ic ook een negative g-kracht meten of moet je dan nog een ic in tegengestelde richting plaatsen.
Hou je ons wel een beetje op de hoogte. Ik ben heel benieuwd hoe naukeurig het resultaat gaat worden. (en hoe snel je auto optrekt natuurlijk:P)
Sytse
Rob Keij
Honourable Member
Samplen is het goedkoopste.
Op dit ogenblik gebruik ik voor een project de ADXL150 en deze heb ik op voorraad.
De prijs exc. verzendkosten is €19,- (incl. btw) excl verzendkosten.
Eventueel andere typen ook geen probleem. Deze prijs laat ik morgen weten.
De ADXL202 zal zeker goedkoper zijn.
Rob
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op 21 augustus 2003 20:57:56 schreef Rob Keij:
Samplen is het goedkoopste.Op dit ogenblik gebruik ik voor een project de ADXL150 en deze heb ik op voorraad.
De prijs exc. verzendkosten is €19,- (incl. btw) excl verzendkosten.
Eventueel andere typen ook geen probleem. Deze prijs laat ik morgen weten.
De ADXL202 zal zeker goedkoper zijn.
Heb je mijn email nog ontvangen Rob? (van eergisteren)
Bastiaan
Op 22 augustus 2003 00:28:31 schreef Rob Keij:
? vreemd, niets gelezen, heb veel mail gekregen.
Kan hoor, want ik heb wel 4x iets verzonden maar telkens ging me programma vreemd doen daarna dus wist van geen van de keren of het was gelukt.
Ik stuur er morgen opnieuw wel eentje.
Bastiaan
Op 22 augustus 2003 00:55:06 schreef Rob Keij:
ok, ik zie het wel.
Verstuurt 
Alleen ik ben nog wat vergeten. Kan jij aan de Philips uart SC16C750 komen? Ik heb namelijk al wat gezocht maar dit ic is vrijwel niet te verkrijgen heb ik het idee.
Ik neem aan dat jij soms ook wel boven de normale uart snelheden van atmels zit (1,5Mbit/s of zelfs 12Mbit/s) en zodoende deze ic's ook wel toepast.
Bastiaan
Ik ben intussen een dolblije
bezitter van een versnellingssensor en kan nu lekker gaan experimenteren met het chippie.
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Klein tegeltje zeker? Suc6 met solderen! 
Mij is het trouwens gelukt met een normaal boutje (20W), maar dan moet je erg snel zijn met solderen anders verbrand de zooi en dat zou zonde zijn...
Ik heb m op een gaatjesprint zitten, weet alleen nog niet wat ik er mee ga maken, ik wil iets grappigs maken wat zichzelf in evenwicht houdt, maar dat lijkt me best lastig. Iemand leuke ideeen?
Bastiaan
Het is een 14 pin's smd achtige behuizing. Maar van die 14 zijn er maar 5 aangelosten en is de rest NC. Dus dat schiet lekker op
Het is trouwens een 150 en geen 202, vandaar dat er minder functionele pinnen zijn.
hmm, ik heb dat IC ook, was er is eerder mee bezig geweest
ik ben dan nu bezig met dat ding van microchip
alleen krijg ik die code niet echt uit die PDF
nou ben ik niet echt een held in programeren, ik heb er het gedult echt niet voor 
maar als iemand hem al heb omgezet in Hex ofzo, dan zou ik hem dankbaar zijn
de hardware is al bijna af, als hij klaar en geprogrameerd is dan zal ik foto's maken van de werking
G_SHOCK
tja...
Bastiaan, heb jij ook zo behuizing met aan de zijkanten en onderkant de aansluit punten en hoe heb je da gesoldeert??
Bastiaan
Op 15 september 2003 15:51:46 schreef G_SHOCK:
Bastiaan, heb jij ook zo behuizing met aan de zijkanten en onderkant de aansluit punten en hoe heb je da gesoldeert??
Heb je geen naam van de behuizing die jij bedoelt, want pinnen aan de onderkant heb ik nog nooit gezien 
Ik heb een SMD geval. Ik heb dit met een fijn puntje gewoon met de hand gesoldeerd. Het ic heeft 14 pootjes maar 5 daarvan hebben maar een functie dus hoef er maar een paar te solderen
En dan is het nog wel te doen.
Benadski
Op 15 september 2003 15:51:46 schreef G_SHOCK:
Ik begrijp wat je bedoelt, hieronder een plaatje van de door mij gesoldeerde ADXL202AE:
Ik heb wire wrap draad genomen en dat aan elk puntje gesoldeerd (met een gewoon 18W boutje). Let er wel op dat je extreem kort soldeert. Leg het bedraadde IC ondersteboven op een stukje gaatjesprint, trek de draden erdoorheen en soldeer ze vast. Ik heb voor de stevigheid het IC voorzien van een lijmlaag. En het werkt goed! 
Voor printmontage zul je het toch in de (combi)oven moeten doen als het netjes moet (niet op magnetronstand!!!).
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Combi-oven?
Bedankt voor de tip!
Op hoeveel graden moet je die dan zetten?
Kan je zo ook dingen desolderen?
G_SHOCK
tja...
bedankt benadski, ik denk dat ik hem met draadjes aan me print maak dan, layo heb niet zo ic er in dus.
Benadski
Op 15 september 2003 16:38:43 schreef Tommyboy:
Combi-oven?
Bedankt voor de tip!
Op hoeveel graden moet je die dan zetten?
Kan je zo ook dingen desolderen?
De temperatuur is voor alle chips verschillend, neem de laagste temperatuur die mogelijk is (staat meestal bij soldeertips in de datasheets). Let er wel op dat je de soldeertemperatuur neemt waar een aantal minuten bij staat.
Het is denk ik het best om de oven eerst op te laten warmen voordat de print erin gaat, dit om de componenten te beschermen tegen langdurige hitte.
Desolderen? Ik zou het niet weten. Ik zou zeggen dat het moet kunnen, maar als de gebruikte soldeermiddelen een reactie ondergaan tijdens het vastsolderen waardoor de smelttemp. omhoog gaat kan het weer niet... Weet iemand hoe dat zit met soldeerpasta?
Op 1 oktober 2003 15:57:35 schreef Andy:
Iemand al enig succes met dit project?
joahh, de mijne doet het

ikke blij 
heb er alleen niet veel aan...
zal is kijken of ik wat foto's kan maken
DIt kan ook met GPS in principe. GPS met rs232 hoeft ook maar €100,- te kosten.
Heeft er al iemand eens GPS aan een uC gehangen?
Het nadeel met GPS is dat de satelieten zichtbaar moeten zijn. Ik denk ook dat de nauwkeurigheid minder zal zijn.