@Knustelsmurf:
Zeer netjes frontje! Zijn die segmenten nu oranje?
Ik blijf me altijd verbasen over de 'audio fanaten' hoor je nu echt het verschil? Of gaat het meer om het idee dat je een nettere spanning aanlevert?
Misschien raak ik over twee weekjes ook wel besmet met het audio virus, dan komt mijn STA310 (DTS decoder) binnen.....
Op 26 maart 2008 12:12:38 schreef Xenobinol:
[...]
Dat zegt een hoop over de staat waarin het HBO onderwijs verkeerd, kennelijk worden de rotte appels gewoon een hand boven het hoofd gehouden.
MBO niveau was vroeger hoog, althans als ik de verhalen van de docenten mag geloven. Een F zendvergunning houder zit (zat op het moment van het examen) op MBO 4 niveau, dat is mijn mening. Er zijn best nog wel redelijke eisen aan een cursist, maar het niveau waarop ze de afgelopen jaren van 'mijn school' zijn gegaan was triest laag. Het zal mij niets verbazen als al die personen terug worden gefloten en ze het papiertje weer in mogen leveren.
Ook is het erg moeilijk de cursisten van 'tegenwoordig' goed te motiveren, echt interesse is er niet meer. Er zijn weinig die s'avonds de soldeerbout warm stoken.
@Stynus:
Mooi dubbelzijdig, heb mijzelf er ook aan gewaagd. Kreeg de sheets maar niet netjes over elkaar, maar uiteindelijk het werkte wel. Ook wel heer erg lief klein printje, die VIA zit wel heel erg dicht op het printkroonsteentje, je snapt in ieder geval dat je een connector niet aan de component zijde kan solderen als je niet doormetalliseert (GOED denkwerk). Ik zie vaak nog wel eens hopeloze gevallen die het toch proberen, vervormde plastieken hoopjes tot gevolg.
Nu weer even een eigen projectje:
Dit is de FET driver voor een H-brug, maar niet zomaar één, het zal een H-brug worden met vier N-FETs. Dit omdat deze een vele malen lagere RDS-on hebben dan een P-FET, om de N-FETs aan de bovenzijde van de H-brug toch netjes aan de kunnen sturen had ik een zwevende voeding nodig, twee wel te verstaan, toevallig had ik nog een stuk of 15 DC-DC converters liggen, uitgang volledig gescheiden van de ingang.
Om de FETs goed in geleiding te krijgen moet er tussen de Gate en de Source 10 volt staan, de DC-DC conversters zijn 5v in 5v uit, dan maar twee in serie. Heb er toch genoeg, vervolgens zocht ik nog een nette manier om de FETs aan te sturen, De gate capaciteit is toch best eng. Dat zou de TC4422 worden, en toen hij vandaag binnen kwam paste zij zowaar in het IC voetje.
Het geheel is aan te sturen met een uC, niets aansluiten is geen van de FETs in geleiding, wel zo'n veilig gevoel als de brug gezekerd gaat worden met 50A. De brug zal een elektromotor gaan voeden van de zonne energie boot.
Een paar foto's te illustratie (schenk speciale aandacht aan de hobby hobby smd spoel, kon geen betere vinden binnen aannemelijke tijd):

Danny
EDIT: zins fouten, ik zal er waarschijnlijk nooit goed in worden.