Ik merk dat ik steeds meer tegen problemen loop waarbij ik eigenlijk een condesatormeter nodig zou moeten hebben. Nu zou ik graag een meter aanschaffen maar ik weet niet welke. Hij moet wel over een functie bezitten dat hij low esr condesators kan meten en herkennen.
Ik heb zitten denken aan de combi c meter van elektuur maar is dat een goede keuze? Of zijn er betere meters.
Hij kost bijna 100 euro (zonder kast) dus ik wil weten of hij de moeite waard is. Helaas kan ik zelf geen ic's programeren wat dat zou toch behoorlijk schelen in prijs.

ik heb een Atlas Peak ESR meter waar ik heel tevreden van ben. die kostte me ongeveer 90 euro

Idd kom je dan bij de Peak uit, die is beperkter in het capaciteitmeetbereik. De Combi-C meet vanaf 1nF nauwkeurig, de Peak is gespecificeerd vanaf 1uF.

Welke is dan beter, de combi c meter of de elektuur meter? Heny s. je lijkt jezelf tegen te spreken. je zecht dat je bij peak uitkomt maar dat de combi c nauwkeuriger is. Hoe zit het precies? qua prijs ontlopen ze elkaar niet echt.

Voor een koopmeter kom je bij de Peak uit als goedkoopste. Ik heb niks gezegd over verschil in kwaliteit.

Sorry henry, ik had het niet goed begrepen.
Ik heb absoluut geen moeite met zelfbouw dus dan zou de combi c meter van elektuur een stuk beter zijn qua bereik en nauwkeurigheid dan die van peak en de prijs verschilt niet zo van elkaar. Kan ik dan de conclusie trekken dat de elktuur meter een betere keus is voor mij?
Kun je met de combi c meter ook meten als de elco's ernog inzitten?