Het grote Rosmalen sale & trade topic III

Dit topic is gesloten

Op 23 februari 2008 19:48:44 schreef MAH:
wel, hm. ik heb hier wel het eea maar daarvan is ook veel nog niet geïndentificeerd of bepaald hoe goed de werking nog is.
Ik heb iig nog wel een zware 24v trafo. ringkern, ik meen over de 240va. maar daarmee ga ik niet rondslepen. Dus vroeg overnemen. heb nog wel wat trafowerk maar dat heb ik nog niet nagekeken. zal overgens wel een tijd moeten zoeken.

die trafo heb ik wel interesse in.

Take a parachute, and jump!

Ook nog gezocht: een beluchtingspomp voor mijn etsbak..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
klein is fijn

Moderator

Gezocht: goedkoop, klein, stil, 12V waterpompje.

Hugo Welther

Moderator

Gezocht: een balldrive of andere vertraging zonder eind stops voor mijn BITX20 VFO.
Overbrenging 1:5 of groter, 6mm as en liefst nul slip/speling.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Shiptronic

Overleden

Op 23 februari 2008 21:32:20 schreef klein is fijn:

caravan of camper shop, rond de 8 € heb je al een pompje
anders een autosloop en een ruiten wisserpompje scoren

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
klein is fijn

Moderator

De pompen die ze daar hebben voldoen niet aan mijn definitie van 'klein'. ;)

Hugo Welther

Moderator

Er bestaan toch van die nanopompjes?
http://www.ministryoftech.com/wp-content/uploads/2007/04/insulin-nano-pump.gif
Is dat klein genoeg?

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 21 februari 2008 12:23:11 schreef Technojunk:
Nog gezocht: 2x16 LCD's met backlight en een paar 4x8 is het geloof ik..

Deze hebben meestal negatieve zichthoek spanning nodig.
Daarvoor liggen ze goedkoop op de beurs ;)

Op 23 februari 2008 21:32:20 schreef klein is fijn:

heb er daar vorigjaar 1 gekocht voor 5 euro. komt behoorlijk wat water uit dus moet je dan wel wat knijpen (volgensmij weet ik je toepassing al ;) ).
Maarja, wat is klein, dat heeft bij kif soms iets andere maten dan bij de rest...

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
chuckie

Honourable Member

Ik zie hier een aantal dingen voorbij komen, zoals trafo's en paneelmeters, die hebben we in de CO-stand straks ook.
Dus mochten jullie het hier niet vinden, kom dan op 15 maart eerst naar de CO-stand in Rosmalen, steun je gelijk je favoriete site.
Duur zal het nooit zijn, want we zijn allen technici en dat gaat (helaas) vaak niet samen met handelsgeest. ;)

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

Op 23 februari 2008 22:51:44 schreef PD5DJ:
[...]

Deze hebben meestal negatieve zichthoek spanning nodig.
Daarvoor liggen ze goedkoop op de beurs ;)

Wat heeft een zichthoek met spanning te maken?

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Aangeboden:
Nette voltcraft 2040 scoop:
http://tu-dresden.de/die_tu_dresden/fakultaeten/fakultaet_informatik/tei/vlsi/lehre/lab_aus/voltcraft_2040

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Koste nieuw zeker 500 gulden..
Ja, wat geeft een gek er voor hé!

als ik er nou eens mee kon omgaan:)

Op 27 februari 2008 19:20:40 schreef Technojunk:
Aangeboden:
Nette voltcraft 2040 scoop:
[afbeelding]

interesse!

Zitten er probes bij? Manual?
Wat wil je er ongeveer voor hebben? (ik ben namelijk niet gek, dus kan ik erniks voor geven ;))

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Manual heb ik geloof ik nog wel ergens liggen, misschien kan ik ook nog een philips probe voor je regelen van 1:10

Nieuw was hij 500 gulden, laten we 150.- zeggen?

guldens? (€70 dus, afgerond naar boven). Mail me maar.

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 27 februari 2008 20:32:44 schreef Lucky luke:
guldens? (€70 dus, afgerond naar boven). Mail me maar.

Heb je toegevoegd op MSN,

Gezocht: leuk weller soldeerstation, leuke multimeter

Op 27 februari 2008 20:57:39 schreef Technojunk:
[...]
Gezocht: leuk weller soldeerstation, leuke multimeter

Kom maar 's bij ons een kijkje nemen :) We staan met 8 meter kraam op de bovenverdieping met verschillende soldeerstations en multimeters (en nog veel meer).

[Bericht gewijzigd door Elektronicanet op donderdag 28 februari 2008 00:19:40 (23%)

Elektronica gereedschap/multimeter/soldeerstation/voeding nodig? www.eleshop.nl !

Is goed, kan ik meteen zo'n werkplatform meenemen ;)

Maar het probleem is dat ik nog een goed soldeer station heb staan, verkopen jullie ook wellers?

[Bericht gewijzigd door Technojunk op donderdag 28 februari 2008 08:33:45 (49%)

Op 29 februari 2008 15:37:19 schreef ledlamp:
Condensators:
100 uF
1 uF

deze zijn ook handig om te hebben:

100nF
2,2uF
4,7uF
10uF
22uF
47uF
220uF
470uF
1000uF

Ik heb een lijstje gemaakt, er kunnen eventueel nog dingen toegevoegd worden.

Het lijstje:
Weerstanden:
E12 reeks (Allemaal 20x)

Potmeters:
5x 5K
5x 10K
5x 100K

Transistors:
BC547
BC557
BD139
BD140
1x BC141
2x BF256C

Diode's:
1N4148
1N4007
4x 1N4004
5x 1N4148

Condensators:
100 uF
1 uF
100nF
2,2uF
4,7uF
10uF
22uF
47uF
220uF
470uF
1000uF
2200uF
4700uF

IC's:
LM741
NE555
CMOS 4017
7805
7812
2x LM317T

Overige:
Schakelaar
Druktoets
LEDs
Fototransistors
IR-LEDs
Relais
Koelblok(ken)
Breadboard
Printboortjes
Printboormachine
Printboormachine-houder
2x12V-2A Trafo
Onbewerkte fotogevoelige printplaat
Printklemmen
8x Eurostekker Chassisdeel Female
1x Eurostekker Chassisdeel Male

Gr, Ledlamp

Het is 1N4007:p Bij die weerstanden van de E12-reeks, zou ik enkele weerstanden toch een 20-tal keer nemen. Weerstanden zoals 4k7 10k 100k en 330(470..voor Led voorschakel weerstand) en nog enkele worden veel gebruikt.
En als je project(jes) wilt gaan maken, hebben ze een voeding nodig. Soms kan het op batterijen, maar vaak met een transfo. Maar dan heb je ook een brugcel (of aparte dioden) nodig, afvlak elco, stabilisatie(soms).
Dus zou je misschien elco's kunnen toevoegen van een 2200/4700uF en wat 7805,7812,..

Dit topic is gesloten