ik heb hier een fluke 177. deze geeft eerst F177. en dan krijg ik alleen maar - - - - te zien...
reageert verder alleen nog op background verlichting en de range toets als ik die ingedrukt houdt dan komt er autorange te staan..
problemen doen zich voor sinds dat die open is geweest...
wie weet wat de oorzaak kan zijn?
als ik hem iets open schroef doet die het alweer
/// weird!
EDIT: nvm al opgelost
vorige eigenaar heeft hem hoogstwarschijnlijk laten vallen *kon totaal niet omgaan met multimeters... beide zekeringen eruit en de speaker zat niet goed waardoor deze mogelijk geen goed contact *sluiting* maakte met de print.
ook de calibrate pin maakte contact doordat die uit de houder was.. maar goed problem solved nu nog nieuwe zekeringen..
11A en 440mA..
wat is het goedkoopste adres om deze te halen? kom prijzen tegen van 18 + 15 euro... NOT FUNNY
// 33 euro... zal vast wel goedkoper moeten kunnen.
[Bericht gewijzigd door veenie op (41%)]
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
hmm dan haal ik toch echt liever bij fluke zelf..
http://www.fluke.nl/fs/select_fuse.aspx?locale=nlnl&fuse=63
8,55 en 4,55 ex btw..
stuk goedkoper..
kon de site alleen niet vinden dacht al dat ze zelf ook verkochten heb ze dus gevonden.
deze mag dicht 
iig bedankt
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
que ? dat zijn van die bussman zekering toch ( grote bruine dingen ? ) dat kost ongeveer een dollar dacht ik ...
Hee, daar heb ik ook nog en doosje van liggen. "Moeilijk" aan te komen in NL (dwz, niet op iedere straathoek te koop). Zitten die ook niet in franse/belgische zekeringhouders en in bv Legrand voedingen?
Wat is de maat van die dingen? Ziet er uit als 10x38mm buiszekering.
in inch .406x1.375 = 10 x 35 als ik het goed heb..
ik meet ze even na
440mA = 10x35
11A = 10x38
[Bericht gewijzigd door veenie op (17%)]
11A?? Best, rare waarde, maar het is dus iig een normale maat. Die dingen kosten bij de groothandel 1,70 euro bruto. Daar gaat voor de tussenhandel natuurlijk nog een ferme korting af maar als je er een keer eentje nodig hebt is 4 euro nogwat niet zo'n slechte prijs.
11A (10A max.. maar 10% marge..)
wie zou ze nog meer verkopen dan? ik kan ze niet echt vinden..
farnell kent alleen de fluke in die maat..
[Bericht gewijzigd door veenie op (19%)]
Ik koop ze gewoon bij de TU. Maar die prijzen van Fluke zelf zijn helemaal niet verkeerd. Je kunt ze tenminste per stuk kopen, bij de groothandel moet je er uiteraard minimaal 10 nemen.
bestelnummer Legrand 013310
Op 24 februari 2008 19:22:31 schreef GJ_:
Ik koop ze gewoon bij de TU. Maar die prijzen van Fluke zelf zijn helemaal niet verkeerd. Je kunt ze tenminste per stuk kopen, bij de groothandel moet je er uiteraard minimaal 10 nemen.
10 voor 10 euro.. vind ik niet erg
.. 1 voor 8,55 is minder natuurlijk..
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
zal het met de gewone glaszekeringen niet goed gaan?
EDIT:
Die kunnen geen 1KV aan geloof ik he?
[Bericht gewijzigd door Technojunk op (32%)]
http://www.google.com/search?q=Legrand+013310&sourceid=mozilla-sea…
Gewone glaszekering zou ik voor de veiligheid zeker niet doen!
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Op 24 februari 2008 19:05:37 schreef veenie:
440mA = 10x35
11A = 10x38
Waarschijnlijk 10*38 cartrige stijl
Een goede Bussmannzekering kost inderdaad toch altijd een paar euros: http://be.farnell.com/jsp/search/results.jsp?N=500009+1001454&Ntk=gens…
Er zitten soms HRC typen in: high Rupture Capability, die hebben een groter breekvermogen. Die zitten daar niet zomaar in, das wel degelijk voor de veiligheid.
- - big bang - -
Op 24 februari 2008 19:32:26 schreef Technojunk:
Waarom wil dat niet dan?
Omdat ALS je een keer om wat voor reden dan ook een keer perongeluk met de pennen in de A bus spanning gaat meten op een plek waar akelige kortsltuitsromen lopen je niet wilt dat je multimeter ( letterlijk ) uit elkaar knalt
Technojunk
Oke!
[Bericht gewijzigd door Technojunk op (91%)]
Er zijn maar een paar echte Fluke distributeurs in nederland en daar zul je aan moeten kloppen voor het goedkoopste adres. Bel eens naar Have - digitap. Die zijn een van die distributeurs,
johansson99
DOA, NLA,... Ain't war hell?
Er zijn veel (elektro) groothandels die fluke verdelen.
Waar ik mijn flukes koop, liggen de zekeringen op stock.