Bart, van dat rijtje spul van jou krijg ik een heel vreemd gevoel in mijn maag, net zo'n gevoel als wanneer je verliefd bent Jammer dat ze niet gebruikt worden.
Zal ook eens wat laten zien, had eerst alleen een scoop, functiegenerator, 3 multimeters, een hp meetzender en wat zelfbouw dingen (c-tester, panoramaontvanger, impedantiemeter enzo). Niet echt mooi of byzonder maar nu begint het een aardig werkplaatsje te worden, ofwel zoals een vriend mijn hok noemt: de operatiekamer van de buizendokter. De patient op de pijnbank is een murphy b41 (op de grond staat net uit het zicht nog een 62B te wachten)
Heb ook nog een condensatortester van heathkit met magisch oog maar die foto wil niet geschaald worden.
Dit is een lampemetre automatique ENB type 12 en hij werkt. Heb alleen geen buizen die oudgenoeg zijn om te testen kunt er ook weerstanden en C's mee meten en elco's testen.
Mijn belangrijkste hulpmiddelen. Een marconi meetzender (1KHz-220MHz, cw/am/fm modulatie) uit 1967 met supply/IF unit als extratje ingebouwd en daaronder een Adler FR-4/U. 0-20MHz frequentiemeter met scoop als afstemhulp bij het instellen/meten. Geen idee van de leeftijd, ouder dan de marconi maar ik heb er compleet niets van kunnen vinden anders dan dat hij bestaan heeft.
Mijn favourite multimeter. Een AVO CT138, Doet dB, Watt, Ampere, weerstand, Volt en heeft een ingebouwde HF kop met diodebuis erin. Kreeg ik om te slopen maar zo'n mooi ding smeekte om reparatie. (bleek alleen een nieuw diodebuisje in te moeten en wat tlc)
ook een schatje mijn heathkitje
Fred