kijk kijk . heeeeel proper.
ik heb net gemerkt dat die 2811 voeding van philips ook een EL backlight heeft. maar mijn inverterke is defect ...
ik ga van een ander display wat ik heb de backlight eruit pleuren en erin gooien. lekker gele led verlichting.
en dan nu het serieuze werk.
een PM2525 multimeter vanbinnen. waarschijnlijk ontworpen door een of andere knotsgekke 'hollander'. dit ding heeft een dc motortje en draait aan een groot getand wiel om van inputbereik te veranderen !

hierboven zie je de optoisolator ( bord rechtsonder ) dat zet een interne bus over via optocouplers. rechtsboven zit de GPIB kaart. in het midden zie je het motortje.

hier zie je het kamwiel

en een sfeerbeeldje van al de electronica. opgebouwd rond een 8031 (nee geen 'c' maar enen die stroom fret.
ik heb vergeten fotoke te trekken van het frontpaneel. das voor morgen. die philips multimeters hebben allemaal het zelfde euvel : de printplaat achter het frontpaneel schiet naar binnen. kwestie van de plastic nok effe goed te verbuigen en dan is dat ook opgelost.

een 200MHz differentiele actieve probe. beestje werkt heel goed. nog het voedingske ervoor op de kop zien te tikken. (kheb ze getest opt werk.
Afgeluisd van ene die niet wist wat het was in ruil voor een van mijn lambda voedingen.
[Bericht gewijzigd door
free_electron
op 20 mei 2010 06:02:38
(29%)