Werkt dit allen met li-ion? Ik heb nog een 9V(250mA) blokbatterijtje dat het niet meer doet, kan dat hier ook?
DO NOT TRY THIS AT HOME
Really DONT!
http://nl.youtube.com/watch?v=KpUXuEg3fNE
REALLY DONT DO THIS AT HOME
http://nl.youtube.com/watch?v=z3o_2mwRPdw&feature=related
[Bericht gewijzigd door veenie op (35%)]
ok ik neem mijn woorden terug tot ik m'n laptop weer in orde krijg, de eerste keer na het opladen starte hij op en kon ik gemakkelijk een kwartiertje werken maar nu ineens na de volgende laadcyclus start hij niet eens meer op zelfs als geeft het energiemetertje op de accu zelf 100 % aan.
ik zal je uitleggen wat er is gebeurt.
Door het bevriezen verlaag je de interne weerstand hierdoor is het mogelijk om wat meer power nog uit je accu te halen.
echter nu is je accu weer op kamer temperatuur ook intern en dan is de interne weerstand weer vele malen hoger. en dus geeft je accu niet genoeg power meer.
ik ga ze nog eens opnieuw invriezen maar deze keer een dagje of 2 misschien helpt dat om ze weer wat meer capaciteit te geven 
edit: ok
ik heb de accu weer aan het laden gekregen door m'n laptop hopelijk loopt dit verder goed af 
[Bericht gewijzigd door pm1online op (30%)]
batterij ligt terug in de vriezer, nu haal ik ze er pas uit over een paar dagen. naar mijn menign werkt het toch redelijk 
Het heeft weinig zin om batterijen proberen te reanimeren door ze in de vriezer te leggen oid. Dan doet hij het weer even, en een week later is hij weer dood. Voor even werkt het misschien. het is wel leuk om ermee te experimenteren en de mythen die ontstaan zijn best grappig. Nog zo'n trucje: een alkaline batterij aan de auto accu hangen en er vanaf halen al ie te heet wordt. Dan zit hij weer vol voor eventjes. Toch zou ik dit niet thuis doen...
Niet alleen een andere auto, ik zo niet graag al te dicht in de buurt staan. Van veraf kan het nog mooi zijn;)
Als je nu eens je auto accu oplaad met de vrachtwagen accu dan? 
En dan bedoel ik natuurlijk + aan - en omgekeerd 
[Bericht gewijzigd door ej_on_line op (29%)]
li-Po is nog leuker, zit in vliegtuigjes, je moet eens zoeken op youtube, iemand wou zijn gloednieuwe modelvliegtuigje gaan testen. het ding kwam even van de grond en crashte dan in de berm. op zich niks spectaculairs aan de hand tot ineens de accu ontplofte
het werd ineens een stuk grappiger
tsja of je kijkt even een pagina terug staan al 2 links 
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (77%)]
Die dingen zitten nu eenmaal vol energie, moet toch ergens naartoe gaan hé. Batterijen zijn chemische dingen waar je dus best niet mee speelt? Niemand steekt spanning op een metalen bus benzine dus waarom wel u batterij 'forceren'.
Maar om nog even op die laptop batterijen trug te komen. Voor mensen schrik krijgen, ik denk niet als je laptop begint te rooken je die nog 3minuten laat staan gewoon met wrschnlk de adapter nog in op die filmpjes.
voelen aan je batterij als ze echt héél warm is trek je dat ding best uit en gooi je het in de verste hoek van je tuin, en als je dan nog wa lef hebt pak je een schop en graaf je je laptop in 
edit: de batterij ligt momenteel al 1,5 dagen in de vriezer wss haal ik ze er woensdag uit 
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (49%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
"de batterij ligt momenteel al 1,5 dagen in de vriezer wss haal ik ze er woensdag uit"
Wel omslachtig om een kwartiertje te kunnen werken. Kun je 'm niet beter aan een eskimo verkopen?... 
ha ha ha ik lag me kapot 
het is een probeersel, ik wil bewijzen dat het werkt (of juist niet) de batterij was al DOOD dus slechter dan dat kan het echt niet worden. 
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (34%)]
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Specs zeggen dat een opgeladen LI ION batterij iets van 15% per maand ontlaad bij 35 graden, en maar 4% per maand bij 0 graden. Dus ontlading hangt inderdaad van de temp af. Of ie beter wordt van de freezer betwijfel ik.
Biggles87
Componenten zijn gevuld met rook... Is het er uit dan werkt het niet meer.
Is al 20 keer gezegt waarom je ff 2 min langer kan werken met een accu uit de vriezer. Maar goed als mensen er anders over denken, dan moeten ze dat maar doen.
Maareeehhh wat is je bevinding pm1online?
bvbaart zijn idee is wel goed. Technisch gezien kan een eskimo dus langer unplugged achter zijn laptop zitten. (Niet dat dat veel zoden aan de dijk zet.
)
pompopom
The path of excess leeds to the tower of wisdom (W. Blake)
Ik had dit topic nog niet eerder ontdekt, anders had ik er al lang op ingepikt.
Enfin even kort:
- Specs van batterijen worden gegeven bij 20-25°C
- De capaciteit van batterijen daalt bij lage temperaturen, en is praktisch te verwaarlozen bij 0°C (vergeleken bij capaciteit bij 20°C)
- De capaciteit van batterijen neemt toe naarmate de temperatuur stijgt (ook niet tot het oneindige uiteraard)
- Batterij gaat langer mee indien je ze bewaard/gebruikt op lage temperaturen, maar ze heeft dan minder capaciteit
- Batterij bereikt sneller einde levensduur indien je ze bewaard/gebruikt bij hogere (meer dan 25°C) temperaturen.
En dat zijn de feiten. Punt.
enkele vb'n:
- Waarom ontdekken mensen steeds in de winter dat hun autoaccu stuk is? Omdat dan hun capaciteit het minst is. Ze gaat echter stuk in de zomer, maar 't valt niet op omdat ze dan "warm" genoeg heeft.
- Waarom valt je GSM in de winter sneller uit, indien je hem niet in je broekzak steekt? Juist (is hier overigens al is aangehaald)
- Waarom gaan de klassieke Duracellekes (of whateverkes), waneer ze leeg zijn, toch nog ff mee nadat je ze even op de verwarming hebt gelegd?
- ... ben zeker dat jullie zelf uit ervaring nog een vb kunnen aanhalen.
Batterijen zijn gebaseerd op een chemisch proces, en zoals bij vele (zoniet alle, ben geen chemicus) kan je chemische processen versnellen/verstevigen door de temp. te verhogen. Of controleren/indijken door temp. te verlagen.