[mini-IA] Terasic MAXII development kits : Tweede ronde

Op 7 mei 2008 16:46:31 schreef DotS:
je hebt groot gelijk ;) ik twijfel nog even of ik een DE1 ga bestellen. Waarschijnlijk wel, maar misschien dat ik ergens iets met studiegenoten kan regelen. Weet jij toevallig of de DE1 ook met studentenkorting komt? Van de DE2 staat het er ook echt bij: van 500$ voor 270$ voor studenten. Maar dat is alsnog iets te prijzig voor mij ;)

Op de DE1 niet...

Op 7 mei 2008 16:46:31 schreef DotS:
Weet jij toevallig of de DE1 ook met studentenkorting komt?

De DE1 is een boddem prijs waar geen korting meer voor verkregen wordt. Is die te hoog, ga dan voor de MAX II. Is ideaal samen met de MAX II. Je kun 100% ontwikkelen op de DE1 en in vele gevallen de MAX II als eindprodukt gebruiken. Gebruik bij voorkeur op de MAX II de DE1 pinout connector dan kun je zo je toepassing van de enen naar de andere board gebruiken. Ik heb dit ook voor mijn domotika project met 6 halogeen lampen van 50w gedaan zonder probleem. Ook mijn highspeed fotografie sturing met 2x16 LCD display en rotary encoders werk op die manier zowel op de DE1 board als op de MAX II board.

Voila, ook betaald.

Gamba, update je ook eventjes of je de mails al dan niet al ontvangen hebt ? :)

Zal ik zo doen, nu even koken ;)
DONE !

[Bericht gewijzigd door Mr GAmba op woensdag 7 mei 2008 19:17:45 (19%)]

Een studiegenoot stuurt me net deze site. Als je een academic user bent zeer interessant: http://university.altera.com/materials/unv-dev-edu-boards.html
Ik heb het fijne er niet doorgelezen, maar $99 voor een DE1 is toch al beter dan $150 ;)

Interessant, alleen die zal je dus wel zelf moeten bestellen, aangezien ik niet voor 10 man mijn student nummer kan invullen :P.

Cool, nu nog hopen dat mijn betaling snel doorkomt :p

De bordjes zijn binnen gekomen, en de eerste 4 zijn al verzonden.

Damn man, hoe rap werkt de bank daar wel niet in nederland dat er nu al bordjes verzonden zijn :p
Waarom moet ik nu weeral in belgië wonen :( :p

Doe mij dan ook maar zo'n boardje.

Jouke

Met geld moet je creativiteit bekopen.

nu al verzonden, dat is rap! en ook nog een lang weekend. :)

Zeg MR Gamba, hoe komt het dat mensen op minder dan 12 uur tijd al kunnen betaald hebben ? :s

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

telebanking, 2 minuten en het is klaar :)

niet lullig bedoeld, maar kennen ze dat echt niet in belgie ? dacht dat zoiets al wereldwijd bestond

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op donderdag 8 mei 2008 21:46:53 (54%)]

Jups telebanking, vooral als de rekening van degene die besteld een postbank rekening is. Dan staat het geld in 20 sec op mijn rekening....

Rabo en andere banken duurt vaak 1-2 dagen

Buitenland 5-10 dagen

Ik heb ook telebanking hoor .. Via fortis, maar het verbaast mij echt enorm hoe snel het werkt bij jullie ..

Tsja dat het zo snel eraf gaat is leuk, maar ik heb liever dat het zo snel erop komt ;-)

Op 8 mei 2008 07:59:23 schreef Mr GAmba:
Interessant, alleen die zal je dus wel zelf moeten bestellen, aangezien ik niet voor 10 man mijn student nummer kan invullen :P.

tsja met wat studiegenoten zijn we aan het kijken of we een aantal bordjes kunnen bestellen en dan de verzendkosten delen...
We hebben al contact opgenomen om te zien wat mogelijk is. Ik houd je wel op de hoogte als je wilt. Dan weet je iig hoe makkelijk/lastig het is om een IA voor studenten te regelen ;)

Jochem

If you want to succeed, double your failure rate.

Bestel d'r dan meteen '20 voor de hele klas', de rest raak je echt wel kwijt voor die prijs! :)

tsja, het is niet echt netjes om dat te doen he.. en je kan het ook maar 1 keer doen (per jaar).
En om er nou 20 in een keer te kopen, das alsnog best een investering. Daarnaast weet ik niet 100% zeker of je er ook alle goodies bij krijgt, of alleen het bordje.

Hmmm, ff een rekensommetje gemaakt. Stel ik verkoop er 20 voor 85 euro door dan heb ik gelijk een DE2 + lcd schermpje verdient. En 85 euro is alsnog 10% goedkoper dan via terasic. hmm, misschien toch wel interessant ;)

Op 9 mei 2008 08:08:10 schreef DotS:
tsja, het is niet echt netjes om dat te doen he.. en je kan het ook maar 1 keer doen (per jaar).
En om er nou 20 in een keer te kopen, das alsnog best een investering. Daarnaast weet ik niet 100% zeker of je er ook alle goodies bij krijgt, of alleen het bordje.

Hmmm, ff een rekensommetje gemaakt. Stel ik verkoop er 20 voor 85 euro door dan heb ik gelijk een DE2 + lcd schermpje verdient. En 85 euro is alsnog 10% goedkoper dan via terasic. hmm, misschien toch wel interessant ;)

Klopt, maar ik geloof dat de bordjes op jouw student (naam/nummer?) geregistreerd worden. Dus als de bordjes aangetroffen worden op een andere plaats, ben jij genaaid. Iig dat staat er op de terasic site bij het DE2 bordje.

Hoe kom je trouwens aan 85 euro ?

99/1.5*1.19 = 79,2 Daar zitten dan nog geen verzendkosten bij gerekend.

ah, 85 euro is gewoon de prijs van een commerciele DE1-10€
beetje willekeurig. Als je in google "99 dollar in euro" invoert kom je op 64 euro uit. 20 euro winst voor mij ("compensatie voor het risico" ;)) en dan lijkt het risico me acceptabel. De verzendkosten zullen wel mee vallen als je er 20 besteld.

Maar omdat je de bordjes importeert vanuit buiten de EU moet je ook BTW rekenen. En voor die BTW krijg je na een paar dagen een mooie rekening van FedEx of DHL. Het is maar een tip hoor ;)

Die BTW komt ook nog op de prijs van het "commercieele" DE1 bordje.

[Bericht gewijzigd door Mr GAmba op vrijdag 9 mei 2008 10:56:42 (16%)]