'Show your projects' in aparte sectie

Dit topic is gesloten

Naar aanleiding van deze en deze: gezien het enthousiasme en grote aantal bijdragen in SYP, misschien een idee om een aparte forum sectie ervoor te maken.
Just a thought...

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...
Henry S.

Moderator

Maybe... Er zijn voor- en nadelen.
Ik gooi het in de groep.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dan kunnen gelijk de andere show-topics en aanverwanten erin, zoals het "[Robotica] Show je robot!" "het mooie foto opdrachten topic" "Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 3" "je mooiste meetapparatuur"

Maak me niet gek, ik ben al gek.
Henry S.

Moderator

Op 11 september 2008 21:15:08 schreef WilToyo:
Dan kunnen gelijk de andere show-topics en aanverwanten erin, zoals het "[Robotica] Show je robot!"

Zo'n topic is dan niet meer nodig.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Maar als je dan voor elk project een nieuw topic aanmaakt, kan je niet snel even zien wat iedereen gecreëerd heeft. Dat is wel mooi aan alles in 1 topic. Dan zie je 'snel' wat iedereen gemaakt heeft.

Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?

Dat was ik net ook aan het typen, dat ik het een goed idee vond, maar aan de andere kant een nadeel zou vinden, omdat ik altijd even in het show-topic 'spiek'.

Echter heb ik die post van mij weggegooid, omdat ik me bedacht dat die werkwijze net zo goed kan als alles in een apart forum staat, dan 'spiek' je gewoon even in dat forum.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 11 september 2008 21:19:01 schreef Henry S.:
Zo'n topic is dan niet meer nodig.

Precies.
'Show je robot' gaat ook over projecten, alleen een bepaald soort.

Het leuke van SYP is dat je iets ziet wat iemand heeft gemaakt waardoor je (ik in elk geval) weer inspiratie opdoet. En vaak ontstaan er nog wel wat vervolgvragen, over een bepaalde aanpak, oplossing of gebruik van bepaalde componenten. Dat staat dan ook handig bij elkaar.
Die topics over de voedingen van Turbokeu zijn mooie voorbeelden (meer er zijn er legio...).

@PietdePiet: ook een goed punt.
Hoewel als regelmatige bezoeker :-) zie je sowieso snel wat de nieuwste topics zijn.

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...

@Jochem, daar moet ik jou dan ook weer een beetje gelijk geven. Je kan natuurlijk alle topic titels even bijlangs kijken. Dat zullen er echter wel veel zijn. Het voordeel is dat je niet door al het gelul hoeft heen te lezen, maar als je meerdere dingen wil zien, moet je al die topics openen.

Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?

True, true... het "even snel foto's loeren" zal wat langer duren, hoewel je vaak ook door meerdere pagina's heen moet in zo'n show-topic, met ook nog wat opmerkingen over 3 of 4 geshowde projecten er tussendoor. Das ook niet ideaal. Die posts (reacties etc) komen in geval van een aparte sectie ook allemaal netjes bij het juiste project in het topic, en als er wat discussie ontstaat is het ook niet meteen zo erg als in een (toch al zo groot) show-topic.

Op 11 september 2008 21:11:48 schreef Henry S.:
Maybe... Er zijn voor- en nadelen.

Spijker op z'n kop dus.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 11 september 2008 21:19:01 schreef Henry S.:
[...]
Zo'n topic is dan niet meer nodig.

Ik zat meer te denken aan een show forum-sectie. Met daarin de verschillende SYP topics en niet voor elk project een topic. Als je alle projecten in aparte topics stopt krijg je volgens mij een enorme wildgroei en wordt het onoverzichtelijk.

Maak me niet gek, ik ben al gek.
Henry S.

Moderator

Zoals picsels in de startpost al voorstelde een showsectie. Anders wordt het idd een oerwoud.

Alleen nu de *WIP topics nog...

*Work in progress, zoals Turbokeu's voedingstopic

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Oké, nee dan had ik het fout begrepen.

Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?

Wel een slim idee.

Iedereen kan dan een mooie start post maken en eventuele schema's en extra's zo houd je dingen goed gescheiden.

Je kan dan ook gericht vragen stellen...

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Op 11 september 2008 21:45:34 schreef Jochem_S:
True, true... het "even snel foto's loeren" zal wat langer duren, hoewel je vaak ook door meerdere pagina's heen moet in zo'n show-topic, met ook nog wat opmerkingen over 3 of 4 geshowde projecten er tussendoor.

Als de TS elke keer als hij een update heeft even een linkje maakt in zijn start post dan hoef je niet eerst vele pagina's door voor een update.

Ik had het over de huidige situatie.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik denk dat je ook een onderscheid moet maken in het type project. Er is (mijns insziens) een wezenlijk verschil tussen een "kijk-het-ledje-knippert-project" waar je 1 foto en eventueel een schema bij zet, en een project waar je de hele opbouw van een groot "ding" documenteert.

Die eerste hoort (wat mij betreft) in een "Show your project!" topic thuis, die tweede categorie zou een eigen topic moeten worden. En eventueel een link naar dat topic vanuit SYP. Dit met name omdat bij een groot project altijd wel vragen en opmerkingen zijn, en die horen (terecht!) niet thuis in een SYP topic.

Een mooi voorbeeld is de buizenversterker die zo onlangs van een eigen topic naar SYP verhuisd is. Ik vond het een eigen topic waard, juist omdat er wel discussie over zou plaatsvinden.

Het blijft moeilijk om grenzen te trekken en het is (uiteraard) nooit voor iedereen naar de zin.

Maar goed, als het nu toch gevraagd wordt, dan mijn "oplossing":

1) Kleine projecten in een SYP, en dan strikt zonder discussies;
2) Grote projecten in eigen topic, met reacties.

Aan een ieder de wijsheid om zelf die afweging te maken waar te posten.
_

Ik zou een apparte forum sectie ook geen slecht idee vinden... vooral omdat wanneer je iets wil terugzien, het nogal veel pagina's zijn die je moet overlopen om maar 1 post terug te vinden... mss kan het via de zoekfunctie, op een post zoeken, ik heb het nog niet gevonden...

I (L) Techno(logy)

lijkt mij geen goed idee.
Op veel projecten wordt toch niet inhoudelijk doorgegaan en dat is ook lang niet altijd de reden dat mensen hun creaties tonen.
In ieder geval zullen er dan een heleboel showtopics komen die natuurlijk allemaal in de laatst beantwoorde 5 komen te staan.
En verder dan dat het alleen maar een idee is heb ik nog niet echt een overtuigend voor-punt gezien.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Ik ben het eens met de rest, zo een sectie zou mooi zijn...

Sonar is meer dan Ping...
Henry S.

Moderator

Op 12 september 2008 11:02:05 schreef BLUE Config:
Ik zou een apparte forum sectie ook geen slecht idee vinden... vooral omdat wanneer je iets wil terugzien, het nogal veel pagina's zijn die je moet overlopen om maar 1 post terug te vinden... mss kan het via de zoekfunctie, op een post zoeken, ik heb het nog niet gevonden...

je kan in een topic zelf zoeken op trefwoorden en gebruikers.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Zou erg mooi zijn.

Ik heb ook nooit begrepen waarom sommige show topic wel open bleven en andere niet.

Voorbeeld wat open bleef:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/61727/1

Heeft ook een Website. Nu doet ie het weer!

MAH heeft een punt, nog niet bij stilgestaan... eigenlijk zou je die sectie dan uit moeten kunnen uitsluiten van 'meest recente topics'.. nog een feature ;)

Phoeee, ben ik blij dat ik geen moderator ben zeg, ben ik in ieder geval niet degene die straks de verkeerde keuze maakt :)

[Bericht gewijzigd door Jochem op vrijdag 12 september 2008 19:36:42 (30%)

If you want to succeed, double your failure rate.

SYP sectie, goed idee :)
voor die 5 meest recente reacties zou je er ook nog een kunnen maken, maar dan voor de projects. er is nog plaats zat op de website :P

Ik denk dat het misschien ook wel zinvol is om dan het huidige SYP te behouden voor de kleinere projectjes. Het lijkt me namelijk een beetje onoverzichtelijk worden als er topics over knipperledjes e.d. in de SYP algemeen sectie bijvooreeld gegooid worden.

Lucky Luke

Golden Member

We hebben toch ShowYourProjects.com? Misschien moet er wat meer bekendheid aan gegeven worden, maar het is een prima systeem: showen, en netjes commentaar per project. Prachitg systeem.

Alleen lukte het me laatst niet om een project toe te voegen, ik weet niet of dat aan mij(n PC) ligt of aan ShowYourProjects.com, en ook niet of het gefixed is. 'k heb PaWon gemaild maar nog geen antwoord.

Op 12 september 2008 18:56:55 schreef Babylon:
Voorbeeld wat open bleef:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/61727/1

Uhm.. die is dicht...

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Dit topic is gesloten