Rosmalen 2009

Sine

Moderator

Op 15 maart 2009 21:41:57 schreef 6502:
Wegens familietoestanden Rosmalen wederom gemist, nu zie ik op de foto's dat er een SX-64 te koop stond. Hmpf! Het zit niet altijd mee...

En die is verkocht ook ..

Ik heb er zelf ook nog even verliefd naar staan te kijken, zeker omdat ik ooit zo'n ding gehad heb.

[Bericht gewijzigd door Sine op 15 maart 2009 21:46:21 (53%)

wat is dat? een computer met buizen?:+

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
High met Henk

Special Member

Op 15 maart 2009 19:41:17 schreef roosmcd:
Nu snap ik waarom s'ochtends de ontvanger die we aan het verkopen waren helemaal geen zenders ontving en s'middags wel ineens weer werkte :) . Van de beurs zelf niet zoveel meegekregen maar ik heb me wel vermaakt, enig punt is om de volgende keer minimaal 2 stands te huren. Het was een beetje hoog gestapeld....

hoezo geen ontvangst? die tesla heeft om 2.00 even gedraaid en iets later nog: aldus onze eigen hugo werkte zijn portofoon op 2 meter afstand nog prima.. Daar kan het dus niet mee te maken hebben.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

Jup, dat is ook alles wat ik nog over heb van de mijne ...

Er zit een standaard 5" monitortje in met een composiet ingang.

Op de foto is het slecht te zien, maar er draaide daar een of ander programma op wat de werking van een cylinder geanimeerd weergaf.
Of hadden ze er gewoon een laptop via de composit op aangesloten :p?

zonder prutsen kom je nergens!
Sine

Moderator

jup, draaide een viertakt simulatie op

bjokal

Golden Member

Ik zal het vragen aan m'n kennis, die heeft dat ding gekocht. Hij heeft er geloof ik 170 Eurie voor betaald :o

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
Sine

Moderator

Dat is een normale prijs, afhankelijk van de staat gaan ze ergens van een 100 tot 200 euro.

Gevalletje vraag - aanbod.

Op ePay staat er eentje in behoorlijk goede staat en (tot nu toe) een goede prijs. Alleen verstuurt de verkoper niet naar Europa.

Ooit... :-)

170 Euro voor een comodore64 van 20 jaar oud ?

http://pascal.nedlinux.nl Niet tegenspreken, Ik heb altijd gelijk !
Tidak Ada

Golden Member

Gewoon even vragen dan willen ze het vaak toch wel doen. Vaak wordt geen moeite gedaan om de standaard instellingen van ePay te wijzigen.
Wel letten op de verzendkosten. Die zijn de laatste tijd verschrikkelijk, als gevog van eBay policies.
Ik keek pas naar een TCXO ($10.00) en dan kostte de verzending binnen de VS $5.00 en naar Nederland $68.00!!!
gelukkig hebik een kennis daar, die dingen veramelt en dan als één grote box doorstuurt. Dat loont echt de moeite!!
Alleen de douane kan nog roet in het eten gooien :-((
Nee, het is niet f-e....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 16 maart 2009 21:11:51 schreef Capt501:

Ik heb op de beurs ook een portable XT PC verkocht voor meer geld dan de modernere PII op de beurs opleverden. Je zal maar net een verzamelaar treffen :-)

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Op 16 maart 2009 21:11:51 schreef Capt501:

Als 'ie in topconditie is, zowel cosmetisch als elektronisch, dan heb ik dat (en meer) er wel voor over. Er zijn er niet zo heel veel meer beschikbaar en het worden er alleen maar minder.

Wat denk je dat een mint-conditie ZX-81 tegenwoordig kost? De meeste randappatuur gaat voor meer dan de nieuwprijs...

Maar ik heb geduld. Ik wil 'm al sinds 1984 hebben, dan maakt een paar jaar extra ook niet uit :-)

bprosman

Golden Member

Wat denk je dat een mint-conditie ZX-81 tegenwoordig kost?

Bieden ? ;-)

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 15 maart 2009 22:03:36 schreef High met Henk:
[...]
hoezo geen ontvangst? die tesla heeft om 2.00 even gedraaid en iets later nog: aldus onze eigen hugo werkte zijn portofoon op 2 meter afstand nog prima.. Daar kan het dus niet mee te maken hebben.

Ik heb vroeger ook wel eens zo'n apparaat gebouwd en kon me vaag herinneren dat die erg stoorde. Misschien moet je nog het schema aanpassen? :) Misschien heb ik dat ding nog wel, zal eens zoeken.

En dan zal ik ook wel de gek zijn geweest die een portable XT heeft gekocht voor meer geld dan een PII. Kwam trouwens een flinke rookwolk uit de voeding toen ik hem aanzette, heeft dus nog even wat onderhoud nodig.

Tidak Ada

Golden Member

Op 16 maart 2009 21:59:52 schreef bprosman:
[...]
Bieden ? ;-)

Groeten, Bram

'k heb er nog een printer en een opkleef-toetsenbord met echte toetsjes bij....
Dat werkte veel practischer >:)
Oh, ja en nog een kaartje waar je relais op kan zetten :)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op 16 maart 2009 22:34:34 (11%)

High met Henk

Special Member

@roos mcd: 't ding is van Sine, niet van mij.. maar een vonkrbrug schijnt nogal te storen deze is redelijk scherp op zijn eigen frequentie en ook nog eens redelijk LF

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik heb zelfs een ZX80 gehad... omgebouwd met een interrupt generator en ZX81 ROM zodat ik een echte ZX81 had maar dan helemaal met TTL opgebouwd.
Aleen de weinige grafische programma's die er waren deden het niet.
Geen idee waar het ding gebleven is ;(

chuckie

Honourable Member

@Fred101
Enne...werkt die LF-generator van de beurs een beetje?

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
fred101

Golden Member

Hoi Chuckie, die doet het erg goed. ik heb hem eerst even open gemaakt en schoon gemaakt. Toen een paar uur op de variac en daarna de scoop erop. Heel mooi en stabiel. Ben er erg blij mee. Met buisjes en nog compact ook (dat ik dat laatste nog ooit zou zeggen :-) )
De mooie standaard condensator (uit 1936) was grofweg gezegd een mooie doos met onderdelen. Ik heb hem nu weer goed maar dat was een flinke klus. Ben er twee avonden mee bezig geweest.

Ik heb 3 jaar geleden mijn zx spectrum en zx81 weg gegooid (per ongeluk :-( Die zx81 had spraakherkenning. Vanwege zijn geheugen iets van een woord maar toch...
Zo heb ik 10 jaar geleden mijn IBM PC weg gegooid (de echte "PC", niet de XT, de oervader dus, kan me nu wel voor mijn hoofd slaan)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Sine

Moderator

Heb je ook foto's gemaakt van de binnenkant van dat apparaat ?

Ik had die constructie wel eens willen bekijken.

fred101

Golden Member

Doe ik nog als ik hem ga ijken

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Ik heb 3 jaar geleden mijn zx spectrum en zx81 weg gegooid (per ongeluk :-( Die zx81 had spraakherkenning. Vanwege zijn geheugen iets van een woord maar toch...
Zo heb ik 10 jaar geleden mijn IBM PC weg gegooid (de echte "PC", niet de XT, de oervader dus, kan me nu wel voor mijn hoofd slaan)

Ach ik heb die elende ook allemaal gehad.
Mijn speccie had een speach synthesiser (zo'n Steven Hawkin ding) en een echte floppy disk en allerlij eigenbouw troep erbij.
Een echte IBM en een Epson PX-8 met ramdisk en een hele zooi heel intereseante software alle service manuals enz ja ook dat en manny mooi buizenspul en en....
Maar mijn huis is nu ook net een pakhuis van antieke rotzooi.
Ik heb afgelopen beurs ook (sucsesvol) besloten geen groene rotzooi mee te nemen want ik heb er gewoon geen plek meer voor.
Mischien moet ik toch eens (nog) meer een sociaal leven gaan leiden.

Wel met de nodige vertraging maar hier een paar pic's an mijn buit, ik ben wel vrijdag al begonnen met het kopen (ophalen)van de onderdelen. Ik had op een 2de hands site een lot weerstanden gevonden van iemand die er mee stopte(zendamateur) :)

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/rosmalen_totaal.jpg
de linker doos vol weerstanden en buizen spul en de elco's dit had ik vrijdag gekocht, de elektuurs heb ik van hugo gekregen, heb al een paar leuke projectjes gevonden:p
Ik weet nog niet wat ik met de buizen ga doen, de glasbak gaan ze in ieder gaval al niet in, maar voor het moment is dit nog pure magie voor mij

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/rosmalen_close_up.jpg
achterin een stuk of 10 koelplaatjes voor mijn eindwerk (vermogen versterkertje, dus ik zal moeten geforceerd koelen)

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/rosmalen_eloc%27s.jpg
enkele leuke elcotjes gekocht :+, weet alleen nog niet wat ik ermee ga maken

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/weerstanden_doos.jpg
en dit is mijn grootste probleem, hoe ga ik in godsnaam die weerstanden hierin krijgen ...:p

ben in totaal zo'n €170 lichter, 90 op de beurs en 80 voor de weerstanden + nog wat andere leuke dingetjes