Rosmalen 2009

ben ook alweer terug (gister al maargoed)

buit:
-ibm tft monitortje met touchscreen, was 1 ccfl kapot, dummy eraan en draaien weer, 5 euro
-soldeerrook afzuiger (eindelijk :P )
-hoop klein grut waaronder displays, headers, knoppen, connectoren en 2 unox hotdogs xD

Take a parachute, and jump!
Sine

Moderator

Op 14 maart 2009 17:48:06 schreef niels v.v:

Mijn buit;
[afbeelding]

... draaischakelaars ...

Die blauwe lorinnetjes heb ik naar lopen zoeken, ik heber helaas maar een stuk of drie gevonden ... en ik heb er 16 nodig :P

Henry S.

Moderator

Op 15 maart 2009 15:35:54 schreef pcnerd:
en 2 unox hotdogs xD

Veel te dure hotdogs, wat een diefstal.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

helemaal mee eens, drinken was ook veel te duur, maarja, wat doe je eraan.. aanbod/vraag...

Je kan altijd op een dikke elco van 66000µF kauwen.:p

Tidak Ada

Golden Member

Zorg dan wel dat ie gevuld is.....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

Naah, het boorzuur vergalt de aluminium smaak als je het mij vraagt ... zelfs met mosterd.

Of gebakken chips, ook een delicatesse voor de fijnproever.
Is de uitslag van de prijsvraag al bekend?

Denk simpel, doe moeilijk

Je seg konden jullie geen andere vraag stellen.:p
Ik wou het invullen maar ik wist niet eens wat een ringmodulator doet.:(

EDIT: nog ne keer bravo voor de smd setjes, schoon gedaan.

[Bericht gewijzigd door bvbart op 15 maart 2009 16:20:04 (20%)

Zie pagina 20 van dit topic voor de uitleg van een ringmodulator en pag 21 voor de uitleg van fred101 over de vraag ;)

Denk simpel, doe moeilijk

Op 15 maart 2009 15:54:40 schreef pcnerd:
helemaal mee eens, drinken was ook veel te duur, maarja, wat doe je eraan.. aanbod/vraag...

Helemaal niet. Dit is een door Unox uitgebuitte monopoliepositie. Er wordt een kunstmatige schaarste gecreeerd doordat de vrije markt wordt gehinderd (monopolie op broodjes wordt aan unox gegeven). Daardoor kan de prijs onredelijk hoog oplopen.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Kortom:
Zelf als standhouder een paar oventjes meenemen, en bij de sligro een paar dozen frikandelbroodjes halen!

Past dan niet helemaal in de elektronica sfeer, maar aangezien ik ook een paar stands gezien hebben die totaal geen elektronica verkochten zie ik niet in waarom het niet zou kunnen :).

[edit:]

@pcnerd, wat voor type touchscreen heb jij gisteren gekocht?
Ik heb een 4820-5WN gekocht, maar ik kan niet zo 123 terugvinden hoe ze het touchgedeelte precies aangesloten willen hebben.
Overigens werkt het scherm op dit moment niet, zodra ik de inverter loskoppel krijg ik wel een menu te zien als ik met een zaklamp op het scherm schijn. Misschien dat er hier ook een buisje defect is, maar ik heb geen los buisje om hem te testen.. Hoe heb jij dit opgelost?

[Bericht gewijzigd door Piet elektro op 15 maart 2009 18:11:06 (44%)

zonder prutsen kom je nergens!
chuckie

Honourable Member

En de winnaar van de prijsvraag is;
VEERLE BOGAERT
Er waren maar 3 goede inzendingen...:o

Dan laat een vrouw toch een hoop HF jongens in hun hemdje staan.

Chapeau, ik wist het zelf ook niet hoor, maar hoorde dat je dit soort dingen ook moest weten als je examen wilt gaan doen voor je machtiging.

Ze heeft de Dremel gasbout met accesoires gewonnen.
Ik zal haar een mail sturen en uiteraard de prijs.

@Sine
Die 12-standenschakelaars (want die bedoel je geloof ik) daar hebben ze een bak van liggen bij Baco.
Als ik daar eerdaags in de buurt ben neem ik ze wel mee.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

Ben ook in Rosmalen wezen kijken...

Ik had van te voren al zien staan dat er op de stand van CO
een t813 zou liggen..
Na enig speurwerk deze gevonden :-)

Ik heb ook nog wat picca's gemaakt..
www.pe1rfs.nl

Ik zal daar ook de bedoeling van de t813 laten zien..
Deze word gebruikt voor aprs met een aprstracker.

Verders nog een TNC2s packet modem en wat 12V pl lampie.s

volgend jaar maar weer....

Oehhh als ik ergens een bloedhekel aan heb, dan zijn het websites die het formaat van mijn browser wijzigen!!! Kan je daar alsjeblieft iets aan doen?

LED there be light
Henry S.

Moderator

Yes please! Dat is heel irritant!

@monopolies: BYOB, neem je eigen eten en drinken mee.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 15 maart 2009 17:49:03 schreef Piet elektro:
@pcnerd, wat voor type touchscreen heb jij gisteren gekocht?
Ik heb een 4820-5WN gekocht, maar ik kan niet zo 123 terugvinden hoe ze het touchgedeelte precies aangesloten willen hebben.
Overigens werkt het scherm op dit moment niet, zodra ik de inverter loskoppel krijg ik wel een menu te zien als ik met een zaklamp op het scherm schijn. Misschien dat er hier ook een buisje defect is, maar ik heb geen los buisje om hem te testen.. Hoe heb jij dit opgelost?

die heb ik ja.

touchscreen is usb, die vage 6-polige zwarte connector zijn er 4 voor usb, aansluitingen zijn te vinden als je zoekt op typenummer + connections en dan kom je via de ibm site terecht bij 1 of ander installatie sheetje, daar staan de connecties in. (volgens mij: 1+, 2&3 data, 4 gnd), nummers staan op de print.

in dat geval is daar ook een buisje defect inderdaad, bij mij wou hij het eerst nog wel ff doen (met 1 buisje) maar omdat de andere kapot was ging hij dus na 2 sec. in protectie, opgelost door dummy-buisje i.p.v. kapotte ccfl te hangen, als je 2 kapotte buisjes hebt heb je een probleem want die buisjes zijn lastig te vinden en nog lastiger te installeren (ik heb het scherm nog ff losgehad om te kijken of mijn eigen ccfl in plaats van de kapotte kan, mooi niet dus, en ook een hele tijd bezig om hem weer in elkaar te zetten). Kapotte buisje heb ik overgens gevonden door 1 van de 2 los te halen en een goede voor in de plaats te doen.

het *kan* zijn dat je inverter kapot is, dan moet je ff een andere inverter aan je huidige buisjes hangen.

Oke, maar wat ik wel vreemd vind is dat zodra ik de inverter loskoppel en hierna signaal aanbied ik totaal niets zie!
Terwijl ik wel in het menu kan komen en alles kan instellen.
Zodra ik de vga connector lostrek komt er in beeld 'no signal, low power mode'.

Zodra ik de inverter aansluit gaat het lampje bij signaal gewoon groen branden maar kan ik ook niet in het menu komen.
Ik kan me voorstellen dat de inverter in protectie gaat, maar het hele scherm?

[edit:] had gisteren in de gauwigheid gewoon niet goed gekeken, scherm geeft wel de no signal melding, maar beeld krijg ik niet.

Is jou buisje gebroken, of licht deze gewoon niet meer op?
Ik heb hier in ieder geval geen andere buisjes meer liggen.
Is het trouwens mogelijk de inverter te belasten met een hoogohmige weerstand oid?

[nogmaals edit:]

10 seconden na mijn laatste edit in deze post zet ik het scherm nogmaals aan, en zowaar licht!
Beide buisjes lijken het te doen, alleen is de aansturing niet in orde. Ik krijg allemaal mooie grijze patronen te zien maar geen beeld, terwijl het menu haarscherp doorkomt :(

zonder prutsen kom je nergens!

Nu snap ik waarom s'ochtends de ontvanger die we aan het verkopen waren helemaal geen zenders ontving en s'middags wel ineens weer werkte :) . Van de beurs zelf niet zoveel meegekregen maar ik heb me wel vermaakt, enig punt is om de volgende keer minimaal 2 stands te huren. Het was een beetje hoog gestapeld....

Misschien een beetje vroeg, maar ik kan het niet laten.
Wie gaat er 10 mei naar Eksel? http://uba.be/actual/activities/detail/090510_nlb_nl.html

is deze wat: hambeurs in 3 zalen en duitsland is bij mijn weten altijd goedkoop:

datum: zaterdag, 04. april 2009 Begintijdstip: 09:00h
Einddatum: zaterdag, 04. april 2009 Einde: 14:00h

RBO Deelname aan „DREI-LÄNDER-TREFF“ Aaken (Aachen)

Op zaterdag 04 april 2009 vindt in Aachen, Gewerbeschulzentrum,
Neuköllnerstrasse 15, opnieuw het jaarlijkse DreiLänderTreff met ham-
beurs van de DARC plaats. De toegang is gratis. De sectie RBO richt
er een stand in met informatie over de RBO/UBA en secties uit de regio.

Op het programma:

- technische voordrachten.
- solderen en knutselen voor beginners.
- Hambeurs 3 zalen

Route:
E40 richting Aachen, Autobahnkreuz AACHEN richting AACHEN,
afrit ROTHE ERDE, dan 3 maal links (volg ‘DARC’).
GPS: 50 47’ 22” N / 06 07’ 28” E (JO30BS).
Inpraten via DB0WA 145.7875.
Er is ruime gratis parkeergelegenheid voor de school.

Best 73 tot in Aaken, Rolf ON4LEA

URL: www.rbo.be/dlt-info.htm

Op 15 maart 2009 15:43:47 schreef Sine:
[...]

Die blauwe lorinnetjes heb ik naar lopen zoeken, ik heber helaas maar een stuk of drie gevonden ... en ik heb er 16 nodig :P

Ik heb ze wel vaker gezien, maar dat is (bijna) altijd zo, wat je zoekt, vindt je niet:).

Op 15 maart 2009 20:03:13 schreef stefhead:
Misschien een beetje vroeg, maar ik kan het niet laten.
Wie gaat er 10 mei naar Eksel? http://uba.be/actual/activities/detail/090510_nlb_nl.html

Deze beurs organiseert mijn club. Dit jaar zijn we weer op post in de loodsen van Eksel.

Die datum kan nog veranderen.

Robin
ON8RTH

Wegens familietoestanden Rosmalen wederom gemist, nu zie ik op de foto's dat er een SX-64 te koop stond. Hmpf! Het zit niet altijd mee...