Trouwens wat meetje daar op het display, 543µhz of Mhz
De Meter geeft aantal hz aan, moet de code nog aan gaan passen zodat dit zichtbaar gaat worden.
Dit topic is gesloten
Trouwens wat meetje daar op het display, 543µhz of Mhz
De Meter geeft aantal hz aan, moet de code nog aan gaan passen zodat dit zichtbaar gaat worden.
Weer een projectje afgerond:
De 'witte led op 1,5V schakeling' van CO:
Onderzijde van de Dremel boorstandaard een beetje aangepast op de freesbank:
Prinplaatje er op geschroefd, schakelaartje er in en de kabels heel simpel met een lijmpistool vastgezet:
En dan hebben we een backlight op de Dremel om makkelijker printjes te kunnen boren:
Welwel, je brengt me op ideeën.
Mooi gemaakt trouwens, het wil net lukken dat ik ook zo'n dremelstandaart heb, alleen geen bc547c's alleen b's.
Maar volgende week zal ik die op rosmalen vast wel vinden.
Weet er trouwens iemand waarom het met b's niet werkt?
Weet er trouwens iemand waarom het met b's niet werkt?
Ik ben benieuwd of iemand een reden kan verzinnen...
(Bij mij zitten er ook B's in)
de joulethief die ik bouwde voor men led's die werkte wel met b versie's waarom het niet werkt zou kunnen zijn een te lage Hfe
Hfe is voor zover ik weet het enige verschil tussen b en c, als je een flink aantal bc547b hebt liggen zou ik er gewoon een aantal testen met de multimeter tot je er een hebt met een hoge hfe.
Voldoet een simpel bouwmarkt metertje met hfe?
Heb namelijk een dure flukemeter waar dit niet opzit.
ja voor 5 euro bij de gamma heb je een multimeter die hfe kan meten (heb er zelf ook zo 1 )
Die dingen kunnen wel een heleboel afwijken, dat maakt in dit geval weinig uit aangezien je een relatieve meting doet, meer is altijd meer ook al geeft je meter 35% te veel aan.
Maar het lijkt me dat je met een eigen opstelling ook wel hfe kunt meten ?
[Bericht gewijzigd door bobo1on1 op 8 maart 2009 17:29:23 (18%)
Moderator
Leuk voor een ander topic.
Banned
Op 8 maart 2009 15:57:57 schreef Willis:
Weer een projectje afgerond:
De 'witte led op 1,5V schakeling' van CO:
[afbeelding]
netjes!
hoe kom je aan die batterijhouders? zoek er al een tijdje naar (1xAA)
[Bericht gewijzigd door Alexander Verbeek op 8 maart 2009 20:04:24 (43%)
Batterijhouder die ik gebruikt heb is art. 615544 van Conrad:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=615544
Ze hebben ook nog een iets degelijkere, maar die is ook meteen een stuk duurder:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=651283
Golden Member
Op 8 maart 2009 15:57:57 schreef Willis:
Weer een projectje afgerond:De 'witte led op 1,5V schakeling' van CO:
[knip]
Waar zit de spoel dan? Of begrijp ik het schema niet?
Geschliderde versie (word nog 2x geschilderd)
De spoel is die groene weerstandachtige dinges tussen die 2 andere weerstanden denk ik. (In die vorm heb ik ze toch)
[Bericht gewijzigd door stefhead op 8 maart 2009 21:31:58 (15%)
@leime, zie ik het nu goed, en heb je de achterkant geschilderd? of heb je een gespiegelde klok?:+
Golden Member
Weer wat geleerd, ik dacht dat spoelen er altijd zo uitzagen. (niet precies zo maar ik bedoel gewikkeld draad)
@electro_freakz: ik heb mijn vorige post geedit, foto is op de kop
Golden Member
Ja oke, maar het ziet eruit al een weerstand
Ik heb even wat gezocht en bij Dickbest heten ze smoorspoelen, is dat misschien de algemene naam?
leime
We zijn trouwens al weer van het draadje gevallen (als je begrijpt wat ik bedoel)
Op 8 maart 2009 21:32:22 schreef stefhead:
Ja, da's beter verwoord
Persoonlijk vind ik 'weerstandachtige dinges' mooier klinken...
Ik ben ooit flink op m'n bek gegaan doordat ik zo'n spoel voor een vermogensweerstand had aangezien. Een guerrilla-spoeltje is echt wel het laatste waar je aan denkt als je een fout aan het zoeken bent.
@Willis: mooi gemaakt! Persoonlijk zou ik nog een inzetstukje of zo in het gat van de standaard maken, zodat je een kleinere lichtpunt krijgt, en er eventueel een mooie crosshair in maken, zodat je gemakkelijker en sneller precies midden in het pad kunt mikken.
Op 4 maart 2009 17:16:31 schreef UneXisted:
Mijn led kubus is ook eindelijk af. Het is mijn eerste project met een microcontroller. Ik ben er wel trots op. Programmeren van dat ding is trouwens wel oersaai.Twee andere foto's. Een met behuizing en de andere zonder.
http://i234.photobucket.com/albums/ee261/Unexisted_2007/IMG_0047.jpg
http://i234.photobucket.com/albums/ee261/Unexisted_2007/IMG_0036.jpg
Zou je mij het schema en alles wat er omheen zit toe kunnen sturen?? mij email staat in mijn profiel,
in mijn zoektocht naar een drukschakelaar kwam ik ineens een hele oude print tegen die ik destijds eens gemaakt had.
eens ff aan een accu gehanden en het ding doet het nog steeds. wonderbaarlijk
dit is dus eigen ontwerp geweest, en dit ding is zo een 10jaar oud nu. schema heb ik denk ik niet meer liggen, kan wel eens reverse engeneering doen (erg dat ge op u eigen printen moet reverse engeneeren)
voor diegene die niet weten wat het is, dit is een accu bewaker voor auto accus. ik denk dat die tussen 10.4 en 15V weergeeft over die leds... tekst is jammer genoeg verschenen/verdwenen
Dit topic is gesloten